نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Locked Down - خانه‌نشینی

مدتی پیش ان هتوی و چیویتل اجیوفور در فیلم کمدی خانه‌نشینی (Locked Down) ظاهر شدند؛ اثری که نتوانست خیلی امتیازات بالایی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کند.

فیلم Locked Down یا در زبان فارسی «خانه‌نشینی» یکی از جدیدترین کمدی و رمانتیک سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) است که به‌دست تهیه‌کننده و کارگردان خیلی خوب و بااستعدادی به‌نام داگ لیمان ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم American Made (ساخت آمریکا)، فیلم The Wall (دیوار)، فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا)، فیلم Fair Game (بازی منصفانه)، فیلم Jumper (جهنده)، فیلم Mr. & Mrs. Smith (آقا و خانم اسمیت) و غیره اشاره کرد. در فیلم خانه‌نشینی، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند ان هتوی در نقش لیندا ترمن (همسر پکستون)، چیویتل اجیوفور در نقش پکستون ریگز، استفان مرچنت در نقش مایکل مورگان، میندی کالینگ در نقش کیت، لوسی بوینتون در نقش شارلوت، دولی هیل در نقش دیوید، جزمین سایمون در نقش ماریا، بن استیلر در نقش سولومن، بن کینگزلی در نقش مالکوم و مارک گاتیس در نقش دونالد و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خانه‌نشینی در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) در سرویس استریم HBO Max برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۴۳ را از بین ۳۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده استیون نایت بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم مایکل لزلی، پی. جی. ون سندویک و الیسون وینتر فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه پایین قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، اعتقاد داشتند که این اثر کمدی و رمانتیک در تلاش است تا به مسائل مختلفی بپردازد و المان‌های زیادی را مورد بررسی قرار دهد اما سرانجام آنطور که باید و شاید، هیچکدام از آن‌ها به تصویر نمی‌کشد. از طرف دیگر هم آن‌ها معتقد بودند که کارگردان نتوانسته به خوبی از شیمی و ارتباط خوبی که بین دو بازیگر اصلی وجود دارد، استفاده کند. از طرف دیگر هم ۷۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر رمانتیک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Locked Down در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Locked Down از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

لیندا (با بازی ان هتوی) و پکستون (با بازی چیویتل اجیوفور)، درست همان زمانی‌که تصمیم می‌گیرند تا از یکدیگر جدا شوند، به این نتیجه می‌رسند که زندگی برای آن‌ها برنامه‌های دیگری دارد؛ زمانی‌که در یک قرنطینه اجباری، آن‌ها مجبور هستند که مدتی را در خانه باشند. بارها ثابت شده که زندگی مشترک یک چالش است اما چیزهای مختلف زیادی است که می‌تواند دوباره جرقه‌ای را در آن به وجود بیاورد. در طی همین دوران است که این زوج به مرور زمان به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند؛ آن هم به شکلی که اصلا انتظار آن را نداشتند.

ان هتوی به همراه ماسک در فیلم Locked Down

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Locked Down بیندازیم:

آلونسو دورالده | The Wrap

۹۰ از ۱۰۰

این فیلم یک ترکیب جسورانه از ژانرها است؛ انگار که از نوآ بامباک خواسته شده بود تا یک بار دیگر داستان فیلم How to Steal a Million (چگونه یک میلیون بدزدیم) را دوباره بنویسد. استیون نایت یکی از بدترین (فیلم Serenity) و بهترین (Locke) فیلم‌های یک دهه اخیر سینما را نویسندگی و کارگردانی کرده است. اما او در این پروژه خیلی خیلی خوب عمل کرده است و مهارت و استعداد او در نوشتن روابط و تنگناهراسی و همچنین مشارکت در صحبت با توانایی لیمان هماهنگی زیادی داشت؛ چیزی باعث شد همه این موارد به ثمر بنشیند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم خانه‌نشینی گاهی اوقات یک ترکیب ناخوشایند از صمیمیت و خودنمایی را ایجاد می‌کند. بااین حال، تماشا کردن چند بازیگر بااستعدادی که در تلاش هستند تا نقص‌ها را از بین ببرند، خیلی جذاب است.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

بیماری کووید-۱۹ می‌تواند یک زمینه خیلی خوب و مناسب برای بحث‌های دوستانه‌ای درباره آزادی‌هایی باشد که ما داشتن آن‌ها را طبیعی می‌دانیم؛ همچنین محدودیت‌هایی که خیلی وقت پیش، قبل از اینکه مجبور شویم زندگی خود را در خانه بگذرانیم، به ما می‌گفتند که باید چگونه زندگی کنیم.

دیوید فیر | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

اگر این فیلم در قالب یک مستند ساخته می‌شد که زندگی واقعی در زمان خانه‌نشینی را به تصویر می‌کشید، خیلی بهتر می‌توانست عمل کند و موفق باشد؛ به‌جای اینکه تلاش کند تا چندین ژانر را در هم ترکیب کند.

ان هتوی در حال نگاه کردن به چیویتل اجیوفور در فیلم Locked Down

برایان لوری | سی ان ان

۵۵ از ۱۰۰

به‌لطف ان هتوی و چیویتل اجیوفور این فیلم تا حدی قابل تماشا کردن است. اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که این اثر اگر برای چندین سال در کپسول زمانی کووید باقی بماند، شاید بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و تماشایی‌تر شود.

کریس اگار | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم خانه‌نشینی یک اثر درام متوسط و معمولی است که بیشتر از هر چیزی به قدرت ایفای نقش دو بازیگر اصلی خود تکیه می‌کند؛ تا آن‌ها بتوانند ضعف‌ها را از بین ببرند و فیلم را بالا بکشند.

جیک کول | مجله اسلنت

۲۵ ز ۱۰۰

فیلمسازان باید در این اثر رویکرد دیگری را در نظر می‌گرفتند. در پایان احتمالا فیلم خانه‌نشینی در قلمروی فیلم The Thomas Crown Affair (حادثه توماس کراون) قرار می‌گیرد.

ریچارد لاوسون | ونیتی فر

۱۰ از ۱۰۰

فیلم Locked Down باعث می‌شود که یک تکان شدید به ذهن مخاطب داده شود؛ یک حجم شدیدی از عصبانیت و خشم. هیچگونه دلسوزی و همدردی خاصی برای علت اصلی قرنطینه شدن در این فیلم وجود ندارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Locked Down نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده