نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

انتخاب خالق سریال Lovecraft Country برای ساخت دنباله فیلم Tomb Raider

شرکت مترو گلدوین مایر وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم Tomb Raider 2 را به میشا گرین، خالق سریال Lovecraft Country سپرد.

میشا گرین با دنباله‌ی فیلم Tomb Raider (مهاجم مقبره) پا به عرصه‌ی کارگردانی آثار سینمایی می‌گذارد. در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که خالق سریال Lovecraft Country (لاوکرفت کانتری) برای کارگردانی و نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم Tomb Raider 2 (مهاجم مقبره ۲) برای شرکت مترو گلدوین مایر انتخاب شده است. میشا گرین نه‌تنها درکنار جی. جی. آبرامز و جوردن پیل به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال موفق «لاوکرفت کانتری» فعالیت داشت، بلکه خلق سریال Underground (زیرزمینی) و نویسندگی سریال Sons of Anarchy (فرزندان آشوب) شبکه‌ی اف‌ایکس را در کارنامه دارد و تهیه‌کنندگی و نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم The Mother (مادر) را نیز برای نتفلیکس انجام می‌دهد.

با اینکه اطلاعات زیادی از فیلم Tomb Raider 2 در دست نیست، اما می‌دانیم که آلیسیا ویکاندر دوباره برای ایفای نقش لارا کرافت در این دنباله باز می‌گردد. لارا کرافت ماجراجوی بی‌پروا و جسوری است که در سال ۱۹۹۶ در بازی Tomb Raider کارش را آغاز کرد و آنجلینا جولی نقش آن را در دو فیلم ایفا کرد. کارگردانی قسمت اول «مهاجم مقبره» را رور اوثاگ انجام داد و پس از او میشا گرین سکان هدایت این مجموعه را در دست می‌گیرد. فیلم Tomb Raider در سال ۲۰۱۸ روی پرده‌ی سینما رفت و با اینکه با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و طرفداران مواجه شد، اما توانست ۲۷۴.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. ظاهراً فیلم Tomb Raider 2 داستان بازی‌های Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider را برای ارائه‌ی داستانی پُرهیجان با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.

گراهام کینگ از شرکت جی‌کی فیلمز و الیزابت کانتیلون از شرکت The Cantillon وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی دنباله‌ی فیلم Tomb Raider را برعهده دارند. مدتی قبل شرکت مترو گلدوین مایر به‌دلیل ادامه‌ی تعطیلی سالن‌های سینما بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییراتی در برنامه‌ی زمانی اکران آثارش ایجاد کرد و اکران فیلم «مهاجم مقبره ۲» را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. این فیلم در ابتدا برای نمایش در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ (۱۹ مارس ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده بود، اما حالا نمی‌دانیم که چه زمانی روی پرده‌ی سینما خواهد رفت. پیش از این آلیسیا ویکاندر درباره‌ی کاراکتر لارا کرافت گفت: « لارا کاراکتر شگفت‌انگیزی است و بدون شک جا برای پیشرفت دارد؛ کاراکتری که از سال ۱۹۹۶ سر برآورده است و زن قدرتمندی با خصوصیات همان دوره را در ذهن تداعی می‌کند که هنوز هم باهوش، بسیار کنجکاو، چابک و آسیب‌پذیر است. در واقع این‌طور به نظر می‌رسد که لارا خود را با تغییرات جامعه وفق داده و به زنی امروزی‌تر تبدیل شده است.»


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده