نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵

تعطیلی استودیو سازنده انیمیشن Ice Age

والت دیزنی سرانجام تصمیم گرفت تا استودیو انیمیشن‌سازی بلو اسکای، سازنده انیمیشن Ice Age را تعطیل کند. این تعطیلی روی ۴۵۰ شغل تاثیر خواهد گذاشت.

طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، والت دیزنی یکی دیگر از استودیوهای فاکس قرن بیستم را تعطیل کرده است. دیزنی تصمیم گرفت تا استودیوی انیمیشن‌سازی Blue Sky که متعلق به فاکس قرن بیستم بود، را تعطیل کند. بلو اسکای سازنده مجموعه انیمیشن Ice Age است که قسمت‌های مختلف انیمیشن عصر یخبندان تا به امروز ۵.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند. انتظار می‌رود که تعطیلی بلو اسکای در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۴۵۰ شغل را تحت تاثیر خود قرار دهد.

استودیو بلو اسکای طی این سال‌های ۱۳ انیمیشن بلند سینمایی را تولید و منتشر کرده بودند که بیشتر برای ساخت سری انیمیشن Ice Age شناخته می‌شوند که موفق‌ترین اثر آن‌ها نیز محسوب می‌شود. همچنین Blue Sky برای ساخت انیمیشن کوتاه Bunny موفق شده بود جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه در سال ۱۹۹۸ را نیز دریافت کند. از دیگر کارهای بلو اسکای می‌توان به انیمیشن Robots، انیمیشن Horton Hears A Who، انیمیشن Rio، انیمیشن Epic، انیمیشن The Peanuts Movie و انیمیشن Ferdinand اشاره کرد و همچنین انیمیشن Spies in Disguise آخرین انیمیشن بلو اسکای بود که در سال ۲۰۱۹ روی پرده رفت.

انیمیشن Ferdinand

علاوه‌براین، با تعطیلی بلو اسکای، ساخت انیمیشن Nimona نیز لغو شده است که گفته می‌شود ممکن است حق تولید آن به استودیو دیگری نیز واگذار شود. ددلاین که این خبر را در ابتدا اعلام کرده بود، گفت که باتوجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط اقتصادی فعلی، داشتن سومین استودیوی انیمیشن‌سازی پس از والت دیزنی انیمیشن و پیکسار برای دیزنی دیگر منطقی نبود و از زمان خرید فاکس قرن بیستم، عملکرد این استودیو چالش‌های زیادی را برای این غول هالیوود به‌وجود آورده بود.

بااین‌حال، دیزنی در تلاش است تا ۴۵۰ نفر از کارمندان استودیو بلو اسکای را در بخش‌های مختلف خود به‌خصوص در استودیوهای انیمیشن‌سازی دیگر استخدام کند. دیزنی همچنان مالکیت IPهای بلو اسکای را در اختیار خواهد داشت و همچنین ساخت سریال براساس انیمیشن Ice Age برای دیزنی پلاس نیز ادامه پیدا می‌کند. یک سخنگوی دیزنی در این رابطه گفت: «باتوجه‌به واقعیت‌های اقتصادی فعلی و پس از بررسی و ارزیابی بسیار تصمیم سختی گرفتیم که طبق آن استودیوی انیمیشن‌سازی بلو اسکای را تعطیل کنیم.»

گفته می‌شود دیزنی در ابتدا در نظر داشت تا فعالیت‌های بلو اسکای را تنها به دیزنی پلاس اختصاص دهد، اما درنهایت تصمیم به گسترش دو استودیو انیمیشن‌سازی دیگر خود گرفت. انیمیشن Ice Age: Dawn of the Dinosaurs موفق‌ترین انیمیشن بلو اسکای از نظر تجاری بود که در سال ۲۰۰۹ توانست ۸۸۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده