نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲

برگزاری رویداد کامیک کان امسال به صورت کاملاً دیجیتالی

CCI امسال نیز مثل سال گذشته تصمیم به لغو رویداد حضوری Comic-Con در ایالات متحده گرفته و این مراسم بار دیگر به‌صورت کاملاً دیجیتالی برگزار خواهد شد.

براساس تأیید رسمی برگزارکنندگان رویدادهای سالانه کامیک کان، علاقه‌مندان به حضور در مرکز اجتماعات سن دیگو، محل برگزاری این مراسم، باید حداقل تا سال ۲۰۲۲ منتظر حضور مجدد در این برنامه باشند. با ادامه‌ی روند شیوع  ویروس کرونا، کامیک کان ۲۰۲۱ نیز از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ ژوئیه (۱ تا ۳ مرداد ۱۴۰۰) تحت عنوان Comic-Con@Home به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد.

این خبر یک هفته بعد از اینکه Comic-Con International رویداد WonderCon 2021 را لغو کرد، منتشر می‌شود. این همایش که معمولاً در Anaheim کالیفرنیا برگزار می‌شود نیز با یک رویداد مجازی به نام WonderCon@Home جایگزین شده است. ۲۶ تا ۲۷ مارس (۶ و ۷ فروردین سال جدید) تاریخ برگزاری رویداد مجازی واندرکان است.

شرکت کنندگان رویداد کامیک کان

CCI در بیانیه رسمی خود می‌نویسد:

«باوجود اینکه در مرحله تزریق عمومی واکسن کرونا و افزایش شمار افراد مقاوم دربرابر این ویروس هستیم، به نظر می‌رسد که ماه ژوئیه همچنان برای برگزاری بی‌دردسر یک رویداد حضوری بزرگ مثل کامیک کان خیلی زود باشد. به همین دلیل تصمیم سختی را گرفتیم تا رویداد حضوری Comic-Con را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق بیندازیم. مراسم امسال نیز مثل سال گذشته به‌صورت آنلاین و رایگان تحت عنوان Comic-Con@Home برگزار خواهد شد. متأسفانه چالش‌های سال گذشته و لغو دو رویداد بزرگی که داشتیم، منجر به محدودیت شدید منابع مالی شده و بنابراین مدت زمان برگزاری رویداد غیرحضوری امسال به ۳ روز کاهش یافته است. از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ ژوئیه منتظر کامیک کان ات هوم باشید.»

CCI در ادامه شفاف سازی می‌کند که خریداران نشان‌های حضور در مراسم ۲۰۲۰ همچنان امکان استفاده از آن در سال ۲۰۲۲ را خواهند داشت. البته افرادی که خواستار پس دادن و دریافت هزینه‌های پرداختی خود هستند، می‌توانند ازطریق وبسایت Comic-Con درخواست خود را ثبت کنند.

محل برگزاری رویداد کامیک کان

همان‌طور که در بیانیه‌ی CCI نیز به آن اشاره شد، این تصمیم نشان می‌دهد که صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۱ نیز قادر به بازگشت به وضعیت عادی نخواهد بود. حتی باوجود اینکه واکسیناسیون ویروس COVID-19 در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده و امید آن می‌رود که با افزایش تعداد افراد واکسینه شده، روند شیوع ویروس کند شود. در همین راستا، بسیاری از فیلم‌های بزرگی که برای امسال برنامه‌ریزی شده بودند نیز یکی پس از دیگری به تعویق زمان اکران خود می‌پردازند. به‌عنوان مثال دیزنی از عدم انتشار فیلم مورد انتظار بلک ویدو ازطریق سرویس استریمینگ دیزنی پلاس اشاره کرده و منتظر بازگشایی سالن‌های سینما می‌ماند.

نظر شما درباره برگزاری مجدد رویدادهای کامیک کان به‌صورت غیرحضوری چیست؟


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده