// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۸

بازیگر سریال Twin Peaks: اکران آنلاین فیلم Dune ناامیدکننده است

کایل مک‌لاکلن، بازیگر سریال توئین پیکس و فیلم Dune دیوید لینچ، محصول سال ۱۹۸۴ میلادی باور دارد که اکران شدن فیلم Dune جدید به شکل آنلاین به‌جای اکران کامل در سینما، دلسردکننده است.

در تصمیم وارنر برای پخش آنلاین فیلم Dune، هیچ عشقی نسبت به سینما و مخاطب وجود ندارد - دنی ویلنوو

همه می‌دانند که مدتی قبل دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune جدید در یک مقاله به‌صورت مستقیم به تصمیم برادران وارنر برای اکران آنلاین فیلم Dune در شبکه HBO Max تاخت. بازیگران فیلم هم با او همراه شدند و به وارنر اعتراض کردند؛ به مانند بسیاری از افراد تیم ساخت چندین و چند فیلم سینمایی دیگری که وارنر آن‌ها را در سال ۲۰۲۱ همزمان با اکران سینمایی در شبکه HBO Max اکران می‌کند. هرچند وارنر هم پس از مشاهده‌ی آمار درنهایت اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲ دیگر این شیوه (اکران همزمان فیلم‌ها در سینماها و شبکه HBO Max) را کنار می‌گذارد.

حالا به‌تازگی کایل مک‌لاکلن هم که در فیلم Dune دیوید لینچ نقش اصلی را بازی کرده بود، نظر خود راجع به فیلم Dune دنی ویلنوو را گفت: «برای تماشای آن هیجان‌زده هستم. رمان Dune یکی از کتاب‌های محبوب من است و مشتاقم که ببینم ویلنوو در مقام کارگردان با آن چه کار می‌کند. پخش همزمان فیلم در سینماها و شبکه آنلاین شاید شبیه اتفاقی به‌نظر برسد که در هر حالت در آینده رخ می‌دهد. ولی ناامیدکننده است. زیرا چنین فیلمی برای تماشا شدن روی پرده‌ی بزرگ سینما ساخته می‌شود».

دنی ویلنوو در مقاله‌ی بلند و تند خود گفته بود: «در تصمیم وارنر برای پخش آنلاین فیلم Dune، هیچ عشقی نسبت به سینما و مخاطب وجود ندارد. صرفا تلاشی است برای زنده نگه داشتن یک ماموت منقرض‌شده (اشاره به شبکه HBO Max) و شرکتی که بیشتر از ۱۵۰ میلیارد دلار بدهی دارد. فیلم Dune برای سینما و مخاطب آن است. اما وارنر به وضعیت مالی شرکت AT&T در وال استریت فکر می‌کند. شبکه HBO Max تا امروز یک شکست بوده است و شرکت AT&T تصمیم گرفت که با قربانی کردن فیلم‌ها، بدبختانه برای جلب توجه مخاطب به این شبکه آنلاین کند.

چرخش ناگهانی وارنر از یک خانه‌ی ارزشمند برای فیلم‌سازها به مکانی برای توهین کامل به آن‌ها برای من خطی واضح را ترسیم می‌کند. فیلم‌سازی حاصل همکاری است؛ اعضای تیم ساخت فیلم با احترام متقابل کار را جلو می‌برند. وارنر نشان داد که دیگر در تیم ما جایی ندارد. شبکه‌های آنلاین می‌توانند محتواهای بسیار خوبی را تولید کنند. اما آثاری مانند فیلم Dune برای آن‌ها ساخته نشده‌اند».

آن‌ها تنها اشخاصی نیستند که نسبت به وارنر با جدیت اعتراض داشته‌اند. انجمن کارگردان‌های آمریکا وارنر را تهدید به تحریم کامل کرد و همین یکی از دلایلی بود که وارنر به سرعت گفت در سال ۲۰۲۲ به چنین کاری نمی‌پردازد. مطابق گزارش‌ها فیلم‌سازهایی همچون جیمز گان، کارگردان فیلم جوخه انتحار جدید هم به این تصمیم اعتراض جدی دارند. حتی براساس گزارش وال استریت جورنال، کریستوفر نولان به‌خاطر این حرکت دیگر هرگز با وارنر کار نخواهد کرد. او سال گذشته تصمیم شتاب‌زده‌ی وارنر برای پخش آنلاین همه‌ی این فیلم‌ها بدون هماهنگی درست با سازندگان را «بسیار بسیار بسیار بسیار کثیف» نامید.

فیلم Dune در تاریخ یک اکتبر (۹ مهر) همزمان در سینماها و شبکه آنلاین HBO Max اکران می‌شود. ممکن است اکران فیلم در کشورهایی غیر از آمریکا، چند روز زودتر کلید بخورد. مطابق آخرین گزارش‌ها شرکت لجندری که ۷۵ درصد بودجه‌ی ساخت فیلم Dune را دارد، همچنان به‌دنبال رساندن آن به اکران سینمایی کامل و اختصاصی است و حتی گزینه‌ی شکایت از وارنر در دادگاه به‌خاطر این تصمیم ناگهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.


منبع NME
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده