نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳

ساخت اقتباس سینمایی بازی Ghost of Tsushima به دست کارگردان فیلم جان ویک

با تایید رسمی سونی،‌ مشخص شد که اقتباس سینمایی Ghost of Tsushima به‌کارگردانی چاد استاهلسکی در دست تولید است.

از زمانی‌که سونی از علاقه‌اش پیرامون ورود جدی به‌عرصه‌ی سینما و تلویزیون پرده برداشت، زمان زیادی نمی‌گذرد. طی این مدت، اخبار کوچک و بزرگ متعددی را پیرامون اقتباس‌های سینمایی/تلوزیونی آثار ویدیوگیمی سونی دریافت کرده‌ایم. از اخباری بزرگ مثل اقتباس تلوزیونی مجموعه The Last of Us به‌دستان نیل دراکمن و خالق سریال چرنوبیل و اتمام تولید اقتباس سینمایی آنچارتد، تا شایعاتی مثل تولید اقتباس سینمایی بازی Demon's Souls. حالا اما با یک خبر رسمی و مهم از تولیدات سینمایی پلی استیشن همراه‌تان هستیم.

در جریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون، به گزارش رسانه‌ی ددلاین و صدالبته طبق اعلامیه‌ی رسمی سونی، مشخص شد که اقتباس سینمایی بازی گوست آو سوشیما‌ (Ghost of Tsushima) قرار است به‌کارگردانی چاد استاهلسکی ‌پرده‌ی نقره‌ای بیاید. استاهلسکی که با کارگردانی سه‌گانه‌ی جان ویک شناخته می‌شود، یک انتخاب هیجان‌انگیز برای اقتباس این اثر اکشن/سامورایی به‌نظر می‌رسد. چرا که وی تسلط خود روی اکشن‌سازی را با سری جان ویک نشان داد و حالا باید ببینیم که او و دست‌اندرکارانش چطور از پس روایت داستان چندلایه و عمیق منبع اقتباس خود برخواهند آمد.

فیلم Ghost of Tsushima در استودیو 87Eleven Entertainment تولید می‌شود. استودیویی که چاد استاهلسکی، الکس یانگ و جیسون اسپیتز را به‌عنوان تهیه‌کنندگان خود می‌بیند. اسد گیزیل‌باش و کارتر سوان نیز دیگر تهیه‌کنندگان فیلم هستند که از سوی شرکت سونی، برای تولید این اثر مامور شده‌اند؛ استودیو ساکرپانچ، تولیدکنندگان بازی گوست آو سوشیما، تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر سینمایی خواهند بود. گیزیل‌باش، مدیر بخش تولیدات برند پلی استیشن، طی صحبت‌های خود پیرامون این پروژه‌ی سینمایی، چنین مطلبی را عنوان کرده است:

«خوشحالیم که طی همکاری با استودیو 87Eleven Entertainment قرار است قصه‌ی «جین ساکای» را روی پرده‌ی نقره‌ای بیاوریم. ما عاشق کار کردن با افرادی خلاق مثل چاد هستیم. اشخاصی که با شور و اشتیاق فراوانی، پروژه‌های ما را دنبال می‌کنند و از تولید اقتباس‌هایی باکیفیت، به ما اطمینان می‌دهند. اقتباس‌هایی که هم طرفداران را خشنود کرده و هم مخاطبان جدید را با قصه‌ی جین ساکای، آشنا می‌کنند.»

پوستر بازی Ghost of Tsushima

استودیو ساکرپانچ تهیه‌کننده‌ی اجرایی این اقتباس سینمایی است

گوست آو سوشیما یک روایت حماسی و چندلایه از حمله‌ی تاریخی مغولستان به‌جزیره‌ی سوشیما است. قهرمان قصه یعنی جین ساکای پس از شکست مقابل نیروهای پرتعداد مغول، برای نجات سوشیما و شکست دادن نیروهای متجاوز دشمن،‌ مجبور می‌شود به‌تکنیک‌های رزمی و شرافت‌مندانه‌ی آئین سامورایی پشت کند و به یک پارتیزان تبدیل شود. یک پارتیزان بی‌باک که رفته رفته، به‌افسانه‌ای با نام «شبح» و امید مردمان کشور بدل می‌شود. هنوز تیم بازیگران و نویسندگان این فیلم مشخص نشده‌اند. معلوم نیست که آیا سازندگان فیلم مثل تولیدکنندگان بازی گوست آو سوشیما، برای بازیگران فیلم سراغ هنرمندان ژاپنی/آمریکایی خواهند رفت یا کلا یک نگرش مجزا را دنبال خواهند کرد.

بازی گوست آو سوشیما تا به‌امروز ۶.۵ میلیون نسخه فروش داشته است. هنوز تاریخ اکران اقتباس سینمایی این بازی مشخص نیست و برای نشر اطلاعات بیشتر، فعلا باید صبر کنیم. نظر شما چیست؟ آیا کارگردان سری جان‌ ویک می‌تواند یک اقتباس خوب از گوست آو سوشیما را به ما تحویل دهد؟ آیا استاهلسکی برای تولید این اقتباس سراغ اشخاصی مثل کیانو ریوز (با سابقه بازی در فیلم ۴۷ رونین) یا هیرویوکی سانادا (با سابقه بازی در فیلم آخرین سامورایی) خواهد رفت؟ آیا با یک فیلم تماما ژاپنی طرف خواهیم بود؟ آیا فیلم گوست آو سوشیما می‌تواند به یک اثر موفق در «سینمای سامورایی» تبدیل شود؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده