نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵

ساخت سریالی براساس بازی ماشین جنگی معروف پلی استیشن

استودیوی پلی استیشن پروداکشن سریال اقتباسی مجموعه بازی‌های Twisted Metal را به‌عنوان جدیدترین پروژه تلویزیونی خود معرفی کرد.

شرکت Sony Pictures Television با همکاری پلی استیشن پروداکشن درحال ساخت یک سریال جدید تلویزیونی براساس مجموعه بازی‌های محبوب و اکشن Twisted Metal است. اولین نسخه از این مجموعه در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و بلافاصله مورد استقبال کاربران کنسول اورجینال پلی استیشن قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹ بود که گزارشی مبنی بر تمایل سونی برای ساخت یک سریال تلویزیونی براساس این بازی منتشر شد. حالا به نظر می‌رسد که این موضوع رسماً تأیید شده و فرایند آغاز ساخت این سریال شروع شده است.

سریال اقتباسی Twisted Metal به‌عنوان مجموعه‌ی اکشن و کمدی معرفی شده مسئولیت نویسندگی و کارگردانی آن برعهده رت ریس و پاول ورنیک نویسندگان فیلم‌های Deadpool و سریال Zombieland قرار دارد. اسد قزلباش، رئیس استودیوی پلی استیشن پروداکشن در اینباره می‌گوید:

«Twisted Metal یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ پلی استیشن است و ما بسیار خوشحالیم که برای واقعیت بخشیدن به این بازی اسطوره‌ای با چنین تیم فوق‌العاده‌ای همکاری می‌کنیم»

شخصیت سوییت تیث در بازی توییستید متال

این سریال درباره یک شخصیت خارجی است که در ازای تحویل بسته‌ای مرموز در یک دنیای پساآخرالزمانی، به او شانس یک زندگی بهتر داده خواهد شد. او در این مسیر با وسایل نقلیه‌ی غارتگر و مخربی که وحشیانه به او حمله می‌کنند مواجه شده و چالش‌های خطرناکی را تجربه می‌کند. از جمله‌ی این موارد، دلقک دیوانه‌ای که یک کامیون فروش بستنی را می‌راند و طرفداران او را به نام Sweet Tooth می‌شناسند.

مایکل جاناتان اسمیت که اخیراً مسئولیت نویسندگی و ساخت سریال اکشن و تخیلی Cobra Kai را برعهده داشته، در تیم سازندگان این سریال نیز حضور دارد. ریس و ورنیک علاوه‌بر نویسندگی به‌عنوان تهیه کنندگان اجرایی پروژه نیز فعالیت کرده و ویل آرنت از شرکت Electric Avenue به همراه مارک فورمن و پیتر پرینسیپاتو از Artists First نیز مسئولیت تولید را عهده‌دار شدند. آرنت درحال حاضر یک قرارداد موقت با شرکت Sony Pictures Television امضا کرده تا تولیدات آن‌ها مورد بازبینی  و تأیید نهایی قرار گیرد. قزلباش و کارتر سوان از استودیوی پلی استیشن پروداکشن نیز در تیم تهیه کنندگان اجرایی حضور دارند و هرمن هالست رئیس استودیوهای پلی استیشن بر این پروژه نظارت می‌کند.

خودرو مشهور بازی توییتسد متال

پیش از این شایعاتی مبنی بر صداپیشگی شخصیت Sweet Tooth توسط آرنت مطرح شده بود اما براساس ادعای منابع آگاه از این پروژه، فعلاً چیزی به این عنوان در قرارداد ذکر نشده است. مایکل اسمیت شهرت خود را از آثاری مانند Verve، 3Arts و Miloknay Weiner به‌دست آورده است. ریس و ورنیک نیز با WME شناخته می‌شوند ضمن اینکه آرنت نیز با WME، Artists First و Sloane Offer شناخته شد.

این دومین پروژه بزرگی است که طی ماه‌های اخیر توسط Sony Pictures TV و PlayStation Productions معرفی می‌شود. سفارش ساخت سریال اقتباسی The Last of Us به شبکه HBO داده شده و پدرو پاسکال به همراه بلا رمزی از بازیگران سریال بازی تاج و تخت برای نقش آفرینی در این سریال معرفی شدند.

گلن آدلمن معاون اجرایی محتوای کمدی در سونی پیکچرز تلویژن درباره این سریال می‌گوید:

«ما Twisted Metal با تمام پیچیدگی‌های دیوانه‌وار آن از صمیم قلب دوست داریم. حالا مایکل جاناتان اسمیت این فرصت را دارد تا با یک مجموعه‌ی اقتباسی اکشن، هیجان انگیز و بسیار سرگرم کننده دنیای این بازی‌ را به واقعیت تبدیل کند. این افتخار را داریم که از حمایت‌های رت، پاول، ویل و دوستان ما در پلی استیشن برخوردار باشیم.»

طی سال‌های گذشته، آثار تلویزیونی متعددی از مجموعه بازی‌های ویدیویی اقتباس شدند. شما می‌توانید در جدول زیر، فهرستی از این موارد را به همراه یک سری مشخصات اولیه از سازندگان و زمان پخش آن‌ها مشاهده کنید.

-

سریال

استودیو/ناشرنوع اقتباسپخش‌کنندهسال شروع پخش
Castlevaniaکونامیانیمهنتفلیکس2017
The Witcherسی در پراجکت ردلایو اکشننتفلیکس2019
Haloایکس باکسلایو اکشنشوتایم2021
Resident Evilکپکامچند نسخهنتفلیکس 2021-2022
The Last of Usسونیلایو اکشن HBO2022
Cyberpunk 2077سی دی پراجکت ردانیمهنتفلیکسنامعلوم
Assassin's Creedیوبیسافت چند نسخهنتفلیکسنامعلوم
Diabloبلیزاردانیمیشننتفلیکسنامعلوم
Falloutبتسدالایو اکشنآمازوننامعلوم
Splinter Cellیوبیسافتانیمهنتفلیکس نامعلوم
Tomb Raiderاسکوئر انیکسانیمهنتفلیکسنامعلوم
Twisted Metalسونیلایو اکشننامعلومنامعلوم

لطفاً در پایان نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده