// سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۱

درگذشت بازیگر سریال چرنوبیل و فیلم های جیمز باند و هری پاتر

پل ریتر، بازیگر ۵۴ ساله‌ای که به‌خاطر سریال Chernobyl، فیلم Quantum of Solace و فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince شناخته می‌شود در سن ۵۴سالگی از دنیا رفت.

بازیگر سریال چرنوبیل که یکی از لحظات حضور او در این اثر شبکه HBO تبدیل به یک Meme پرطرفدار در اینترنت شده بود، به‌خاطر تومور مغزی از دنیا رفت. همسر و دو فرزند او طبیعتا تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند. او فردی بااستعداد و دارای سابقه‌ی نقش‌آفرینی موفق در تلویزیون، سینما و تئاتر است که چه در نقش‌های کمدی و چه در نقش‌های جدی بسیار خوب ظاهر می‌شد؛ همان‌قدر که کاملا مردم را در لحظات درگیرکننده‌ی سریال چرنوبیل خیره به خود می‌کرد، آن‌ها را با سیت‌کام Friday Night Dinner می‌خنداند. مجموعه فیلم هری پاتر و سری فیلم جیمز باند هم تنها دو مورد از آثاری هستند که پل ریتر به نقش‌آفرینی در آن‌ها پرداخت.

رابرت پاپر، خالق سریال Friday Night Dinner خبر مرگ او را به‌شدت غم‌انگیز دانست و او را «یک فرد دوست‌داشتنی، انسانی فوق‌العاده، مهربان، بامزه و به‌شدت اهل اهمیت دادن به دیگران» خطاب کرد. پاپر می‌گوید که پل ریتر بهترین بازیگری است که او در کل عمر خود فرصت همکاری با وی را داشت. راب دلینی، کمدین معروف هم تطبیق‌پذیری مثال‌زدنی پل ریتر با نقش‌های مختلف را ستود و نوشت: «او در سریال Chernobyl خارق‌العاده بود. وقتی آن بازی جدی را مقابل لحظات خنده‌دار سریال Friday Night Dinner می‌گذاشتید، با خود می‌گفتید حالا دنیا یک ستاره‌ی سینمایی-تلویزیونی جدید دارد؛ یک استعداد باورنکردنی. در آرامش بخواب، پل ریتر».

پل ریتر، بازیگر فیلم های هری پاتر و جیمز باند با عینک خود مقابل پرده قرمز

همچنین مارک گیتیس، یکی از سازندگان و بازیگر سریال شرلوک در رابطه با او این‌طور نوشت: «پل ریتر. چه بازیگری! چه حضور باارزشی! از شنیدن این خبر افتضاح بسیار غمگین و شوکه شدم. در آرامش بخواب». ادی مارسن، بازیگر فیلم The Gentlemen گای ریچی گفت: «سال‌ها قبل بیرون از محل تحصیل خود اقتباسی نمایشی از Three Sisters را دیدم. یک پسر جوان نقش Tuzenbach را بازی می‌کرد و ناگهان مونولوگ قبل از دوئل را به زبان آورد. بارها اجرا شدن آن مونولوگ را در مدرسه دیده بودم. ولی وقتی او اجرا می‌کرد، از یاد بردم که قبلا این جملات را شنیده‌ام. سال‌ها بعد او تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیگرها شد. در آرامش بخواب، پل ریتر».


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده