نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹

افت تعداد بینندگان مراسم گلدن گلوب برای دومین سال متوالی

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب امسال که به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد، تقریباً نیمی از تعداد بینندگان مراسم سال ۲۰۲۰ را از دست داده است.

با انتشار جزئیات مربوط‌به حجم استقبال مخاطبان از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب امسال، به نظر می‌رسد که برگزاری غیرحضوری این رویداد و همچنین عدم حضور تعداد زیادی از آثار باکیفیت سینما و تلویزیون، آسیب قابل توجهی را به تعداد بینندگان زنده‌ی این مراسم وارد کرده است.

آمار اولیه‌ی استقبال بینندگان از رویداد Golden Globes 2021 نشان می‌دهد که شبکه NBC در زمان پخش این مراسم به‌طور متوسط تنها ۵.۴۲ میلیون نفر بازدیدکننده داشته که ریتینگ ۱.۲ بین مخاطبان بزرگسال ۱۸ تا ۴۹ سال برای آن به ثبت رسیده است. هردوی این اعداد در مقایسه با موعد مشابه سال قبل کاهش محسوسی داشته است. شبکه NBC سال گذشته به‌طور متوسط ۱۴.۷۶ میلیون نفر بازدیدکننده داشت که ریتینگ ۳.۸ را برای کیفیت برنامه به ثبت رسانده بودند. آمارها از کاهش بیش از ۶۰ درصدی استقبال مخاطبان از رویداد امسال حکایت دارد.

Golden Globes 2020 که در اوایل ژانویه برگزار شد، با پنجمین اجرای ریکی جرویز کمدین و مجری محبوب انگلیسی در تاریخ این رویدادها همراه بود و در مجموع ۱۸.۳۳ میلیون نفر این برنامه را تماشا کردند. این درحالی است که رده‌بندی کیفی این مراسم ۴.۷ گزارش شده بود.

تینا فی و ایمی پولر مجریان مراسم گلدن کلوب

البته لازم به ذکر است که آمارهای اولیه شامل منطقه زمانی اقیانوس آرام نمی‌شوند و تنها تعداد بینندگان داخلی این مراسم را در بر می‌گیرند. در ادامه این آمار نیز به مجموع مخاطبان اضافه خواهد شده و مسلماً این اعداد را بالاتر خواهد برد. هرچند بعید است که این تعداد حتی به نزدیکی ارقام سال‌های قبل نیز برسد.

آخرین باری که استقبال مخاطبان از مراسم Golden Globes تا این حد پایین بود، به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد. جایی که اعتصاب نویسندگان منجر به لغو مراسم عادی گلدن گلوب شده و برندگان ازطریق یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی معرفی شدند. در این سال نزدیک به ۶ میلیون نفر این برنامه را تماشا کردند.

علاوه‌بر این، از آخرین باری که تعداد بینندگان مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب بعد از تصاحب حق پخش این مراسم توسط NBC تا حدودی پایین بوده، ۱۲ سال می‌گذرد. در سال ۲۰۰۹ نزدیک به ۱۴.۸۶ میلیون نفر از این مراسم دیدن کردند که تا امسال عدد پایینی در نظر گرفته می‌شد.

ریکی جرویز در حال اجرای مراسم گلدن گلوب

این برنامه حتی پربیننده‌ترین نمایش تلویزیونی روز یکشنبه نیز نبوده است. مجله خبری 60 Minutes شبکه CBS با ۷.۹۲ میلیون و همچنین فیلم The Equalizer با ۷.۵۸ میلیون و نهایتاْ مسابقه American Idol با ۶.۴۷ میلیون بیننده بالاتر از گلدن گلوب قرار دارند.

جالب اینجا است که افت استقبال مردم از مراسمات اهدای جوایز تنها محدود به گلدن گلوب نبوده و در سایر زمینه‌ها نیز دیده می‌شود. طی شش ماه گذشته، رویدادهای CMA Awards، Academy of Country Music Awards و American Music Awards نیز حداقل ۳۰ درصد از بینندگان خود را از دست داده‌اند. مراسم اهدای جوایز آثار تلویزیونی Emmy نیز در ماه سپتامبر ۹ درصد کاهش در آمار بینندگان و ۲۳ درصد کاهش در رده بندی مخاطبان را گزارش کرده است.

تا پایان امروز، آمار نهایی میزان استقبال بینندگان از مراسم گلدن گلوب امسال منتشر می‌شود. این رویداد هرسال توسط شرکت Dick Clark Productions به‌عنوان بخشی از MRC که مالک نشریه The Hollywood Reporter محسوب می‌شود، آماده‌ی پخش می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده