نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Judas and the Black Messiah - یهودا و مسیح سیاه

فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) که ساخته جدید برادران وارنر محسوب می‌شود، اخیرا برای مخاطبان نمایش داده شد و نمرات خیلی خوبی را از منتقدان گرفت.

فیلم Judas and the Black Messiah یا در زبان فارسی «یهودا و مسیح سیاه» یکی از جدیدترین آثار درام، بیوگرافی و تاریخی شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان نسبتا تازه‌کاری به‌نام شاکا کینگ ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Newlyweeds (تازه عروس‌ها)، سریال Shrill، سریال Random Acts of Flyness، سریال People of Earth، سریال High Maintenance و آثار کوتاه دیگر اشاره کرد. در فیلم یهودا و مسیح سیاه، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دنیل کالویا در نقش فرد همپتون، کیت استنفیلد در نقش بیل اونیل، جسی پلمونس در نقش روی میچل، دومینیک فیش بک در نقش دبورا جانسون، اشتون ساندرس در نقش جیمی پالمر، مارتین شین، دارل بریت گیبسون در نقش بابی راش و لیل رل هاوری در نقش وین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم یهودا و مسیح سیاه در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. بعد از گذشت مدتی، این فیلم در تاریخ ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در سینماها ایالات متحده به روی پرده نقره‌ای رفت. البته شرکت برادران وارنر در نظر داشتند که درست در همین تاریخ و به‌صورت همزمان با اکران در سینماها، به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس هم نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۸۶ را از بین ۴۵ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود شاکا کینگ و ویل برسون بوده است. این دو هنرمند، فیلمنامه را براساس ایده اصلی‌ای که توسط شاکا کینگ، ویل برسون، کنی لوکاس و کیث لوکاس مطرح کرده بودند، نوشتند.

در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم خود شاکا کینگ، چارلز دی. کینگ و رایان کوگلر فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های خوبی را از منتقدان گرفت که همه آن‌ها هم نمرات روبه‌بالایی را به آن داده بودند. سایت متاکریتیک هم علامت «Must-See» را به آن داده که تماشای آن را الزامی عنوان کرده است. همه منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، آن را غرق تحسین کردند و به تعریف و تمجید از سبک کارگردانی کینگ، بازی بازیگران و همچنین مضمون به‌موقع آن پرداختند. لازم به ذکر است که کالویا برای ایفای نقش در این اثر، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بخش بهترین بازیگر مکمل مرد شده است. از طرف دیگر هم ۲۴۸ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Judas and the Black Messiah در سرویس استریم HBO Max نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Judas and the Black Messiah از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فرد همپتون که یک فعال کاریزماتیک و جوان به حساب می‌آید، به رئیس بخش ایلینوی حزب پلنگ سیاه تبدیل می‌شود. همین اتفاق کاری می‌کند که او درست و به‌صورت مستقیم در معرض دید دولت، سازمان اف‌بی‌آی و اداره پلیس شیکاگو قرار بگیرد. اما در چنین شرایطی، مقامات برای اینکه بتوانند انقلابی را نابود کنند، به یک فرد نفوذی در داخل این جنبش احتیاج دارند.

دنیل کالویا در نقش فرد همپتون در حال سخنرانی در فیلم Judas and the Black Messiah

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Judas and the Black Messiah بیندازیم:

اوکلا جونز | کانسیکوئنس آو ساوند

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم یهودا و مسیح سیاه با بازیگران و بازی‌هایی پر شده که همه آن‌ها لایق دریافت جایزه اسکار هستند. این فیلم در تلاش است که یک مشکل امروزی و مدرن را با لنزی نوستالژیک و قدیمی به ما نمایش دهد.

سلومه هایلو | آستین کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

دنیل کالویا در نقش همپتون، بهترین بازی کل دوران کاری‌اش را ارائه کرده است. او به‌صورت واقعی نشان می‌دهد که یک پلنگ یا پنتر بودن یعنی چه. او به‌صورت همزمان این فداکاری و قدردانی از اینکه می‌تواند چنین ارادت مبارزانه‌ای را همه جا با خود حمل کند، به نمایش می‌گذارد و به خوبی آن را نشان می‌دهد.

کارن هان | اسلیت

۱۰۰ از ۱۰۰

با اینکه ما تازه اوایل سال هستیم، اما نام‌گذاری این اثر به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ اصلا سخت نیست.

پیتر دبروژ | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

این اثر سینمایی قدرتمند، از لحظه فعلی استفاده می‌کند و آن را در یک بافت تاریخی تازه قرار می‌دهد تا نشان دهد که دوگانگی به نوبه‌ی خود می‌تواند شکلی از خیانت باشد.

دنیل کالویا به همراه کیت استنفیلد در خودرو در فیلم Judas and the Black Messiah

آدسولا توماس | پیست

۸۸ از ۱۰۰

موفقیت بزرگ فیلم Judas and the Black Messiah این نیست که به طریقی پلنگ‌های سیاه را انسانی می‌کند؛ بلکه موفقیت بزرگ آن این است که جنبش پلنگ سیاه را به‌طرز واضحی قانونی و مشروع نشان می‌دهد.

کوین هارلی | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

این اثر بیوگرافی کینگ با استفاده از اطلاعات خیلی زیادی که دارد و همچنین خشم و عصبانیت خیلی زیاد، به‌خوبی می‌تواند عمق ناراحتی حاصل از، از دست دادن همپتون و همچنین نیازی که برای زنده ماندن میراث او وجود دارد، به تصویر بکشد.

پیتر بردشاو | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم یک داستان قدرتمند از شکنندگی انسان را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

فیلم مسیح سیاه با استفاده از دو مورد از جذاب‌ترین بازیگران هالیوود یعنی دنیل کالویا و کیث استنفیلد، هم توانسته دلهره شدیدی را به دل مخاطب خود بیاندازد و هم بینش عمیقی را از آن دوران خاص به‌تصویر بکشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Judas and the Black Messiah نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده