// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۷

اکران آنلاین ماموریت غیرممکن جدید تام کروز، ۴۵ روز بعد از اکران سینمایی

استودیو فیلم‌سازی پارامونت اعلام کرد که آثار جدید خود از جمله فیلم Mission: Impossible 7 تام کروز و فیلم ترسناک یک مکان ساکت ۲ را ۴۵ روز بعد از آعاز اکران سینمایی وارد شبکه آنلاین پارامونت پلاس می‌کند.

استودیو پارامونت قرار نیست تمام فیلم‌های خود را به این روش و طی ۴۵ روز وارد اکران خانگی کند

مأموریت غیرممکن جدید تام کروز و فیلم ترسناک A Quiet Place Part II آثاری متعلق به استودیو فیلم‌سازی پارامونت هستند که ۴۵ روز بعد از آغاز اکران در سالن‌های سینما وارد شبکه پارامونت پلاس می‌شوند. در گذشته فیلم‌ها باید پیش از رفتن به سراغ اکران خانگی، به مدت ۹۰ روز اکران اختصاصی در سینماها را تجربه می‌کردند. ولی استودیوهای هالیوودی برای گسترش تعداد بینندگان شبکه‌های آنلاین خود، به اشکال متفاوت مشغول به بازی گرفتن این قانون شده‌اند. البته پارامونت همچنان در جلب توجه فیلم‌سازهای خاص موفق است. زیرا برخلاف برادران وارنر که با پخش همزمان فیلم در سینماها و شبکه HBO Max عملا اکران سینمایی کامل را زیر سؤال برد، پارامونت اهمیت و ارزش اکران سینمایی را انکار نمی‌کند و صرفا به‌خاطر کرونا/کووید 19، مقداری به کاهش مدت آن می‌پردازد.

یکی از اخبار سینما و تلویزیون دیگر مرتبط با شبکه پارامونت پلاس هم به استودیو MGM مربوط می‌شود که صاحب فیلم No Time to Die یعنی آخرین جیمز باند با بازی دنیل کریگ است. ظاهرا باتوجه‌به قرارداد جدید، هر زمان که نوبت پخش خانگی و آنلاین فیلم‌های جدید MGM همچون فیلم No Time to Die برسد، آن‌ها وارد شبکه آنلاین پارامونت پلاس می‌شوند. البته انتظار نداشته باشید که فیلم‌های MGM هم مثل دو اثر نام‌برده‌ی خود پارامونت، ۴۵ روز بعد از آغاز اکران سینمایی وارد شبکه آنلاین شوند. فیلم No Time to Die یک اکران سینمایی کامل را طی ۹۰ روز تجربه خواهد کرد.

چهره امیلی بلانت در تصویر قرمز فیلم ترسناک A Quiet Place Part II/یک مکان ساکت استودیو پارامونت

در آن سو ریبوت سری فیلم Paranormal Activity و فیلم Pet Sematary که هر دو شاید برای طرفداران فیلم های ترسناک جالب باشند، به‌صورت مستقیم از شبکه آنلاین پارامونت پلاس پخش خواهند شد. اما فیلم Snake Eyes، فیلم Clifford the Big Red Dog و فیلم Top Gun: Maverick همگی اکران سینمایی کامل (۹۰ روز) را تجربه می‌کنند. زیرا از قبل برخی قراردادها برای آن‌ها امضا شده‌اند.

با همه‌ی این‌ها می‌شود فهمید که برخلاف استودیوهای یونیورسال و برادران وارنر، پارامونت یک استراتژی بسیار متمرکز روی شبکه آنلاین را برای خود اتخاذ نکرده است و صرفا می‌خواهد برخی از آثار را در این دوران به‌خصوص وارد شبکه پارامونت پلاس کند تا میزان توجه مخاطب به آن را افزایش دهد. فیلم Mission: Impossible 7 و فیلم A Quiet Place Part 2 از جمله مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۱ هستند و به ترتیب در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) و ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) وارد اکران سینمایی می‌شوند. اکنون هم می‌دانیم که ۴۵ روز بعد از این تاریخ‌ها، فیلم‌های نام‌برده روی شبکه آنلاین پارامونت پلاس قرار می‌گیرند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده