نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۱

کاهش سقف معافیت مالیاتی بازیگران از سوی مجلس شورای اسلامی

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف مالیات بر درآمد بازیگران کاهش پیدا کرد و این صنف حالا بیش‌ازپیش مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

موضوع معافیت مالیاتی بازیگران برای مدتی نقل محافل خبری و مسئله‌ای جنجال آفرین بود. بسیاری معتقد بودند که بازیگران نیز باید همچون اقشار دیگر، مشمول پرداخت مالیات شوند. ماجرا از این قرار بود که سقف اعمال معافیت از پرداخت مالیات برای بازیگران پنج میلیارد ریال در سال بود. به بیان دیگر اگر بازیگری در سال ۵۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن دستمزد می‌گرفت، از پرداخت مالیات معاف می‌شد؛ اما اگر همان بازیگر در طول سال درآمدی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کسب می‌کرد، مشمول پرداخت مالیات می‌شد.

بنابر جدیدترین اخبار، طبق مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط‌به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری از این پس صرفا تا سقف دو میلیارد ریال در سال است. به بیان ساده‌تر، اگر بازیگران در طول یک سال درآمدی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشند، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد و در صورت داشتن درآمدی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

شما کاربران زومجی درباره کاهش سقف معافیت مالی بازیگران چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده