// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

کریستوفر نولان احتمالا دیگر با برادران وارنر برای ساخت فیلم همکاری نمی‌کند

کریستوفر نولان به قدری از تصمیم وارنر برای پخش آنلاین همه‌ی فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ از شبکه HBO Max آن هم بدون مشورت با نویسندگان، کارگردان‌ها و بازیگران ناخشنود است که پروژه‌ی بعدی خود را به این استودیو نمی‌دهد.

تصمیم ناگهانی وارنر برای پخش آنلاین تک‌تک فیلم‌های خود در سال ۲۰۲۱ میلادی کارگردان‌های زیادی همچون دنی ویلنوو، جاد اپتاو، ام. نایت شیامالان و جیمز گان را عصبانی کرد. این وسط اولین فیلم‌سازی که به‌صورت مستقیم علیه وارنر حرف زد و این حرکت را «بسیار بسیار بسیار آلوده» دانست، کریستوفر نولان بود که شبکه HBO Max را «بدترین شبکه آنلاین» خطاب کرد. از آن زمان تاکنون نیز شرکت لجندری یعنی تأمین‌کننده‌ی اصلی بودجه فیلم Dune و انجمن کارگردان‌های آمریکا مخالفت جدی خود با تصمیم برادران وارنر را اعلام کرده‌اند. حتی دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune در مقاله‌ای اختصاصی در سایت ورایتی رسما به این تصمیم تاخت و ستاره‌های فیلم Dune نیز از او حمایت کردند.

اکنون که ابعاد بیشتری از ماجرا برای همگان مشخص شده است و می‌دانیم وارنر به هیچ عنوان موقع گرفتن این تصمیم اهمیتی به فیلم‌سازها و هنرمندان نداده، تعجب‌آور نیست که کریستوفر نولان تا این اندازه از آن‌ها ناراضی شده باشد. به گزارش وال استریت جورنال، نولان دیگر این استودیو متعلق به شرکت AT&T را قابل اعتماد نمی‌داند و بسیار بعید است که پروژه‌ی بعدی خود را به وارنر بدهد. کریستوفر نولان، کارگردان آثاری همچون فیلم Inception، فیلم Interstellar و فیلم Tenet چند هفته‌ی قبل گفت: «برخی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازها شب با این تفکر خوابیدند که مشغول همکاری با بهترین استودیو هستند و صبح متوجه شدند که باید برای بدترین شبکه آنلاین کار کنند. واقعا این‌گونه می‌خواهیم با نویسندگان و کارگردان‌ها برخورد کنیم؟ آن‌ها حتی لیاقت این را نداشتند که قبل از انتشار همگانی خبر، مورد مشورت قرار بگیرند؟ آن‌ها حتی لیاقت نداشتند که بدانند می‌خواهید چه بلایی بر سر اثر هنری آن‌ها بیاورید؟».

کریستوفر نولان در پشت صحنه فیلم Inception و نشسته در میان محل شلوغ فیلم برداری

کریستوفر نولان حدودا ۱۸ سال فیلم‌های خود را برای استودیوهای برادران وارنر ساخت. اما هیچ‌گونه قرارداد اختصاصی با وارنر ندارد و هر زمان که بخواهد می‌تواند برای تولید فیلم سراغ استودیوهای دیگری برود. بعد از فیلم Following و فیلم Memento، اینتراستلار تنها اثر نولان بود که یک استودیو فیلم‌سازی غیر از برادران وارنر در آن نقش اساسی داشت. زیرا آن پروژه در اصل به استودیو پارامونت پیکچرز تعلق دارد.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد که تنت، بهترین فیلم ۲۰۲۰ از دید کاربران متاکریتیک و پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی از زمان آغاز شیوع کرونا، آخرین اثر نولان برای وارنر خواهد بود. زیرا او عمیقانه از کار وارنر بدون درنظرگرفتن نظرات فیلم‌سازها ناامیدشده است. نخستین فیلم کریستوفر نولان برای وارنر، فیلم Insomnia با نقش‌آفرینی آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک بود که در سال ۲۰۰۲ میلادی اکران شد.

فروش فیلم تنت به بیشتر از ۳۶۳ میلیون دلار فروش سینمایی رسید و این‌گونه تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی از زمان شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است. فروش داخلی و جهانی فیلم Wonder Woman 1984 هم نشان داد که فعلا به احتمال زیاد قرار نیست هیچ فیلم هالیوودی چه به فروش داخلی و چه به فروش بین‌المللی فیلم Tenet نزدیک شود. راستی به‌نظر می‌رسد که استودیوهای پارامونت پیکچرز و سونی پیکچرز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تولید اثر بعدی کریس نولان باشند. زیرا اعلام کرده‌اند که به سینماها وفادار می‌مانند و قصد رفتن به سراغ اکران آنلاین همه‌ی آثار را ندارند.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده