// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰

موفقیت منک فینچر و تنت نولان در کسب جوایز انجمن کارگردانی هنری

فیلم Mank به کارگردانی دیوید فینچر، فیلم Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان و انیمیشن Soul استودیو پیکسار موفق به کسب مهم‌ترین جوایز این رویداد شدند.

باتوجه‌به فهرست جوایز انجمن کارگردان‌های هنری (Art Directors) به نظر می‌رسد که دیگر فقط فیلم منک و فیلم تنت شانس کسب جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه در اسکار را دارند. زیرا تعداد بسیار زیادی از اعضای انجمن کارگردانی هنری دقیقا در همین بخش داخل اسکار هم رای می‌دهند. اولویت انجمن جایزه دادن به آثاری است که همکاری کارگردان و طراح صحنه‌ی آن‌ها توانست مخاطب را به کمک هنر هفتم وارد یک مکان‌وزمان به‌خصوص کند و قدرت داستان‌گویی تصویری فیلم یا سریال را افزایش بدهد.

هر سال بیشترین رقابت در این جوایز برای کسب عنوان «بهترین فیلم جریان‌یافته در یک دوره‌ی تاریخی» و «بهترین فیلم فانتزی» وجود دارد. اسکات موزز، تهیه‌کننده‌ی مراسم امسال گفت: «این رویداد طراحی شد تا مقاومت اعضای این انجمن و صنعت سینما در این سال عجیب و متفاوت را جشن بگیرد. آثاری که این‌جا جایزه می‌برند، شامل مجموعه‌ای از توانایی‌های فیلم‌سازی و کارگردانی هنری هستند که قصه‌ها را با تخیل بی‌پایان زنده می‌کنند».

استوارت ورتزل، جان ایوز، پاتریک دیگریو و مارتا جانستون چهار نفری بودند که پیش از اهدای جوایز سالانه، جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری ارزشمند به‌عنوان طراح صحنه را کسب کردند. فهرست کامل برندگان جوایز امسال در بخش‌های متفاوت را می‌توان در ادامه مشاهده کرد. فقط در نظر داشته باشید که دو عبارت «سریال طولانی» و «سریال کوتاه» در دسته‌بندی‌های جوایز نشان می‌دهند که مدت‌زمان اپیزود سریال بیشتر به یک ساعت نزدیک بوده است یا نیم‌ساعت.

محل فیلم‌برداری سکانس‌های پایانی فیلم tenet در نزدیکی لس‌آنجلس

بهترین فریم در یک دوره‌ی تاریخی: فیلم Mank (طراح صحنه: دونالد گراهام برت)

بهترین فیلم فانتزی: فیلم Tenet (طراح صحنه: نیتن کراولی)

بهترین فیلم عادی امروزی: فیلم Da 5 Bloods (طراح صحنه: وین توماس)

بهترین انیمیشن: فیلم Soul (طراح صحنه: استیو پیلچر)

نگاه مهربانانه بیبی یودا به مندو روی صندلی سفینه در سریال مندلورین جان فاورو و شبکه دیزنی پلاس

بهترین اپیزود سریال عادی امروزی تک‌دوربین طولانی: قسمت Wartime از سریال Ozark (طراح صحنه: دیوید بمبا)

بهترین اپیزود سریال فانتزی یا تاریخی تک‌دوربین طولانی: قسمت Chapter 13: The Jedi از سریال The Mandalorian (طراح‌های صحنه: اندرو ال. جونز و داگ چیانگ)

بهترین فیلم تلویزیونی یا مینی‌سریال: سریال The Queen’s Gambit (طراح صحنه: اولی هنیش)

بهترین اپیزود سریال کوتاه تک‌دوربین: قسمت Resurrection، قسمت Collaboration و قسمت Witches از سریال What We Do in the Shadows (طراح صحنه: کیت بانچ)

تصویر گری اولدمن در فیلم سیاه و سفید منک شبکه آنلاین نتفلیکس

بهترین سریال چند دوربین: قسمت Accidentally on Porpoise، قسمت We Love Lucy و قسمت It’s Time از سریال Will & Grace (طراح صحنه: گلندا رووالو)

بهترین اثر کوتاه اینترنتی، موزیک ویدیو یا تبلیغات: موزیک ویدیو Falling هری استایلز (طراح صحنه: فرانسوا آودوی)

بهترین برنامه‌ی تلویزیونی: برنامه Saturday Night Live (طراح‌های صحنه: کیث ریوود، یوجین لی، آکیرا یوشیمورا و اِن. جوزف دِتالیو)


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده