نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳

تغییر در سیاست اکران فیلم های برادران وارنر؛ بازگشت به سالن های سینما

شرکت برادران وارنر در نظر دارد در آینده فیلم های خود را مجددا در سالن‌های سینما اکران کند و از اکران همزمان آن‌ها در HBO Max دست بکشد.

به گزارش ددلاین، شرکت برادران وارنر اعلام کرده از سال آینده میلادی فیلم‌های خود را مجددا همچون گذشته روی پرده‌ سینماها اکران می‌کند. به‌این‌ترتیب تصمیم متاخر برادران وارنر مبنی بر عرضه ۳۰ روزه فیلم‌های بزرگ در سرویس HBO Max همزمان با اکران سینمایی آن‌ها، دچار خواهد شد. طبق این تصمیم پیشین، فیلم‌های Godzilla vs. Kong و Mortal Kombat و The Suicide Squad و Dune و The Matrix 4 همگی همزمان با اکران در سینما، به‌مدت سی‌ روز در سرویس HBO Max در دسترس قرار می‌گیرند.

خبر تغییر رویکرد برادران وارنر در نمایش فیلم‌های خود، به‌عنوان بخشی از بیانیه این شرکت درباره قرارداد جدید آن‌ها با شرکت صاحب سینماهای رگال (Regal)، یعنی شرکت سینه‌ورلد (Cineworld) منتشر شده است. سینه‌ورلد دومین زنجیره سینمایی بزرگ جهان است. سینماهای رگال پس از ۶ ماه تعطیلی، در ماه آوریل با نمایش فیلم‌های Godzilla vs. Kong و Mortal Kombat بازگشایی خواهند شد. این دو فیلم البته در HBO Max نیز در دسترس قرار می‌گیرند، چراکه تصمیم جدید برادران وارنر به سال ۲۰۲۲ مربوط است.

تیموتی شالامی و ربکا فرگوسن در فیلم Dune

در سال ۲۰۲۲، سالن‌های سینمای رگال به‌صورت انحصاری دست به اکران فیلم‌های برادران وارنر خواهند زد و در آن زمان فیلم‌های این شرکت دیگر همزمان با اکران در HBO Max دردسترس قرار نخواهند گرفت. به بیان دیگر، از سال ۲۰۲۲ فیلم‌های برادران وارنر اکران خود را به‌صورت انحصاری در سالن‌های سینمای رگال تجربه خواهند کرد. البته سینماهای رگال فعلا حق اکران ۴۵ روزه فیلم‌ها را در اختیار دارند؛ این سینماها در سال‌های پیش برای هر فیلم ۹۰ روز حق اکران داشتند.

دلیل نصف شدن روزهای اکران به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر صنعت فیلم‌سازی بازمی‌گردد، استودیوهای دیگر نیز روزهای اکران فیلم‌های خود را تغییر داده‌اند. پارامونت اخیرا اعلام کرده که فیلم‌های پرخرج و بلاک‌باستری خود مانند مأموریت غیرممکن ۷ را به مدت ۴۵ روز و فیلم‌های کوچک‌تر خود را به‌مدت ۳۰ روز یا کمتر اکران خواهد کرد. یونیورسال نیز قرارداد مشابه‌ای را با اِی‌ام‌سی (AMC) و سینه‌مارک (Cinemark) امضاء کرده است. به‌این‌صورت که آن‌دسته از فیلم‌هایی که افتتاحیه‌ خانگی‌‌ای کمتر از ۵۰ میلیون دلار داشته باشند، پس از ۱۷ روز به سرویس‌های اشتراکی می‌روند و آن‌دسته از فیلم‌هایی که افتتاحیه آخر هفته بهتری داشته باشند، ۳۱ روز از پس از عرضه راهی سرویس‌های اشتراکی خواهند شد.

دیزنی نیز مشغول تجربه سازوکاری برای عرضه و نمایش فیلم‌های خود با اشتراک ویژه دیزنی پلاس است. به‌این‌صورت که فیلم‌هایی مانند Mulan و Raya and the Last Dragon با پرداخت هزینه‌ای ۳۰ دلاری ازطریق دیزنی پلاس در دسترس کاربر قرار گرفتند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده