نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸

واکنش منتقدان به فیلم Godzilla vs. Kong - گودزیلا در برابر کونگ

فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) مدتی پیش در سینماهای ایالات متحده و همچنین اچ بی او مکس نمایش داده شد و توانست میانگین امتیازات متوسطی را از منتقدین بگیرد.

فیلم Godzilla vs. Kong یا در زبان فارسی «گودزیلا در برابر کونگ» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، علمی تخیلی و دلهره‌آور شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان بااستعداد و محبوبی به نام آدام وینگارد ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Death Note (دفتر مرگ)، فیلم Blair Witch (جادوگر بلر)، فیلم The Guest (میهمان)، فیلم You're Next (تو بعدی هستی)، سریال Outcast (رانده شده) و غیره اشاره کرد. در فیلم گودزیلا در برابر کونگ، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند الکساندر اسکاشگورد در نقش دکتر نیتن لیند، میلی بابی براون در نقش مدیسون راسل، ربکا هال در نقش دکتر آیلین اندروز، برایان تایری هنری در نقش برنی هیس، شون اوگوری در نقش رن سریزاوا، آیزا گونزالز در نقش مایا سیمونز، جولیان دنیسون در نقش جاش ولنتاین و لنس ردیک در نقش گیلرمین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به‌صورت عمومی در سینماها برای علاقمندان به نمایش در بیاید؛ چیزی که به واسطه شیوع بیماری کرونا دستخوش تغییرات قرار گرفت. به همین ترتیب هم شرکت برادران وارنر آنها را به تاخیر انداختند. از همین رو این فیلم در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۱ (۴ فروردین ۱۴۰۰) به‌صورت سینمایی در سرتاسر دنیا اکران شد و در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) هم به‌صورت همزمان هم در سینماها و هم سرویس استریم اچ بی او مکس، در ایالات متحده نمایش داده شد. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۶۰ را از بین ۵۳ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده اریک پیرسون و مکس بورنستاین بوده است.

این هنرمندان، فیلمنامه را براساس داستانی که توسط تری روسیو، مایکل دورتی و زک شیلدز مطرح شده بود، نوشته بودند؛ آن هم براساس شخصیت‌هایی که توسط شرکت توهو (گودزیلا و مچا گودزیلا) و ادگار والاس و مریان سی. کوپر (کینگ کونگ) ارائه شده بودند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آنها هم در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. از طرف دیگر هم ۲۷۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Godzilla vs. Kong برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Godzilla vs. Kong از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

زمانی که گودزیلا و کونگ، دو نیروی قدرتمند طبیعت، در صفحه نمایش سینماها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک نبرد تماشایی برای اعصار را رقم بزنند، افسانه‌ها با هم برخورد می‌کنند. هنگامی که یک گروه از محققان به یک ماموریت خطرناک می‌روند و به منطقه‌ای خارق‌العاده و در عین حال ناشناخته سفر می‌کنند تا به ریشه‌های قدیمی این تایتان و بقای بشر دست پیدا کنند، یک توطئه خطرناک به وجود می‌آورد؛ توطئه‌ای که می‌تواند باعث پاک کردن همیشگی این موجودات، چه خوب‌ها و چه بدها، از روی زمین شود.

غرش گودزیلا در شهر نئونی فیلم گودزیلا علیه کونگ

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Godzilla vs. Kong بیندازیم:

مت زولر سیتز | راجر ایبرت

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Godzilla vs. Kong یک اثر بزن‌بزنِ هیولایی بسیار لذت‌بخش محسوب می‌شود که تصاویر اکشن خود را به عالی‌ترین روش اجرا کرده است. این فیلم هم یک داستان افسانه‌ای، هم یک اثر اکتشافی و علمی تخیلی، وسترن، کشتی‌گیری فانتزی، توطئه‌ای دلهره‌آور، یک فیلم فرانکشتاینی، درام دلچسب و دوست‌داشتنی درباره حیوانات و دوستان انسانی آنها و غیره محسوب می‌شود و می‌تواند رضایت طیف گسترده‌ای را جلب کند.

جاشوا ریورا | پولیگان

۸۵ از ۱۰۰

فیلم Godzilla vs. Kong یک اثر تماشایی، زیبا و جنبشی محسوب می‌شود. این فیلم به نوبه‌ی خودش آنقدر بزرگ است، رنگ‌های درخشان و صحنه‌های اکشن چشمگیری دارد که هرگونه صفحه نمایشی به غیر از یک مولتی پلکس، برای تماشای آن کوچک به نظر می‌رسد.

تای بر | بوستون گلوب

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Godzilla vs. Kong دارای سرعت، ذکاوت و یک سرپیچی نوآورانه خاصی نسبت به این دارد که خودش را زیادی جدی بگیرد.

جوردن زاکارین | آبزرور

۷۵ از ۱۰۰

فیلمنامه و طرح کلی آن به‌گونه‌ای نوشته شده است که همان ایده اصلی خود را که در عنوان فیلم مشخص شده، به تصویر بکشد؛ کاری که در آخر هم با اعتمادبه‌نفس کامل انجام شد.

مبارزه گودزیلا با کینگ کونگ روی ناو هواپیمابر در فیلم Godzilla vs Kong

جیمی گراهام | توتال فیلم

۶۰ از ۱۰۰

تماشای این رویداد که این هیولاهای مشهور برای اولین‌بار در طی سال‌های زیاد (از سال ۱۹۶۳ و فیلم King Kong Vs. Godzilla تا به امروز)، صفحه نمایش را در اختیار خود گرفته‌اند، بسیار هیجان‌انگیز است؛ آن هم با مجموعه‌ای از نبردهایی که طراحی ماهرانه‌ای دارد، اتفاقات واقعی‌ای که رخ می‌دهد و خیلی چیزهای دیگر. آرزو نکردن اینکه کاش می‌توانستیم آن را در سینمای محلی خودمان تماشا کنیم، بسیار سخت است.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

اگر بخواهید به‌عنوان مجموعه‌ای از صحنه‌های بسیار هیجانی و برجسته به آن نگاه کنید، فکر نمی‌کنم المان جالب توجه دیگری می‌توانست در آن قرار بگیرد. اما اگر بخواهید آن را به‌عنوان یک فیلم سینمایی در نظر داشته باشید... می‌توان گفت که محتوای خالص و واقعی آن نزدیک به ۳ دقیقه است که با سرعتی حلزون‌وار، تا حدود دو ساعت کش پیدا کرده است.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۳۰ از ۱۰۰

تصور اینکه خط داستانی فیلم گودزیلا در برابر کونگ توسط ذهن انسان‌ها ساخته شده، دشوار است؛ نه به خاطر اینکه بسیار پیچیده، ظریف یا از نظر معنوی برجسته است، بلکه بسیار ناهماهنگ و احمقانه نوشته شده است.

کیث اولیچ | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

نبردهای گودزیلا و کونگ به نوعی این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کند که یک کودک خودسر، دارد مدام اکشن فیگورهای خود را به یکدیگر می‌کوبد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Godzilla vs. Kong نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط، جذاب و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده