نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱

ادامه فروش خوب انیمیشن Raya and the Last Dragon در گیشه آمریکا

انیمیشن Raya and the Last Dragon در دومین هفته اکرانش به صدرنشینی خود در باکس آفیس آمریکا ادامه داده است.

محدودیت اکران فیلم‌ها در سینماهای آمریکا باعث شده که آمار و ارقام فروش فیلم‌های مهم، همچون سال‌های گذشته نباشد. برای مثال لس آنجلس که پردرآمدترین باکس آفیس آمریکا را در اختیار دارد، در حال حاضر فقط می‌تواند از ۲۵ درصد ظرفیت‌ سینماهای خود استفاده کند. همین شرایط برای نیویورک هم وجود دارد. اما از هفته آینده قرار است این محدودیت‌ها کاهش پیدا کنند و این موضوع قطعا آمار فروش فیلم‌ها را افزایش می‌دهد. ساخته جدید والت دیزنی از جمله بهترین انیمیشن های 2021 است.

از ۵۸۰۰ سینمایی که در آمریکا و کانادا وجود دارند، تنها حدود نیمی از آن‌ها در این آخر هفته (یعنی روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه) باز بودند. در پنج ناحیه اصلی نیویورک هم فقط ۴۴ درصد سینماها به اکران فیلم پرداختند. در برخی از مناطق کانادا وضعیت بهتر است و برای مثال در کِبِک حدود ۷۳ درصد و در یوکان و نواحی شمال غربی ۱۰۰ درصد سینماها باز هستند. اما در همین کانادا و در ایالت اونتاریو که شهر تورنتو در آن قرار دارد، فقط ۲۰ درصد از سینماها به نمایش فیلم می‌پردازند.

از این محدودیت‌ها که بگذریم، انیمیشن جدید شرکت دیزنی به نام Raya and the Last Dragon، این هفته توانست در صدر جدول باکس آفیس هفتگی قرار بگیرد. این فیلم در روز جمعه ۱.۵ میلیون دلار فروخت، اما پیش‌بینی می‌شود که تا یک‌شنبه یعنی امروز، میزان فروش آن برای همین آخر هفته به ۵.۷ میلیون دلار برسد. البته انیمیشن رایا و آخرین اژدها در هفته گذشته عملکرد بهتری داشت و توانسته بود ۸.۶ میلیون دلار در آمربکا بفروشد. ضمن اینکه فروش جهانی فیلم در هفته گذشته (با احتساب آمریکا) حدود ۲۶.۲ میلیون دلار بود.

شخصیت اصلی انیمیشن رایا و آخرین اژدها

چنین آمار فروش نه‌چندان مطلوبی برای یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های دیزنی در سال جاری، فقط به‌دلیل محدودیت اکران سینماها نیست؛ تصمیم دیزنی برای نمایش همزمان فیلم روی سرویس دیزنی پلاس هم در کاهش آمار باکس آفیس تاثیر گذاشته است. بسیاری از سینماهای بزرگ مانند سینمارک (Cinemark) و هارکینز (Harkins) به این تصمیم دیزنی اعتراض کردند و فیلم را در سالن‌های خود نمایش ندادند. از سویی گفته می‌شود که این کار دیزنی، صرفا به منظور امتحان چنین شیوه نمایشی انجام گرفته و قرار نیست همه فیلم‌های آینده این شرکت به همین شکل (یعنی همزمان در سینماها و سرویس دیزنی پلاس) نمایش داده شوند.

طبق پیش‌بینی‌ها، فروش فیلم تام و جری از شرکت برادران وارنر، در روز جمعه گذشته برابر با ۱ میلیون دلار بود و تا روز یک‌شنبه به ۴ میلیون دلار می‌رسد. این فیلم هم در حال حاضر ازطریق سرویس استریم شرکت وارنر یعنی HBO Max نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب فروش کلی این فیلم به ۲۶.۹ میلیون دلار می‌رسد.

دومین هفته از اکران فیلم Chaos Walking با فروش ۶۴۲ هزار دلاری در روز جمعه همراه بود و این فیلم را در باکس آفیس هفتگی، در جایگاه سوم قرار داد. تخمین زده می‌شود که فروش فیلم در این هفته، تا پایان روز یک‌شنبه به ۲.۳۶ میلیون دلار برسد. مجموع فروش این فیلم هم ۷ میلیون دلار خواهد بود.

در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌ترین‌ها، فیلم Boogie دیده می‌شود که در روز جمعه ۲۲۰ هزار دلار فروخت. پس از آن هم یک انیمیشن دیگر به نام Croods: A New Age در جدول فروش هفتگی قرار دارد که در شانزدهمین هفته از اکرانش، فروش ۱۲۰ هزار دلاری را تجربه کرد.

آنتونی هاپکینز و الیویا کلمن در فیلم The Father

دیگر فیلم تازه اکران و مهمی که در جدول باکس آفیس این هفته دیده می‌شود، فیلم The Father با بازی آنتونی هاپکینز و الیویا کلمن است که طبق برآوردها در روز جمعه ۱۲۳ هزار دلار فروخت و در رتبه دهم جدول قرار گرفت. این فیلم که فلورین زلر آن را کارگردانی کرده، امتیاز ۹۹ درصد را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده و چهار نامزدی گلدن گلوب، ۶ نامزدی بفتا و دو نامزدی SAG را به نام خود ثبت کرده است.

به تدریج سینماهای بیشتری در آمریکا در حال بازگشایی هستند و همین موضوع آمار فروش فیلمها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، تا زمان اکران فیلم Black Widow در تاریخ ۱۷ اردیبهشت (۷ می) حدود ۴۲۰۰ سینما فعال خواهند شد. اکران فیلم‌هایی مثل Black Widow و A Quiet Place Part II و همچنین Free Guy و Cruella می‌تواند به رونق دوباره سینماها در ادامه سال ۲۰۲۱ کمک زیاد کند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده