نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۰

جیمز کامرون و تهدید نویسندگان دنباله Avatar

جیمز کامرون به‌تازگی از این گفته که چگونه نویسندگان دنباله‌های آواتار را تهدید به اخراج کرده است.

جیمز کامرون کارگردان مشهوری است و تاکنون چندین فیلم پرفروش ساخته است. او اخیرا در مصاحبه‌ای راجع به پروسه نگارش فیلمنامه‌ دنباله‌های‌ آواتار صحبت کرده است. او می‌گوید زمانی‌که پروسه فکر کردن و نگارش فیلمنامه‌ها را آغاز کرده، می‌دانسته که باید سه فیلم بسازد که البته این عدد بعدها به چهار فیلم رسیده است. او در مصاحبه خود می‌گوید برای نگارش دنباله‌های آواتار تیمی از نویسندگان را استخدام کرده به آن‌ها با تاکید گفته‌ است آن‌ها [نویسندگان] قرار نیست فعلا داستان‌ها و ایده‌های تازه خود را برای کامرون مطرح کنند. بلکه این تیم نویسندگان موظف هستند فیلم اصلی آواتار را بررسی و دلایل موفقت آن را ریشه‌یابی کنند.

کامرون می‌گوید نویسنده‌ها مدام می‌خواستند ایده‌ها و طرح‌های داستانی جدید و متنوع خود را مطرح کنند تا اینکه درنهایت او مجبور شده آن‌ها را تهدید به اخراج کند. به بیان ساده‌تر کامرون در آن زمان به تیم نویسنده‌های خود گفته تمام نویسنده‌ها در مرحله اول باید روی ریشه‌یابی دلایل موفقیت فیلم اصلی آواتار تمرکز کنند و آن‌دسته از نویسنده‌هایی که قصد ارائه ایده‌ای جدید را داشته باشند، اخراج خواهند شد.

فیلم Avatar به کارگردانی جیمز کامرون

کامرون همچنین می‌گوید تحلیل و بررسی فیلم اول به منظور یافتن دلایل موفقیت آن بسیار ریشه‌ای و عمیق شده است. برای نمونه آن‌ها در سطح اول فقط پی‌رنگ فیلم را تحلیل کرده‌اند، سپس در سطح بعد به سراغ کشف مضامین مختلف آن از جمله مضامین مرتبط با سرمایه‌داری و حقوق بشر رفته‌اند و سپس در سطحی دیگر به کیفیت رویاگونه فیلم پرداخته‌اند. خود کامرون البته می‌گوید خیلی در قید و بند مفاهیم و مضامینی مانند سرمایه‌داری نبوده و آن کیفیت رویاگونه برای او اولویت داشته است. 

کامرون همچنین می‌گوید آن‌ها برای فیلم‌های دوم و سوم به داستان‌های متعددی دست یافتند اما به‌دلیل اینکه این داستان‌ها از آن کیفیتِ رویابینی با چشمان کاملا باز برخوردار نبودند، کنار گذاشته شدند. به‌هر روی، کار کامرون و نویسنده‌های او با داستان‌های دنباله‌های آواتار تمام شده است و کامرون مشغول ساخت این فیلم‌ها است. به‌همین‌ترتیب فیلم بعدی آواتار در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده