نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۴

واکنش منتقدان به فیلم Palmer - پالمر

مدتی پیش فیلم پالمر (Palmer) با بازی جاستین تیمبرلیک و کارگردانی فیشر استیونز به نمایش درآمد؛ اثری که امتیازات خیلی خوب و بالایی را از منتقدان جهانی دریافت نکرد.

فیلم Palmer یا در زبان فارسی «پالمر» یکی از جدیدترین آثار درام سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس (Apple TV Plus) است که به‌دست بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به‌نام فیشر استیونز ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Before the Flood (پیش از سیل)، فیلم Stand Up Guys (رفقای استوار)، فیلم Early Edition (نسخه اولیه) فیلم The French Dispatch (گزارش فرانسوی)، فیلم Motherless Brooklyn (بروکلین بی‌مادر) و فیلم Isle of Dogs (جزیره سگ‌ها) و غیره اشاره کرد. در فیلم پالمر، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند جاستین تیمبرلیک در نقش ادی پالمر، رایدن آلن در نقش سم، آلیشا وینرایت در نقش مگی هایز، جون اسکوئیب در نقش ویویان پالمر، جونو تمپل در نقش شلی، جسی سی. بوید در نقش کولز، جی. دی. اورمور در نقش مدیر فوربز، لنس ای. نیکولز در نقش سیبز و دین وینترز در نقش جری و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم پالمر در تاریخ ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۵۳ را از بین ۲۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده شریل گوریرو بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم چاری کوروین، دنیل نادلر، چارلز بی. وسلر، سیدنی کیمل و جان پنوتی فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه بالا قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، از عملکرد بازیگران آن خیلی تعریف و تمجید کردند. البته در عین حال هم این منتقدان به آشنا و تکراری بودن داستان این فیلم اشاره کردند. از طرف دیگر هم ۷۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Palmer در سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Palmer از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

ادی پالمر که ستاره سابق فوتبال دبیرستانی است، از قهرمان شهر خود به یک مجرمِ محکوم تبدیل می‌شود؛ کسی که مجبور است ۱۲ سال را در زندان ایالتی سپری کند. زمانی‌که او دوباره به خانه خود در لوئیزیانا بازمی‌گردد، زندگی خود را با ویویان از سر می‌گیرد؛ مادربزرگی که ادی را بزرگ کرده است. پالمر درحالی‌که سخت در تلاش است که از مشکلات دوری کند و یک زندگی آرام را برای خودش بسازد، مدام به واسطه خاطرات روزهای اوجش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و مردمی هم که در جامعه آن شهر کوچک زندگی می‌کنند، همیشه با چشمی مشکوک به او نگاه می‌کنند. زمانی‌که همسایه ویویان به‌نام شلی ناپدید می‌شود، زندگی مسیر سخت و پیچیده شدن را در پیش می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود که پسر ۷ ساله و بی‌نظیر شلی به‌نام سم، مدام هدف زورگویی‌های سایر قرار بگیرد و پالمر هم مجبور شود که از او محافظت کند. به مرور زمان پالمر به درون دنیای امیدوارکننده‌تری کشیده می‌شود و می‌تواند ارتباط خوبی را با سم تشکیل دهد؛ آن هم به‌خاطر تجربه‌های مشترکی که این دو دارند.

جاستین تیمبرلیک به همراه رایدر آلن در فیلم palmer

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Palmer بیندازیم:

جان اندرسون | وال استریت ژورنال

۸۰ از ۱۰۰

آقای تیمبرلیک استعدادها و توانایی‌های خود را به شکل‌های مختلفی نشان داده است؛ اما هیچکدام از آن‌ها شباهتی به فیلم پالمر نداشت. ما در این فیلم شاهد پیچیدگی‌های شخصیت او هستیم و اینکه به واسطه شرایط اجتماعی‌ای که فیلمنامه جذاب خانم گوریرو شرح داده، می‌توانیم تکامل زندگی پالمر را دنبال کنیم. رایدر آلن جوان هم کار قابل توجهی را انجام داده است. او باعث شده که موضوع بسیار مهم پذیرش خود در رابطه با شخصیت سم، چیز خنده‌داری شود؛ اما این در حالی است که می‌تواند تا حد زیادی الهام‌بخش باشد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

ما می‌دانیم که هر از گاهی به واسطه این فیلم مورد کنترل و بازی قرار داده می‌شدیم اما پیغام این داستان آنقدر دلگرم‌کننده و بازی بازیگران آنقدر دوست‌داشتنی بود که مایل بودیم همچنان این اتفاق بیفتد. می‌توانید آن را یک فیلم آرامش‌بخش بدانید.

لیندزی بار | اسوسیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

ایفای نقش‌های جذاب و قانع‌کننده باعث شد تا فیلم پالمر تماشایی و فوق‌العاده اثربخش باشد؛ با وجود اینکه ما تا امروز بارها و بارها چنین سبک داستان‌هایی در قالب فیلم دیده‌ایم.

جاستین تیمبرلیک در حال بغل کردن رایدر آلن در فیلم palmer

مایک اسکات | تایمز پیکایون

۵۰ از ۱۰۰

پالمر یک فیلم کوچک است اما قلب خیلی بزرگی دارد. همین موضوع هم باعث می‌شود تا آن تبدیل به یک اثر لذت‌بخش خیلی خوب شود؛ یک حواس‌پرتی خیلی خوب، آن هم در این برهه زمانی‌که خیلی از ما می‌توانیم از چنین اثر به‌عنوان راه فرار استفاده کنیم.

پیتر دبروژ | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

استیونز که بیشتر در زمینه ساخت آثار مستندی تخصص دارد، موفق نشده که این سناریو را آنطور که باید و شاید قانع‌کننده بسازد. بهتر بود یک سری از جزئیات خاص این فیلم را که درجه بندی بزرگسال را به آن داده است، حذف می‌کردند؛ این فیلم آنقدر فرمولی می‌شد که می‌توانستیم آن را یک اثر مبتنی بر ایمان بدانیم.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۲۵ از ۱۰۰

از آنجایی که این فیلم از جزئیات خیلی زیادی برخوردار است، ماجراجویی و تکامل پله به پله پالمر با سرعت خیلی پایینی دنبال می‌شود و روندی خسته‌کننده دارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Palmer نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده