نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵

فیلم مست عشق توسط سرمایه‌گذار تُرک به سریال تبدیل شد ؛ واکنش تند حسن فتحی

فیلم سینمایی مست عشق که با محوریت زندگی شمس و مولانا ساخته شده، اکنون توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای به یک سریال تلویزیونی تبدیل شده و این اتفاق واکنش تند حسن فتحی را در پی داشته است.

فیلم سینمایی مست عشق به کارگردانی حسن فتحی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب می‌آید. این فیلم سینمایی با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر درباه زندگی مولانا و شمس تبریزی ساخته شده است. مدتی پیش بود که به‌دلیل وجود برخی اختلافات بین تهیه‌کننده‌های ایرانی و ترکیه‌ای فیلم، مراحل تولید این فیلم سینمایی متوقف شدند.

حال اخیرا معلوم شده سرمایه‌گذار ترکیه‌ای فیلم مست عشق را به سریالی تلویزیونی تبدیل کرده و آن را به شبکه‌ای ماهواره‌ای هم فروخته است. به‌گزارش سینمادیلی شبکه مذکور در حال دوبله فیلم به زبان فارسی است تا مراحل پخش آن را آغاز کند.

حسن فتحی، کارگردان فیلم مست عشق نسبت به این خبر واکنش نشان داده است. حسن فتحی چنین گفت:

«تهیه کننده ایرانی فیلم باید پاسخگوی این پرسش باشند که چرا باوجود هشدارهای مکرر بنده، مدیر تولید، مدیر فیلم‌برداری و تنی از بازیگران و همکاران ترک و ایرانی مبنی بر اجتناب از اعتماد مفرط و یکسویه به طرف تُرک، این تذکرات را جدی نگرفتند تا حدی که طرف تُرک به‌خود اجازه داد تا راش‌های فیلم را نه‌تنها گروگان گرفته، بلکه خلاف اصول حرفه‌ای بدون اطلاع کارگردان و تدوینگر کار، اقدام به تدوین ناشیانه و آماتوری فیلم و برخلاف توافق مکتوب شده طرفین جهت ساخت یک فیلم سینمایی، آن را تبدیل به یک سریال چند قسمتی کند!»

حسن فتحی در پشت صحنه فیلم مست عشق

فتحی ادامه داد: «جناب تهیه کننده چرا زمانی‌که طرف تُرک از طریق یکی از افراد رسانه‌ای خود در ایران، بیانیه موهن و سراپا دروغی را منتشر کرد و در آن به کذب ادعا کرد، فیلم‌برداری این فیلم شانزده هفته طول کشیده، اسناد تعداد جلسات فیلم‌برداری را ارائه نکردید تا بر همگان معلوم شود چیزی بیش از حداکثر ٥٢ جلسه فیلم‌برداری نداشته‌ایم - یعنی به مدت هشت هفته نه شانزده هفته - و طرف ترک حتی روزهایی را که بدلیل ناتوانی در فراهم کردن لوکیشن تعطیل اعلام کردند، به رندی و بی انصافی به اسم گروه ایرانی گره زده‌اند؟»

فتحی افزود: «جناب فرهاد توحیدی و من در مقام نویسندگان فیلمنامه و همچنین بنده در مقام کارگردان و سازنده این فیلم باتوجه‌به مرارت‌ها و سختی‌هایی که برای ساخت یک اثر فاخر و درخشان سینمایی کشیده‌ایم، تا زمان اعاده کامل حقوق هنری و معنوی این اثر، پیگیر دعاوی بحقه خود ازطریق مراجع حقوقی و کیفری و فرهنگی ترکیه و ایران خواهیم بود. در ضمن به صاحبان شبکه ماهواره‌ای (نام این شبکه نزد ما محفوظ است) و هر شبکه تلویزیونی دیگری توصیه می‌کنم تا زمان صدور حکم قطعی دستگاه قضایی کشور ترکیه در این فقره، از هرگونه مشارکتی با طرف ترک که صاحب تنها حدود ٣٠ درصد فیلم است، جدا خودداری کنند، و علاوه‌بر پرهیز از عواقب قضایی و قانونی، لعن و نفرین ابدی عاشقان شمس و مولانا در ایران و ترکیه و سراسر جهان را برای خود نخرند!»

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های حسن فتحی چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده