نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

Paddington 2 جایگاه بالاترین امتیاز یک فیلم در راتن تومیتوز را از آن خود کرد

در پی انتشار یک نقد منفی از فیلم ماندگار و اسطوره‌ای «همشهری کین» از ۸۰ سال پیش، Paddington 2 موفق شد با امتیاز ۱۰۰ درصدی خود، جایگاه بهترین فیلم تاریخ راتن تومیتوز را از آن خود کند.

اگر شکی در اینکه Paddington یکی از بهترین فیلم‌های سینما است وجود داشت، حالا به نظر می‌رسد که با قرار گرفتن Paddington 2 در جایگاه بالاترین امتیاز یک فیلم در وبسایت Rotten Tomatoes دیگر تردیدی در این امر وجود نداشته باشد. پدینگتون 2 این جایگاه را از Citizen Kane، درام رمزآلود اورسن ولز، برنده جایزه اسکار در سال ۱۹۴۱ گرفته است.

فیلم «همشهری کین» مدت‌ها بود که با امتیاز 100%، عنوان بالاترین امتیاز در رتبه بندی راتن تومیتوز را در اختیار داشت. با اینحال افت یک درصدی امتیاز این فیلم در Tomatometer، این جایگاه را از اثر ماندگار اورسن ولز گرفت. جالب اینجا است که این اتفاق در پی انتشار یک نقد منفی که به ۸۰ سال پیش برمی‌گردد، رخ داده است. Mae Tinée از نشریه Chicago Tribune در عنوان نقد و بررسی خود از این فیلم می‌نویسد: « Citizen Kane در متقاعد کردن منتقد در عنوان بهترین فیلم تاریخ موفق نمی‌شود.»

کاهش امتیاز همشهری کین در راتن تومیتوز

خبر مربوط‌ به کشف این مقاله ابتدا در توییتر مطرح شد. جایی که یکی از کاربران اسکرین شاتی از رده بندی و نقد و بررسی این فیلم را منتشر کرده و هشدار می‌دهد که گذشته‌ی ما همیشه می‌تواند برگردد و ما را آزار دهد. مسلماً این نویسنده هرگز تصور این را نمی‌کرد که کلمات او بعد از گذشت ۸۰ سال هنوز هم تغییری را ایجاد کنند؛ اما باید از او برای کمکی که به کسب این افتخار توسط خرس دوست داشتنی همه‌ی مخاطبان کرده، تشکر کرد.

نقد فیلم همشهری کین در 80 سال پیش

از دست دادن امتیاز کامل Citizen Kane به این معنی است که Paddington 2 که ۱۰۰ درصد امتیازات Tomatometer را از آن خود کرده بود، حالا رسماً به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ در ملاک رده بندی راتن تومیتوز محسوب می‌شود و دیگر رقابتی در کار نیست. با وجود اینکه Citizen Kane در رقابت با How Green Was My Valley موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال نشد، ولی این اثر همچنان به‌عنوان یکی از بهترین و ماندگارترین آثار تاریخ سینما محسوب شده و در سال ۱۹۹۸ نیز توسط انجمن سینمای آمریکا در صدر بهترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفت. این اثر ماندگار در سال ۲۰۰۷ موفق شد این عنوان را نزد خود نگه دارد؛ عنوانی که همچنان در اختیار این فیلم است.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ آیا Paddington را لایق این جایگاه می‌دانید؟ در ادامه می‌توانید ضمن مطالعه نقد و بررسی پدینگتون 2 (Paddington 2) در زومجی، به نکات و حقایق جالبی که درباره فیلم تاریخ ساز Citizen Kane آماده شده هم نگاهی داشته باشید.


منبع thewrap
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده