// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۹

سریال ارباب حلقه ها پرخرج ‌ترین اثر تاریخ تلویزیون خواهد بود

به‌تازگی رسانه‌ی هالیوود ریپورتر اعلام کرد که سریال ارباب حلقه‌ها شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو هزینه‌ای به مراتب بیشتر از پیش‌بینی‌ها دارد. بودجه‌ی این سریال جنون‌آمیز به نظر می‌آید.

پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت میانگین برای ساخت هر فصل سریال The Lord of the Rings نیم‌میلیارد دلار هزینه شود

درحالی‌که تصور می‌شد شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو می‌خواهد برای کل پنج فصل سریال The Lord of the Rings حدودا یک میلیارد دلار هزینه کند، حالا فهمیدیم که بودجه‌ی اثر به مراتب بیشتر است. این شبکه هر فصل سریال را نه با ۲۰۰ میلیون دلار که حدودا با ۴۶۵ میلیون دلار خواهد ساخت! تازه اکنون در حال صحبت راجع به هزینه‌ی ساخت فصل اول هستیم و اصلا بعید نیست که طی فصل‌های بعدی شاهد بالاتر رفتن بودجه هم باشیم. هیچ‌کس انتظار نداشت که به این زودی هزینه‌ی ساخت یک فصل یک سریال تلویزیونی به حدود نیم‌میلیارد دلار برسد. آن هم درحالی‌که بسیاری از اعضای تیم بازیگری و ساخت سریال آن‌چنان نام‌های شناخته‌شده‌ای نیستند.

این اعداد به‌صورت قطعی توسط دولت نیوزیلند اعلام شدند. استوارت نش، یکی از وزرای کشور در مصاحبه با روزنامه‌ی رسمی می‌گوید: «می‌توانم به شما بگویم که آمازون فقط برای فصل اول سریال ارباب حلقه ها ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلند (معادل ۴۶۵ میلیون دلار آمریکا) خرج کرده است. فوق‌العاده به نظر می‌رسد. ارباب حلقه‌ها آمازون واقعا قرار است بزرگ‌ترین سریال تاریخ تلویزیون باشد».

اسناد رسمی نشان می‌دهند که آمازون قصد ساخت پنج فصل از این سریال را دارد. هرچند ممکن است از صحنه‌های فیلم‌برداری ساخته‌شده در نیوزیلند برای ساخت یک سریال اسپین-آف هم بهره ببرد. در مقام مقایسه باید بدانید که به‌صورت میانگین برای ساخت هر فصل سریال Game of Thrones حدودا ۱۰۰ میلیون دلار خرج شد. خرج نیم‌میلیارد دلار به‌صورت میانگین برای هر فصل به‌سادگی دیوانه‌وار به نظر می‌رسد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده