// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳

ارتش مردگان زک اسنایدر و بزرگ‌ترین اکران سینمایی یک فیلم نتفلیکس

شبکه آنلاین نتفلیکس در گذشته هم برخی از فیلم‌ها را پیش از اکران آنلاین به‌صورت محدود به سینماها فرستاد. ولی برای اکران سینمایی فیلم Army of the Dead زک اسنایدر پا را از همیشه فراتر گذاشت.

پوستر فیلم زامبی محور ارتش مردگان زک اسنایدر و گاوصندوق بزرگ

فیلم Army of the Dead با نویسندگی، تهیه‌کنندگی، فیلم‌برداری و کارگردانی زک اسنایدر به مدت یک هفته در حدودا ۶۰۰ سالن سینما اکران می‌شود؛ اکران اختصاصی سینمایی، پیش از پخش فیلم از شبکه آنلاین نتفلیکس. یکی از دلایل اصلی رخ دادن این اتفاق غیرمنتظره آن است که نتفلیکس برای فیلم ارتش مردگان با زنجیره‌ی سینمایی سینمارک به توافق رسید و این‌گونه عملا ۲۰۰ سالن سینما را به‌دست آورد. سپس قرارداد بستن با دیگر سینماها نیز آسان‌تر به نظر می‌آمد. هرگز تا امروز یک فیلم نتفلیکس چنین اکران سینمایی نسبتا گسترده‌ای را دریافت نکرده است.

دیو باتیستا در مقابل ماتیاس شوایگهوفر در فیلم Army of the Dead به کارگردانی زک اسنایدر

زک اسنایدر که گفت نتفلیکس بیشتر از هر استودیو دیگر به او برای ساخت فیلم آزادی عمل داد، به‌شدت از فراهم شدن این اکران سینمایی اختصاصی راضی است. مخصوصا باتوجه‌به اینکه فیلم The Irishman مارتین اسکورسیزی، فیلم Roma آلفونسو کوارون و فیلم Mank دیوید فینچر که بزرگ‌ترین اکران‌های سینمایی شبکه آنلاین مورد بحث را داشتند، در کمتر از ۱۰۰ سالن سینما اکران شدند؛ آن هم فقط به این خاطر که قوانین لازم برای ورود به اسکار و مراسم‌های دیگر فصل جوایز سینمایی را رعایت کرده باشند. در نتیجه فیلم Army of the Dead اسنایدر تبدیل به یک اتفاق خاص در نحوه‌ی پخش فیلم‌های شبکه‌ی آنلاین نتفلیکس شده است.

فیلم ارتش مردگان به کارگردانی زک اسنایدر در تاریخ ۱۴ مِی/مه (۲۴ اردیبهشت) در نزدیک به ۶۰۰ سینما اکران می‌شود و سپس در تاریخ ۲۱ مِی/مه (۳۱ اردیبهشت) روی شبکه آنلاین نتفلیکس قرار می‌گیرد.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده