نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸

واکنش منتقدان به فیلم Coming 2 America - سفر به آمریکا ۲

فیلم کمدی سفر به آمریکا ۲ (Coming 2 America) با بازی ادی مورفی اخیرا به‌صورت دیجیتالی نمایش داده شد و متاسفانه نتوانست نمرات خیلی بالایی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Coming 2 America یا در زبان فارسی سفر به آمریکا ۲ یکی از جدیدترین آثار کمدی شرکت آمازون استودیوز (Amazon Studios) است که به‌دست کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده بسیار بااستعدادی به نام کریگ برور ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Dolemite Is My Name (دولمایت اسم من است)، فیلم The Legend of Tarzan (افسانه تارزان)، فیلم Footloose (بی‌بند و بار)، فیلم Hustle & Flow (شتاب و طغیان) و غیره اشاره کرد. در فیلم سفر به آمریکا ۲، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند ادی مورفی در نقش شاهزاده/شاه اکیم جافر و رندی واتسون، آرسنیو هال در نقش سمی و ویورند براون، جرماین فاولر در نقش لاول جانسون، لزلی جونز در نقش مری جانسون، تریسی مورگان در نقش ریم جانسون، کیکی لین در نقش شاهزاده میکا جافر و وزلی اسنایپس در نقش ژنرال ایزی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سفر به آمریکا ۲ در تاریخ ۴ مارس (۱۴ اسفند) به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم پرایم ویدیو، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. البته شرکت پارامونت پیکچرز، پیش از اینکه این اثر را به شرکت آمازون استودیوز بفروشد، در نظر داشت که آن را در قالب سینمایی و در سالن‌های سینما به نمایش در بیاورد. اما از آنجایی که وضعیت فعلی همه چیز را به هم ریخت، منجر به فروخته شدن آن به آمازون شد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۵۲ را از بین ۴۳ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کنیا باریس، بری دبلیو بلاستاین و دیوید شفیلد بوده است. این هنرمندان، فیلمنامه را براساس داستانی که توسط خود بری دبلیو بلاستاین، دیوید شفلید و جاستین کانو مطرح کرده بودند، نوشتند؛ آن هم با وجود شخصیت‌هایی که خود ادی مورفی خلق کرده بود. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم خود ادی مورفی و کوین میشر فعالیت کرده بودند.

این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم نمرات متوسط و روبه‌بالایی را به آن داده بودند. برخی از منتقدان معتقد بودند که این اثر، به‌جای اینکه حکم یک دنباله را داشته باشد، بیشتر همان داستان قسمت اول را که ده‌ها سال پیش منتشر شده بود، تکرار می‌کرد؛ انگار که هیچ چیز جدیدی برای عرضه کردن ندارد. همین موضوع هم او را به‌شدت خسته‌کننده کرده بود. حتی برخی حرف‌ها و صحنه‌ها، دقیقا از همان قسمت اول برداشت شده بود که به اندازه همان نسخه اول هم جذابیت نداشت. از طرف دیگر هم ۱۶۴ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Coming 2 America در سرویس استریم پرایم ویدیو نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Coming 2 America از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان این فیلم در کشور سرسبز و سلطنتی زاموندا واقع شده است. پادشاه اکیم (با بازی ادی مورفی) که اخیرا تاج‌گذاری کرده است، به همراه دستیار مورد اعتماد خود به نام سمی (با بازی آرسنیو هال) به یک ماجراجویی کاملا جدید و خنده‌دار می‌روند. این ماجراجویی باعث می‌شود که آن‌ها در نقاط مختلف جهان بچرخند؛ از کشور بزرگ آفریقایی خود تا منطقه کویینز در شهر نیویورک؛ جایی که همه ماجراها آغاز شد.

ادی مورفی به همراه جرماین فاولر در فیلم Coming 2 America

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Coming 2 America بیندازیم:

وینس مانچینی | آپروکس

۹۱ از ۱۰۰

به‌طور کلی، مسائل خیلی کمی درباره فیلم سفر به آمریکا ۲ وجود دارد که بتوان از آن شکایت کرد. این فیلم یک دنباله شایسته است که عدالت را نسبت به نسخه اصلی اجرا می‌کند؛ بدون اینکه بخواهد همه چیز آن را دوباره از نو بسازد. این فیلم یک اثر خیالی برنده‌ی موزیکالی شدید است.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

بعد از گذشت این همه سال، سرزمین زاموندا هنوز هم پایتخت کمدی جهان محسوب می‌شود.

زاکی حسن | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

فیلم سفر به آمریکا ۲ بخش زیادی از متریال‌های آشنا را دوباره مورد استفاده قرار می‌دهد و به تصویر می‌کشد. این اثر بیشتر از هر چیزی روی جذابیت و محبوبیت بازیگران خود و البته نوستالژی خالص تکیه کرده است و به هر طریقی می‌خواهد از آن‌ها استفاده کند.

گلن هیث جونیور | فیلم استیج

۵۸ از ۱۰۰

فیلم سفر به آمریکا ۲ مسیر خیلی طولانی‌ای را برای رسیدن به یک درس ساده طی می‌کند؛ اینکه با فردی که بیشتر از همه تو را تهدید می‌کند، مهربان باش و همه چیز بالاخره درست می‌شود. البته در سرزمین هالیوود (خصوصا نسخه آن‌ها از زاموندا)، این امر تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

ادی مورفی به همراه آرسنیو هال در فیلم Coming 2 America

فرانک چک | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰۰

بیشتر شبیه به یک بازسازی است تا یک دنباله؛ اینکه یک بازیگر جوان‌تر دقیقا همان ماجراهایی را تجربه می‌کند که ادی مورفی در قسمت ابتدایی پشت سر گذاشته بود. فیلم Coming 2 America اشاره‌های خیلی زیادی نسبت به قسمت قبلی‌اش در خود دارد که انگار ما باید در تمام مدت این اثر، دنبال ایستراگ‌های مختلف باشیم.

جاستین چنگ | لس آنجلس تایمز

۳۰ از ۱۰۰

فیلم Coming 2 America یکی از معدود دنباله‌هایی محسوب می‌شود که عنوان آن عینا شبیه به قسمت اول است؛ احتمالا هوشمندانه‌ترین نکته درباره این فیلم هم همین موضوع باشد.

چاک بوون | مجله اسلنت

۱۲ از ۱۰۰

حتی اگر بخواهیم آن را با استانداردهای اسف‌بار دنباله‌های کمدی که قسمت‌های قبلی آن‌ها سال‌های خیلی دور منتشر شده، این فیلم را مورد بررسی قرار دهیم، باز هم نتیجه یک اثر ناامید، لکه‌دار و سطحی به‌دست می‌آید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Coming 2 America نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده