نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵

هلن مک کروری بازیگر سریال پیکی بلایندرز درگذشت

هلن مک کروری ستاره سریال Peaky Blinders و سه قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن ۵۲ سالگی از دنیا رفت.

دامیان لوئیس همسر مک کروری جمعه شب خبر مرگ این بازیگر انگلیسی را در حساب توییتر خود تأیید کرد. وی در متنی که در اینباره منتشر کرده می‌نویسد:

«با دلی مملؤ از غم و اندوه باید اعلام کنم که هلن مک کروری بعد از سال‌ها مبارزه قهرمانانه با بیماری سرطان، درحالی که با موجی از عشق و محبت دوستان و خانواده خود احاطه شده بود، در آرامش درگذشت. او بدون ترس و شجاعانه زندگی کرد. فقط خدا می‌داند که چقدر او را دوست داشتیم و خوب می‌دانیم که چقدر خوش شانس هستیم که درکنار او زندگی کردیم.»

مک کروری که از اوایل دهه ۱۹۹۰ کار خود را در تئاتر، سینما و تلویزیون آغاز کرد، اولین نقش خود را در سال ۱۹۹۲ و فیلم Interview With a Vampire بازی کرد. او با دریافت جایزه London Evening Standard برای بهترین بازیگر زن سال ۲۰۰۲ در فیلم Chekhov's Uncle Vanya و همچنین نامزدی جایزه Olivier Award در سال ۲۰۰۶ برای فیلم As You Like It نام خود را در انگلستان بر سر زبان‌ها انداخت.

هلن مک کروری بازیگر سریال پیکی بلایندرز

دوران حرفه‌ای او با نقش Cherie Blair در فیلم The Queen به کارگردانی Steven Frear به اوج موفقیت خود رسید. او برای این نقش موفق به نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره London Critics' Circle سال ۲۰۰۶ شد. او در قسمت بعدی این فیلم تحت عنوان The Special Relationship در سال ۲۰۱۰ نیز مجدداً این نقش را برعهده داشت.

ابتدا قرار بود هلن مک کروری را در نقش بلاتریکس لسترنج در فیلم هری پاتر و محفل ققنوس ببینیم اما به‌دلیل مشکلات خانوادگی او این نقش به هلنا بونهام کارتر رسید. البته او بعدها و در فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه (Harry Potter and the Half-Blood Prince) نقش نارسیسا مالفوی خواهر لسترنج را بازی کرد. ضمن اینکه مک کروری در دو فیلم نهایی مجموعه هری پاتر یعنی هری پاتر و یادگاران مرگ نیز حضور داشت. از دیگر فیلم‌های برجسته‌ی او می‌توان به Skyfall، Hugo و A Little Chaos اشاره کرد.

هلن مک کروری بازیگر فیلم های هری پاتر

اما مک کروری مشهورترین نقش در دوران حرفه‌ای خود را در سریال تحسین شده‌ی پیکی بلایندرز ایفا کرد. پالی گری از خانواده شلبی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش‌های سریال در این مجموعه‌ی درام انگلیسی ساخته‌ی استیون نایت است. مک کروری در هر پنج فصلی که تاکنون از این مجموعه منتشر شده حضور مؤثر داشته است. ششمین و آخرین فصل از این سریال محبوب و پرطرفدار، قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ سا اوایل ۲۰۲۲ پخش شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود درباره این خبر را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده