نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

ساخت انیمیشن سینمایی Avatar: The Last Airbender؛ برنامه نیکلودئون برای گسترش دنیای آواتار

نیکلودئون از تأسیس استودیوی جدید آواتار خبر داده که توسط سازندگان این مجموعه و با هدف فعالیت در زمینه گسترش دنیای آواتار راه اندازی شده است.

در جریان نشست سرمایه‌گذاران ViacomCBS اعلام شده که مایکل دیمارتینو و برایان کونیزکو از سازندگان سریال Avatar: The Last Airbender ریاست بخش جدیدی از زیرمجموعه‌های شرکت نیکلودئون برای ساخت محتوای جدید در مجموعه‌ی آواتار را برعهده خواهند داشت. این محتوای جدید شامل یک سریال انیمیشنی و فیلم‌های مرتبط با دنیای این مجموعه است که درکنار انیمیشن سینمایی جدیدی که هم‌اکنون به‌عنوان اولویت اول استودیو در دست ساخت است، تولید خواهند شد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از اینکه فیلم‌های مذکور درباره چه موضوعاتی ساخته خواهند شد، ارائه نشده است. اما تأیید شده که فرایند ساخت این پروژه‌ها از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. دیمارتینو و کونیزکو در بیانیه‌ای جدیدی که منحصراً توسط نشریه اینترتینمنت ویکلی منتشر شده درباره این استودیو می‌گویند:

«باورش سخت است که ۱۹ سال از زمان ساخت Avatar: The Last Airbender می‌گذرد. اما حتی بعد از گذشت این همه سال، هنوز داستان‌ها و دوره‌های زمانی زیادی در دنیای Aang وجود دارد که می‌توانیم روی آن‌ها تمرکز کنیم. ما مفتخریم که با یک جامعه‌ی بزرگ از طرفداران مشتاق این مجموعه مواجه هستیم که به اندازه ما از ماجراجویی در دنیای آواتار لذت می‌برند.»

Avatar: The Last Airbender

سریال Avatar: The Last Airbender که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از شبکه نیکلودئون منتشر شد، به‌شدت مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته و اکثراً شخصیت پردازی، دنیای درگیر کننده و انیمیشن این سریال را از نقاط قوت آن معرفی می‌کردند. بعدها یک دنباله انیمیشنی تحت عنوان The Legend of Korra از این مجموعه منتشر شد که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ پخش شده و در کل بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد.

ضمناً یک اقتباس لایو اکشن از این سریال نیز در دست ساخت است که به‌صورت انحصاری روی نتفلیکس پخش خواهد شد. البته بعد از جدایی سازندگان این سریال در اوت ۲۰۲۰، طرفداران درباره موفقیت آن کمی دچار تردید شدند. در هر حال دی‌مارتینو ابراز امیدواری کرد که سریال Avatar: The Last Airbender بدون حضور آن‌ها نیز موفق شود و گفت که فکر می‌کند این سریال هنوز هم می‌تواند به سریالی خوب تبدیل شود. همچنین نتفلیکس نیز ساعاتی بعد سکوت خود را شکست و اعلام کرد که به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذارد و به تمجید و ستایش آن‌ها پرداخت و در ادامه اضافه کرد که به تیم نویسندگان سریال اعتماد کاملی دارند.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده