نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

واکنش منتقدان به فیلم Tom and Jerry - تام و جری

فیلم کمدی و خانوادگی تام و جری (Tom and Jerry) اخیرا همزمان به‌صورت دیجیتالی و سینمایی نمایش داده شد و نمره‌های پایینی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کرد.

فیلم Tom and Jerry یا در زبان فارسی «تام و جری» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و انیمیشنی شرکت برادران وارنر (Warner Bros.) است که به‌دست کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده شناخته شده‌ای به‌نام تیم استوری ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Shaft (شفت)، فیلم Ride Along 2 (سواری با هم ۲)، فیلم Hurricane Season (فصل طوفان)، فیلم Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز)، فیلم Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای) و غیره اشاره کرد. در فیلم تام و جری، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند کلویی گریس مورتس در نقش کایلا، مایکل پنیا در نقش ترنس، کالین جاست در نقش بن، راب دیلانی در نقش آقای دابروس، کن جونگ در نقش آشپز جکی، پالاوی شاردا در نقش پریتا، جوردن بولگر در نقش کامرون، پتسی فرن در نقش جوی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فهرست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ زومجی را از دست ندهید. 

مقاله مرتبط

فیلم تام و جری در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. البته شرکت برادران وارنر، در نظر داشت که همزمان با پخش یک ماهه در سرویس استریم خود، آن را در قالب سینمایی و در سالن‌های سینما هم به نمایش در بیاورد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۳۱ را از بین ۱۴ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کوین کاستلو بوده است. این هنرمند، فیلمنامه را براساس مجموعه Tom and Jerry که توسط ویلیام هانا و جوزف باربرا خلق شده بود، نوشت. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم کریس دفاریا فعالیت کرده بود. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم نمرات متوسط و روبه‌پایینی را به آن داده بودند.

اکثر منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، انتقاد فوق‌العاده زیادی به فیلمنامه اثر، طنز و تمرکز آن روی شخصیت‌های انسانی داشتند؛ تمرکزی که خیلی بیشتر از زوج اصلی و معروف، روی شخصیت‌های انسانی قرار داده شده بود. از طرف دیگر هم ۵۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۲۵ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی است فیلم Tom & Jerry نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Tom & Jerry از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یکی از محبوب‌ترین رقابت‌های طول تاریخ زمانی اتفاق می‌افتد که جری در آستانه رخ دادن «عروسی قرن»، به بهترین هتل نیویورک می‌رود. همین اتفاق باعث می‌شود تا برنامه‌ریز این مراسم، مجبور به استخدام تام شود تا بلکه به این طریق از دست جری راحت شود. نبردی که بین گربه و موش رخ می‌دهد، حرفه این زن را تهدید به نابودی می‌کند؛ البته در همین حین ممکن است عروسی و حتی خود هتل هم به‌صورت کامل از بین برود. اما خیلی زود، یک مشکل بزرگتر به وجود می‌آید: یک کارمند جاه‌طلب و شرور، توطئه‌ای را علیه هر سه تای آن‌ها طراحی می‌کند.

شخصیت تام و جری به همراه کلویی گریس مورتس در فیلم Tom & Jerry

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Tom & Jerry بیندازیم:

ناتالیا کوگن | مجله پیست

۶۳ از ۱۰۰

با اینکه این فیلم اغلب اوقات دوست‌داشتنی و تا حد زیادی سرحال است، اما ماهیت واقعی کارتون‌های تام و جری را ندارد: مسخرگی و وحشی‌گری بی‌پایانی که مدام بین این دو شخصیت به وجود می‌آید.

مت فاولر | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

فیلم تام و جری با سروصدای زیادی روی صفحه نقره‌ای به نمایش درآمد. اما این لایو اکشن به‌گونه‌ای است که خیلی سخت می‌توان این اثر را فیلم مخصوص آن دو شخصیت اصلی دانست.

ادیک آدامز | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

اینطور به نظر می‌رسد که از همان ابتدا فیلم تام و جری برای تماشا در خانه ساخته شده بود. شما نه‌تنها می‌توانید در حین تماشای این اثر با موبایل خود هم کار کنید، بلکه می‌توانید کارتون‌های قدیمی تام و جری را هم همزمان تماشا کنید.

جاش اسپیگل | اسلش فیلم

۳۰ از ۱۰۰

از جهات زیادی فیلم Tom & Jerry در تلاش است تا هدف اصلی خود را اجرا کند و یک لایو اکشن کارتونی باشد. اما در بسیاری از روش‌های ساده و البته اساسی داستان‌نویسی سینمایی شکست می‌خورد. داستان آن کسل کننده است، شخصیت‌ها تک‌بعدی و بی‌رمق هستند و بازی و عملکرد بازیگران هم خیلی غیرقابل انعطاف است.

شخصیت تام و جری در پارک در حال خوشحالی در فیلم Tom & Jerry

جان دفور | هالیوود ریپورتر

۳۰ از ۱۰۰

فیلم تام و جری از تیم استوری تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه صحنه اکشن دارد که می‌توانست عملکرد بهتری در یکی از کارتون‌های کوتاه این دو شخصیت داشته باشد؛ همین صحنه‌ها هم با درگیری‌های غیرقابل تصور و مسخره انسانی احاطه شده است.

جی آلن جانسون | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

به نظر می‌رسد که این فیلم توسط افرادی ساخته شده که هیچ درکی از تاریخچه، ماهیت واقعی و جذابیت‌های شخصیت‌های نمادین خود ندارند.

بیلج ایبیری | ولچر

۲۰ از ۱۰۰

فیلم Tom and Jerry بسیار شلوغ، به‌طرز ناامیدانه‌ای ناموزون و آنقدر مسخره و ناهنجار است که باعث می‌شود شما از صمیم قلب همان چیز ساده‌ای را بخواهید که تقریبا در تمام مدت زمان خود نمی‌توانست به شما بدهد: یک کارتون مسخره تام و جری با جذابیت‌های مخصوص خود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Tom & Jerry نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری ضعیف و ناامیدکننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده