// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۳

ادامه مشکلات گلدن گلوب ؛ شبکه NBC مراسم سال بعد را پخش نمی‌کند

پس از وارد شدن انتقادهای گوناگون به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و اعتراض آمازون، نتفلیکس و چند هنرمند معروف، شبکه NBC در مقام پخش‌کننده‌ی اصلی گلدن گلوب اعلام کرد که مراسم سال ۲۰۲۲ را پخش نمی‌کند!

با انتقادهای تند و جدی واردشده به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که اعضای آن را مجبور به تلاش برای بازنویسی برخی از قوانین خود و تغییر تیم داوری در بلندمدت کرده است، اوضاع برای گلدن گلوب بدتر و بدتر می‌شود. مخصوصا به این دلیل که مراسم امسال به افت بیننده‌ی وحشتناک خود طی سال‌های اخیر ادامه داد؛ تا همه بدانند که هر سال تعداد کمتری از مردم به مراسم‌های جوایز سینمایی و تلویزیونی و مخصوصا گلدن گلوب اهمیت می‌دهند.

آمازون، نتفلیکس و وارنرمدیا به‌صورت کامل انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و مراسم گلدن گلوبز را تحریم کردند

حالا شبکه NBC که اصولا پخش‌کننده‌ی اصلی مراسم جوایز گلدن گلوب است، اعلام کرد که مراسم گلدن گلوبز 2022 را روی آنتن نمی‌برد! زیرا به عقیده‌ی شبکه NBC، پذیرش تغییر نیاز به زمان دارد و بیشتر از یک سال طول می‌کشد که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود بتواند تغییراتی اساسی در ساختار خود به وجود بیاورد. تازه آن زمان شاید دوباره شبکه NBC بتواند مراسم گلدن گلوبز را به رسمیت بشناسد و در سال ۲۰۲۳ میلادی مجددا به سراغ پخش آن برود. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که شاید اصلا گلدن گلوبز هرگز فرصت بیرون آمدن از این چاه را نداشته باشد و بسیاری از افراد معترض هم باور دارند که رویداد مورد بحث باید برای همیشه لغو شود.

افشای پرونده‌ی فساد مالی با رفتن داورها به هتل‌های گران‌قیمت در محل فیلم‌برداری اثری که نامزد جوایز گلدن گلوب شد، تنها یکی از مشکلات انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در ماه‌های اخیر بوده است. متهم شدن گلدن گلوب به نژادپرستی، مشخص نبودن منبع تهیه‌ی هدایای بسیار گران‌قیمت برای برندگان و ارائه‌ی نامزدی به آثاری غیر قابل تحسین از جمله مسائل منفی دیگر جریان‌یافته در پیرامون مراسم گلدن گلوب است.

رسانه‌ی ورایتی گزارش می‌دهد که با این اوصاف احتمالا مراسم گلدن گلوب اصلا در سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار نخواهد شد. همچنین حتی اگر گلدن گلوب 2023 به بعد در کار باشد، احتمالا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود دیگر هرگز برای پخش آن سراغ شبکه NBC نخواهد رفت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده