نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۳۸

کلوئی ژائو، کارگردان فیلم Nomadland برنده جایزه اسکار ۲۰۲۱ بهترین کارگردانی

کلوئی ژائو، کارگردان فیلم Nomadland، موفق شد در جریان اسکار ۲۰۲۱، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کند.

از ساعاتی پیش نود و سومین دوره جوایز اسکار یا همان اسکار ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرده که مانند دو سال گذشته، مراسم امسال نیز بدون مجری و متفاوت با سال‌های گذشته و اسکار امسال با حال و هوایی متفاوت و تحت تاثیر شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در حال برگزاری است. حال در جریان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی در مراسم سال 2021 معرفی شده است. 

مقاله‌ مرتبط:

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، کلوئی ژائو برای فیلم Nomadland، توماس وینتربرگ برای فیلم Another Round، لی آیزاک چانگ برای فیلم Minari، دیوید فینچر برای فیلم Mank و امرالد فنل برای فیلم Promising Young Woman نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در مراسم اسکار 2021 شده بودند و حال براساس آرای داوران آکادمی، کلوئی ژائو برای کارگردانی فیلم Nomadland موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی از مراسم امسال شده است.

این اولین جایزه اسکاری که کلوئی ژائو آن را دریافت می‌کند. ژائو دومین کارگردان زن و همچنین اولین کارگردان زن رنگین پوستی است که موفق می‌شود جایزه بهترین کارگردانی را از اسکار دریافت کند. همچنین این اولین جایزه اسکار فیلم Nomadland در مراسم امسال نیز است که در ۵ بخش دیگر از جمله بهترین فیلم سال نامزد دریافت جایزه اسکار است. با ادامه مراسم اسکار 2021 و پوشش خبری آن همراه زومجی باشید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده