// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴

افزایش چشمگیر تعداد مشترکین سرویس دیزنی پلاس

شبکه آنلاین دیزنی پلاس تا تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۱ (۱۴ فروردین) به ۱۰۳.۶ میلیون مشترک رسید. درحالی‌که تا تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ فقط ۳۳.۵ میلیون مشترک داشت.

دیزنی پلاس انتظار داشت که تا این زمان به ۱۱۰ میلیون مشترک برسد و به همین دلیل باید پذیرفت که پیش‌بینی شرکت دیزنی اشتباه از آب درآمد

یکی از دلایل اصلی موفقیت بیشتر دیزنی پلاس نسبت به شبکه‌های آنلاین دیگری که در دو سال اخیر کار خود را شروع کردند، آغاز به کار دیزنی پلاس هات‌استار در اندونزی و هند است. البته با اینکه رسیدن به ۱۰۳.۶ میلیون حکم یک موفقیت قابل‌توجه برای دیزنی را دارد، دیزنی نمی‌تواند از رسیدن به این عدد رضایت کامل داشته باشد. زیرا به‌تازگی این شرکت پیش‌بینی کرده بود که تا ۳ آوریل ۲۰۲۱ (۱۴ فروردین)، شبکه آنلاین دیزنی پلاس به ۱۱۰ میلیون مشترک می‌رسد و حالا عدد واقعی، حدودا ۶.۴ میلیون کمتر از پیش‌بینی‌های داخلی دیزنی از آب درآمده است.

در مقام مقایسه باید به نتفلیکس با بیش از ۲۰۸ میلیون مشترک و آمازون پرایم با بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک اشاره داشت؛ هرچند باید پذیرفت که همه‌ی مشترک‌های آمازون پرایم از شبکه آمازون پرایم ویدیو استفاده نمی‌کنند. شبکه آنلاین HBO Max با ۴۴ میلیون مشترک و شبکه Peacock با ۴۲ میلیون مشترک نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

البته دیزنی فقط صاحب دیزنی پلاس نیست. بلکه شبکه آنلاین Hulu هم به دیزنی تعلق دارد که به ۳۷.۸ میلیون مشترک رسیده است. این وسط سرویس خاص و گران‌قیمت «شبکه هولو+تلویزیون زنده» که عملا به کاربر اجازه‌ی تماشای انواع‌واقسام شبکه‌های کابلی آمریکا به‌صورت آنلاین را هم می‌دهد، برخی از مشترک‌های خود را از دست داد و حالا ۳.۸ میلیون مشترک دارد. از آن‌جایی که این افت حاصل افزایش قیمت واضح سرویس The Hulu + Live TV بود، شاید برخی از شرکت‌های دیگر هم آن را به چشم یک زنگ خطر ببینند و در افزایش قیمت سرویس اشتراکی خود مقداری محتاط باشند.

لوگو شبکه آنلاین Hulu (هولو) شرکت دیزنی با رنگ سفید روی پس زمینه سبز

اما تمامی مشترک‌های سرویس آنلاین دیزنی پلاس در حال پرداخت هزینه‌ای یکسان برای آن نیستند. بلکه در حقیقت به‌صورت میانگین حالا هر مشترک شبکه آنلاین دیزنی پلاس، ماهانه فقط ۳.۹۹ دلار به دیزنی پرداخت می‌کند. این میانگین مدتی قبل برابر با ۵.۶۳ دلار بود. پس چرا اکنون کاهش پیدا کرده است؟ به خاطر آن که بسیاری از این ۱۰۳.۶ میلیون مشترک دقیقا افرادی هستند که داخل هند و اندونزی مشترک Disney+ Hotstar شده‌اند. هزینه‌ی اشتراک دیزنی پلاس هات‌استار به مراتب پایین‌تر از هزینه‌ی اشتراک دیزنی پلاس در کشورهای دیگر است. هزینه‌ی اشتراک دیزنی پلاس در آمریکا ماهانه ۸ دلار و سالانه ۸۰ دلار (۱۶ دلار تخفیف نسبت به ۱۲ ماه خرید اشتراک) است.

اکنون ۱۰۳.۶ میلیون مشترک شبکه آنلاین دیزنی پلاس به شکل میانگین ماهانه ۳.۹۹ دلار پول به دیزنی می‌دهند

در همین حین شبکه آنلاین +ESPN دیزنی نیز با رشد ۷۵ درصدی مواجه شد و حالا ۱۳.۸ میلیون مشترک دارد. مخاطب‌ها می‌توانند با پرداخت ۱۴ دلار به‌صورت ماهیانه همزمان مشترک دیزنی پلاس، هولو (با تبلیغات) و ای‌اس‌پی‌ان پلاس و با پرداخت ۲۰ دلار به‌صورت ماهیانه همزمان مشترک دیزنی پلاس، هولو (بدون تبلیغات) و ای‌اس‌پی‌ان پلاس شوند.

سریال The Falcon And The Winter Soldier و سریال WandaVision که نخستین سریال‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) به شمار می‌آیند، دو مورد از بزرگ‌ترین محصولات دیزنی پلاس طی سال مالی اخیر بودند. شرکت دیزنی انتظار دارد که با سریال Loki هم به موفقیت‌های بیشتر برسد. تازه به‌زودی فیلم Black Widow، فیلم Cruella و فیلم Jungle Cruise هم با پریمیر اکسس روی دیزنی پلاس خواهند بود. پریمیر اکسس با دریافت ۳۰ دلار بیشتر برای هر فیلم (علاوه‌بر هزینه‌ی اشتراک دیزنی پلاس) به بینندگان اجازه‌ی تماشای آنلاین برخی از آثار سینمایی جدید و داغ دیزنی را می‌دهد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده