نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷

اولین واکنش ‌ها به نسخه زک اسنایدر فیلم Justice Legaue؛ اثری بسیار بهتر از نسخه اکران

اولین واکنش‌های هواداران و منتقدان به‌فیلم لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر، از یک فیلم به‌مراتب بهتر، جذاب‌تر و حماسی‌تر از ساخته جاس ویدون خبر می‌دهند.

مدتی می‌شود که با تایید نشر نسخه‌ی زک اسنایدر فیلم Justice Legaue (لیگ عدالت) اخبار زیادی را از این اثر بسیار مورد انتظار، دریافت می‌کردیم. حالا هم که به روز انتشار بررسی‌های این اثر رسیده‌ایم، بیشتر از قبل می‌توانیم از کیفیت اثر مورد بحث، باخبر شویم. به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون، اشخاصی که فیلم جاستیس لیگ نسخه‌ی زک اسنایدر را تماشا کرده بودند، با ورود به‌پنجره‌ی زمانی انتشار بررسی‌ها، واکنش خود نسبت به این اثر را با دنبال‌کنندگانشان، به‌اشتراک گذاشتند. در میان این واکنش‌ها، هم دیدگاه هواداران دیده می‌شود و هم دیدگاه منتقدان. چرا که فیلم هم‌زمان هم برای طرفداران این نسخه پخش شده و هم برای منتقدین فیلم را برعهده داشته‌اند.

نکته‌ی بسیار مهم و مشترک پیرامون واکنش‌های منتشر شده از فیلم، مثبت بودن تقریبا تمامی این واکنش‌ها است. افرادی که فیلم را تماشا کرده‌اند، چه هوادار و چه منتقد، همه بر این موضوع واقف هستند که اثر مورد بحث به‌مراتب یک فیلم بهتر، درگیرکننده‌تر و حماسی‌تر از ساخته‌ی جاس ویدون است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. برخی از دیدگاه‌های منتشر شده پیرامون «اسنایدرکات»، این اثر را پس از فیلم The Dark Knight Rises، به‌عنوان برترین اثر اکران‌شده در جهان فیلم‌های DC (در ۱۰ سال گذشته) قلمداد می‌کند. حالا بیایید به‌تعدادی از واکنش‌های اولیه‌ی این فیلم نگاهی داشته باشیم. حواستان به‌این موضوع هم باشد که بررسی‌های رسمی از فیلم جاستیس‌لیگ: نسخه زک اسنایدر راس ساعت ۱۹:۳۰ امشب منتشر خواهند شد.

تمامی بررسی‌های فیلم ساعت ۱۹:۳۰ امروز منتشر می‌شوند. واکنش‌های اولیه از اثری بسیار باکیفیت‌تر از نسخه‌ی ۲۰۱۷ خبر می‌دهند

اولین واکنش، به اریک دیویس، سردبیر رسانه‌ی فندنگو است اختصاص دارد:

«حالا می‌توانم بگویم که نسخه‌ی زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت را تماشا کرده‌ام؛ اثری که با اختلاف بهتر از نسخه‌ی ۲۰۱۷ از این فیلم است. شخصیت‌پردازی غنی، اکشن‌های بهتر، داستان‌سرایی جذاب‌ و روان‌تر کنار لحظات به‌خصوص و به‌یادماندنی، اثری طولانی و باکیفیت را می‌سازند که هرگز از تماشای‌ آن خسته نشدم.

من این فیلم را بیش از یک بار تماشا کردم تا بیشتر تفاوت‌های آن با نسخه‌ی ۲۰۱۷ را زیر ذره‌بین ببرم و درک بیشتری روی این قضیه داشته باشم. حالا می‌توانم بگویم که تفاوت‌های این ۲ فیلم، به‌شدت زیاد و چشم‌گیر است. جاستیس‌ لیگ نسخه زک اسنایدر از منظر بصری، موسیقیایی و لحظات اکشن، دیوانه‌وار است!»

تصویر سیاه و سفید رویارویی بتمن و جوکر در راهرو فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر

برندون دیویس، فعال رسانه و خبرنگار در واکنش خود به «اسنایدرکات» چنین می‌نویسد:

«دو لحظه‌ی ویژه در فیلم جاستیس‌لیگ نسخه‌ی زک اسنایدر وجود دارد که من را از شدت هیجان، از صندلی‌ام انداخت! برای اینکه اسپویل نشوید از آن‌ها چیز بیشتری نمی‌گویم. واقعا خوشحالم که طرفداران فیلمی که به‌خاطرش جنگیدند را بالاخره می‌توانند تماشا کنند. تبریک به آن‌ها، تبریک به زک اسنایدر و همسرش. این فیلم واقعا خوب است. خیلی خیلی خوب!»

امبرتو گونزالز، خبرنگار رسانه‌ی The Wrap در واکنش اولیه‌ی خود نوشت:

«حالا دیگر با خیال راحت می‌توان گفت که نسخه‌ی زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت وجود دارد! من این فیلم را سه بار تماشا کردم و آن معرکه است! تماشای این فیلم یک تجربه‌ی عالی را برایم ترتیب داد. تجربه‌ای به‌شدت سرگرم‌کننده و شوکه‌کننده؛ چرا که اصلا انتظار نداشتم فیلم اینقدر باکیفیت باشد و یک روایت ۴ ساعته‌ی خوب را برای بیننده‌اش ترتیب دهد. لحظات اکشن فیلم در ترکیب با موسیقی «جانکی ایکس‌ال» فوق‌العاده شده‌اند.»

کوین مک‌کارتی، یکی از فعالان رسانه چنین واکنشی را نسبت به فیلم مورد بحث، به اشتراک گذاشته است:

«نسخه‌ی زک اسنایدر فیلم جاستیس لیگ یک شاهکار است. اسنایدر به‌زیبایی تمام از خلاقیت فنی و قصه‌گویی خاص خود استفاده کرده و یک داستان احساسی را در این فیلم به‌تماشاگر خود ارائه می‌کند. قصه‌ای که ماجراهای مرد پولادین (Man of Steel) و بتمن دربرابر سوپرمن (BvS) را دنبال می‌کند. میکس فوق‌العاده‌ی موسیقی متن درکنار نسبت ۱.۳۳ قاب‌بندی‌ها و درجه‌ی سنی بزرگسال، همه به شکل‌گیری یک تجربه‌ی درگیرکننده منجر شده‌اند.»

پوستر فیلم لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر

ریچارد نیوبی، نویسنده هالیوود ریپوتر در توییت‌ش پیرامون واکنش به فیلم، چنین می‌نویسد:

«نسخه‌ی زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت حقیقتا حماسی است. اثری که برای تمامی تماشاگران خود، رضایت‌بخش خواهد بود؛ حتی اشخاصی که طرفدار آثار زک اسنایدر نیستند. اگر BvS یک شکاف در ساختار فیلم‌های DC بود، نسخه‌ی اسنایدر از فیلم لیگ عدالت به‌نوسازی تمامی آن شکاف‌ها می‌پردازد. قهرمانان DC در این فیلم در بهترین شرایط ممکن هستند. میزان احساس‌محور بودن و جدیت فیلم کاملا متناسب است.

درعین حال، این فیلم برای من برترین فیلم جهان سینمایی دی سی نیست. چرا که یک سری از نقاط قصه‌اش برایم پرسش‌برانگیز بود. تماشای این فیلم به‌شما این حس را می‌دهد که اسنایدر پس از ساخت Dawn of the Dead، از ساخت هیچ فیلمی به اندازه‌ی تولید لیگ عدالت لذت نبرده است. پایان‌بندی این فیلم دیوانه‌وار است! دنباله‌های لیگ عدالت: نسخه‌ی زک اسنایدر را می‌خواهم! از تماشای فیلم لذت ببرید.»

سردبیر نشریه‌ی اسکرین‌رنت در واکنش خود نوشت:

«لیگ عدالت نسخه‌ی زک اسنایدر؛ زیبا، برجسته و پایبند به‌روایت یک قصه‌ی عالی برای تک تک کاراکترهایش. هیچ شکی وجود ندارد که این فیلم به یک اثر الهام‌بخش برای آثار بلاک‌باستری آینده تبدیل خواهد شد. این فیلم دقیقا همان اثری است که عاشقان مرد پولاین و «بتمن دربرابر سوپرمن» منتظر روایت شدن قصه‌اش بودند»

مت نالجیا، منتقد معروف که به نسخه‌ی ۲۰۱۷ از فیلم لیگ عدالت امتیاز ۱ از ۵ را داده بود، پیرامون نسخه‌ی اسنایدر می‌نویسد:

«وقتی به مسیری که برای تولید فیلم جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدر نگاه می‌کنیم، و کیفیت بالای محصول نهایی را می‌بینیم، می‌توانیم بگوییم که این اثر یک معجزه‌ی سینمایی است! یک حماسه‌ی ۴ ساعته که با جلوه‌های دیداری شوکه‌کننده، موسیقی باشکوه و شخصیت‌پردازی دائمی و اتمسفرسازی قوی خود،‌ اثری افتخارآمیز را تحویل تماشاگران می‌دهد.»

ژرمین لوسیه در واکنش خود به فیلم، چنین نکاتی را ذکر کرده است:

«نسخه‌ی زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت؛ از تمایش لذت بردم. فیلم هم‌زمان هم شباهت‌ها و هم تفاوت‌ها خاصی را با نسخه‌ی ۲۰۱۷ دارد. تقریبا تمامی تغییرات اعمال شده روی نسخه‌ی ۲۰۱۷ که در جهت پرداخت بهتر کاراکترها و روایت یک قصه‌ی بهتر انجام شده است، جواب داده‌اند. انگیزه‌های بهتر، خطرهای بزرگ‌تر و قابل‌باورتر. یک فیلم بسیار بهتر از نسخه‌ی ۲۰۱۷ که کاملا ارزش صبر کردن را دارد.»

نسخه زک اسنایدر از فیلم لیگ عدالت در تاریخ ۲۸ اسفند ازطریق شبکه‌ی HBO Max پخش خواهد شد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده