نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸

واکنش منتقدان به فیلم In the Earth - در زمین

فیلم ترسناک در زمین (In the Earth) با کارگردانی بن ویتلی مدتی پیش در سینماها نمایش داده شد و توانست نمرات نسبتا خوبی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم In the Earth یا در زبان فارسی «در زمین» یکی از جدیدترین آثار ترسناک شرکت نئون (Neon) است که به‌دست کارگردان، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده بااستعداد و شناخته شده‌ای به‌نام بن ویتلی ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Rebecca (ربکا)، فیلم Free Fire (شلیک آزاد)، فیلم High-Rise (برج)، فیلم The ABCs of Death (الفبای مرگ)، فیلم Kill List (فهرست کشتار) و غیره اشاره کرد. در فیلم در زمین، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند جوئل فرای در نقش مارتین لوری، ریس شیراسمیت در نقش زک، هیلی اسکوایرز در نقش اولیویا وندل، الورا تورچیا در نقش آلما، جان هالینگورث در نقش جیمز و مارک مونرو در نقش فرانک و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم در زمین در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن ۱۳۹۹) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، به نمایش درآمد. شرکت نئون در نظر داشت که این فیلم را در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) در سینماهای مختلف به نمایش در بیاورد. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۶۰ را از بین ۲۵ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود بن ویتلی بوده است. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. از طرف دیگر هم ۱۰۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ترسناک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

به عقیده منتقدان، این فیلم خیلی خوب توانسته ترس‌های مختلف انسان‌ها نسبت به همه‌گیری را که بشریت را آزار می‌دهد، به تصویر بکشد. از آن‌جایی که اخیرا فیلم In the Earth در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم In the Earth از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

زمانی‌که کل دنیا به‌دنبال راه درمانی برای یک ویروس فاجعه‌بار می‌گردد، یک دانشمند و پیشاهنگ به اعماق جنگل می‌رود تا تجهیزات خود را آزمایش و تست کند. در طول شب، سفر آن‌ها به یک ماجراجویی ترسناک در قلب تاریکی تبدیل می‌شود؛ زیرا جنگل در اطراف آن‌ها زنده می‌شود.

الورا تورچیا به همراه جوئل فرای در فیلم in the earth

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم In the Earth بیندازیم:

رابی کالین | تلگراف

۱۰۰ از ۱۰۰

ویتلی و همکاران او اثری را خلق کردند که خیلی از ما فکر می‌کردیم، غیرممکن است: یک فیلم سرگرم‌کننده و خشمگین که کاملا در دوران تلخی که در آن ساخته شده، ریشه دارد. پروژه قرنطینه یا هر چیزی که است، یک اثر برجسته محسوب می‌شود.

لوری کیکتا | Film Threat

۹۰ از ۱۰۰

این اثر یکی از هیجان‌انگیزترین ترکیب ژانرهایی بود که در طی سال‌های اخیر دیدم.

تاشا رابینسون | پولیگان

۸۰ از ۱۰۰

فیلم In the Earth در تصاویر همه جانبه‌ی خود توانسته قبیله‌گرایی و دیوانگی، عصبانیت و بقاگرایی را به نمایش در بیاورد. با وجود روایت‌گری نسبتا قابل پیشبینی آن، این فیلم توانست به یک نتیجه متزلزل، شدید، ترسناک و ناخوشایند برسد.

ریچارد ویتاکر | آستین کرونیکل

۷۸ از ۱۰۰

شرور و خنده‌دار، روانی‌کننده و در عین حال جذاب، واقع‌گرایانه و مهم‌تر از همه درگیرکننده. فیلم In the Earth در شما ریشه می‌دواند.

کیتی والش | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

فیلم ویتلی در یک سطح کاملا ابتدایی کار می‌کند؛ مانند خود طبیعت. این فیلم یک اتفاق حساس به شمار می‌رود. روایت داستانی اغلب اوقات تحت تاثیر تجربه شنیداری و تصویری قرار می‌گرفت.

الورا تورچیا به همراه لباس صورتی و ماسک در فیلم in the earth

راجر مور | مووی نیشن

۶۳ از ۱۰۰

در اینجا هیچ چیز افتضاحی وجود ندارد. اما می‌توان این فیلم را بهترین اثر «همه‌گیری» عنوان کرد؛ علم و تخیل و البته وحشت که هر دو «جزئی» از این لحظه هستند. این فیلم مثالی از این وضعیت است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم کاملا با آن آشوبی که ویتلی در کل زندگی حرفه‌ای خود با آن درگیر بوده، مطابقت دارد؛ به اضافه برخی جزئیات گرافیکی ناخوشایند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. از این جهت، بی‌شباهت به خود همه‌گیری نیست؛ آلوده کردن ذهن ما با ایده‌های مریض. البته این دقیقا همان چیزی است که یک مخاطب خاص، از یک اثر وحشتناک انتظار دارد.

اندرو کرامپ | مجله پیست

۵۸ از ۱۰۰

ویتلی با فیلم در زمین، به یک دیوار آجری برخورد کرد. اما این برخورد آنقدر محکم بود که تلاش‌های او همچنان قابل تحسین است؛ چه کسی این فیلم را موفق ببیند یا نه.

جیسون بیلی | پلی فهرست

۵۰ از ۱۰۰

فیلم In the Earth یک اثر کاملا افتضاح نیست. صحنه‌هایی از شوخی تلخ هم در آن دیده می‌شود. طرفداران این ژانر از دیدن تصاویر جذاب و لرزشی که به تن بیننده می‌اندازند، لذت می‌برند. کارگردان هم برای تنظیم فضا و همچنین حفظ آن، استعداد خیلی خوبی دارد. اما درنهایت، تلاش خیلی سخت آن حس می‌شود.

کریستوفر شوبرت | فیلم استیج

۳۳ از ۱۰۰

شاید ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد، جدا کردن فیلم از جزئیات دنیای واقعی که در خلق آن تأثیرگذار بوده است، راحت‌تر باشد که بتوان دقیق‌تر آن را بررسی کرد. در حال حاضر، فیلم در زمین حس پروژه‌ای را می‌دهد که انگار برای رفع کسالت خسته شده است. شاید برای ویتلی و همکاران او همینطور باشد. برای افراد دیگر، خاطرات تماشای این فیلم خیلی زود از بین می‌رود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم In the Earth نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا جذاب بدانیم؛ اما اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده