نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

حضور کارگردان انیمیشن Soul در میان سازندگان دنباله Spider-Verse

تیم کارگردانی دومین قسمت از انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse توسط سونی پیکچرز معرفی شده که چهره‌های شاخصی مانند کارگردان انیمیشن Soul در میان آن‌ها دیده می‌شود.

سونی پیکچرز انیمیشن، تیم سازندگان دنباله فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse را تشکیل داده که شامل سه کارگردان شناخته شده‌ی دنیای سینما و تلویزیون است. براساس گزارش نشریه ورایتی، خواکیم دوس سانتوس (Joaquim Dos Santos)، کمپ پاورز (Kemp Powers) و جاستین کی تامسون (Justin K. Thompson) به‌صورت مشترک قسمت جدید مجموعه‌ی انیمیشنی Spider-Verse را کارگردانی خواهند کرد. البته پیش از این هم حضور دوس سانتوس در تیم سازندگان این فیلم تأیید شده بود.

اگر به خاطر داشته باشید، اولین قسمت از انیمیشن‌های Spider-Verse نیز توسط سه کارگردان و به‌صورت مشترک ساخته شده بود. پیتر رمزی، باب پرسیچتی و رادنی راتمن سازندگان انیمیشن موفق و محبوب Spider-Man: Into the Spider-Verse بودند که از میان آن‌ها، رمزی مجدداً در تیم تهیه کنندگان اجرایی قسمت جدید حضور خواهد داشت.

سکانسی از انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

از طرفی، فیل لرد (Phil Lord) و کریس میلر (Chris Miller) نویسندگان و کارگردان‌های The Lego Movie و 21 Jump Street به همراه دیوید کالاهام نویسنده فیلمنامه Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings قرار است فیلمنامه قسمت جدید اسپایدر ورس را بنویسند. لرد و میلر در بیانیه‌ای که در واکنش به انتشار این خبر ارائه کردند، می‌نویسند:

«بسیار خوشحال و مفتخریم که کارگردان‌های بااستعدادی مانند دوس سانتوس، پاورز و تامسون را در تیم سازندگان Spider-Verse خواهیم داشت. ما از طرفداران پر و پا قرص آثار دوس سانتوس هستیم. او همواره کاراکترهای فوق‌العاده‌ای و منحصربه‌فردی را خلق کرده که اثرگذاری عمیقی در مخاطب خود دارند. همچنین روایت داستانی احساسی و سکانس‌های اکشن و موسیقی جذاب کارهای او از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی آثار خواکیم دوس سانتوس هستند. از طرفی جاستین یک کارگردان خوش فکر و خلاق است همواره جلوه‌های تصویری نوآورانه و روایت داستانی حساسی و تأثیرگذاری را در آثار خود به نمایش گذاشته است. آثار کمپ پاورز نیز بسیار درگیرکننده، بلندپروازانه و در عین حال خنده دار و سرگرم کننده هستند. او خوب می‌داند که در هریک از صحنه‌های آثار خود باید به چه نکات ریز و درشتی توجه کرده و یک نتیجه‌ی بی‌نقص را به مخاطب ارائه کند.»

شخصیت های انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

«هر سه کارگردان این قسمت، در هر پروژه‌ای که مشغول به کار بودند، سطح کیفی کار را بالا برده و مطمئناً در فیلم ما همچنین اثری را خواهند داشت. امیدواریم در طول سال‌های پیش رو، رابطه دوستانه و همکاری مؤثر و موفقیت آمیزی را با هم داشته و به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم.»

از میان این افراد، کمپ پاورز ماه‌های بسیار شلوغی را پشت سر می‌گذارد. او هم‌اکنون نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه سال برای فیلم One Night in Miami شده و باتوجه به حضور خود در تیم کارگردانی انیمیشن فوق‌العاده‌ی Soul از استودیوی پیکسار، نامزدی بهترین جایزه بهترین انیمیشن، بهترین موسیقی متن و بهترین صداگذاری را نیز در جشنواره اسکار امسال خواهد داشت. او علاوه‌بر این، فیلمنامه اولین قسمت از سری Star Trek: Discovery را نیز نوشته است.

دوس سانتوس و تامسون نیز هردو سابقه همکاری با شرکت سونی پیکچرز انیمیشن را دارند. دوس سانتوس را با انیمیشن‌هایی مانند The Legend of Korra و Avatar: The Last Airbender برای نیکلودئون و همچنین مینی سریال G.I. Joe: Resolute می‌شناسیم و از میان آثار تامسون، قسمت اول انیمیشن Spider-Verse و همچنین دو انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی به خاطر داریم. با اینحال، دنباله انیمیشن Spider-Verse اولین تجربه کارگردانی این دو انیماتور باسابقه محسوب می‌شود.

پوستر انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse هم از نظر منتقدان و هم از منظر استقبال مخاطبان یک موفقیت بزرگ برای سونی پیکچرز محسوب می‌شود. این فیلم در دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شده و فروش بسیار چشمگیری را تجربه کرد. رویکرد نوآورانه و استایل گرافیکی منحصر‌به‌فرد و کامیک بوکی این انیمیشن، از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی بود که منتقدان را به تحسین Into the Spider-Verse واداشته بود. انیمیشنی که اولین جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن سال را برای این استودیو به‌دنبال داشت. براساس گزارش‌های منتشر شده، فروش جهانی Into the Spider-Verse به بیش از ۳۷۳.۵ میلیون دلار رسید.

قرار است دنباله Spider-Man: Into the Spider-Verse در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ۱۴۰۱) اکران شود.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده