// شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

تاریخ اکران فیلم بیوگرافی الویس پرسلی با بازی تام هنکس

فیلم Elvis Presley جدیدترین اثر باز لورمن، کارگردان فیلم The Great Gatsby و فیلم Moulin Rouge است و می‌خواهد بخش‌هایی از زندگی اِلویس آرون پرسلی، هنرپیشه و خواننده‌ی معروف آمریکایی را به تصویر بکشد.

موفقیت عظیم و شاید غیر قابل تکرار فیلم Bohemian Rhapsody باعث شد که انواع‌واقسام استودیوها مشغول ساخت فیلم با محوریت خواننده‌ها یا گروه‌های معروف جهان موسیقی شوند. یکی از این استودیوها نیز برادران وارنر است که می‌خواهد فیلم Elvis Presley به نویسندگی باز لورمن و کریگ پیرس را بسازد. این فیلم را خود باز لورمن کارگردانی می‌کند که سابقه‌ی همکاری موفق با کریگ پیرس به‌عنوان نویسنده را دارد. پیش از این قرار بود فیلم Elvis Presley در تاریخ پنج نوامبر سال ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) پخش بشود. ولی حالا فیلم تا تاریخ ۳ جون/ژوئن سال ۲۰۲۲ (۱۳ خرداد ۱۴۰۱) تأخیر خورده است. پس برخلاف فیلم‌های وارنر در سال ۲۰۲۱ میلادی نباید همزمان روی پرده‌های سینما و شبکه HBO Max برود و یک اکران سینمایی درست را تجربه خواهد کرد.

لورمن علاوه‌بر نویسندگی و کارگردانی فیلم الویس پرسلی، یکی از اعضای گروه پنج‌نفره‌ی تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی است. در نتیجه به نظر می‌رسد که با دست باز به خلق این محصول مورد انتظار می‌پردازد. قطعا طرفداران پروپاقرص فردی که بارها به‌عنوان «سلطان راک اند رول» خطاب شده، انتظارات بسیار زیادی از فیلم سینمایی متمرکز روی او دارند.

آستین باتلر، بازیگر ۲۹ساله در فیلم Elvis Presley نقش اصلی را بازی می‌کند. به عقیده‌ی بسیاری از بینندگان، معروف‌ترین اثر حاضر در کارنامه‌ی او تا به امروز یک نقش‌آفرینی نه‌چندان بزرگ در فیلم Once Upon a Time in Hollywood بوده است. در نتیجه باید دید که آیا می‌تواند با ایفای نقش الویس پرسلی به محبوبیت فراوان برسد یا در انجام این کار شکست می‌خورد. از آن سو تام هنکس با یک گریم خاص در فیلم الویس پرسلی نقش کلنل تام پارکر را بازی خواهد کرد؛ مدیر برنامه‌ی کم‌وبیش مرموز پرسلی که نقش قابل توجهی در بخش‌هایی از زندگی این خواننده و بازیگر داشته است. گفته می‌شود که فیلم همزمان از زاویه‌ی دید پرسلی و پارکر و با تمرکز روی ارتباط عجیب آن‌ها با یکدیگر، به بررسی زندگی و موسیقی «سلطان راک اند رول» می‌پردازد.

تام هنکس نقش مدیر برنامه‌ای را بازی می‌کند که نقش قابل توجهی در زندگی الویس پرسلی داشت و به‌نوعی او را در اواسط دهه‌ی ۵۰ میلادی کشف کرد

نویسنده‌ی مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی می‌گوید که فیلم حدودا ۲۰ سال از زندگی الویس پرسلی را دربرمی‌گیرد و حرکت او به سمت شهرت و سپس تبدیل شدن وی به یک سوپراستار تمام‌عیار را نشان می‌دهد. البته ظاهرا سازندگان فیلم می‌خواهند به خوبی تغییرات فرهنگ آمریکایی طی دو دهه‌ی مورد بحث را هم به تصویر بکشند.

اولیویا دی جونگ، گری کلارک جونیور، یولا، شانکا دوکوره، شنون سندرز، لنشا رندالف، جردن هالند، کوین هریسون جونیور و آلتون میسن از بازیگران دیگر فیلم الویس پرسلی هستند. فیلم‌برداری فیلم از مدتی قبل در استرالیا کلید خورد و به نظر می‌رسد که اگر برادران وارنر می‌خواست، برای اکران در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی آماده می‌شد. در نتیجه تأخیر در تاریخ اکران در هر حالت مرتبط با ویروس کرونا/کووید 19 بوده است؛ چه به خاطر شلوغی باکس آفیس سال ۲۰۲۱ میلادی باشد و چه به خاطر اینکه برادران وارنر به هر دلیلی ترجیح داد این فیلم ملزم به اکران همزمان در شبکه آنلاین/استریم‌محور HBO Max نشود.


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده