نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶

اکران فیلم‌های Uncharted ،Ghostbusters: Afterlife ،Cinderella و Peter Rabbit 2 به تعویق افتاد

شرکت سونی پیکچرز دوباره برنامه‌ی زمانی اکران فیلم‌هایی نظیر Uncharted ،Ghostbusters: Afterlife و Peter Rabbit 2: The Runaway را تغییر داد.

شرکت سونی پیکچرز اعلام کرد که فیلم‌های Uncharted (آنچارتد)، Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: جهان باقی)، Cinderella (سیندرلا) و Peter Rabbit 2: The Runaway (پیتر خرگوشه ۲: فراری) با تأخیر روی پرده‌ی سینما خواهند رفت. اکنون فیلم «آنچارتد» به‌جای ۲۵ تیر ۱۴۰۰ (۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱) در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ (۱۱ فوریه‌ی ۲۰۲۲)، فیلم «شکارچیان روح: جهان باقی» به‌جای ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)، فیلم «سیندرلا» به‌جای ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ (۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱) در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۰ (۱۶ ژوئیه‌ی ۲۰۲۱) و درنهایت فیلم «پیتر خرگوشه ۲: فراری» به‌جای ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲ آوریل ۲۰۲۱) در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) اکران خواهند شد.

با اینکه شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی بر استودیوهای فیلم‌سازی سراسر دنیا داشته است، اما این تعویق تازه مانع دیگری بر سر راه فیلم Uncharted به‌حساب می‌آید که چندین‌بار طعم تأخیر را چشیده و شش کارگردان متفاوت را به خود دیده است. خوشبختانه مدتی قبل مراحل فیلم‌برداری این فیلم اکشن ماجراجویانه به پایان رسید و با فاصله‌ی کوتاهی تصاویری از آن منتشر شد که تام هالند را در نقش نیتن دریک نشان می‌داد. تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا علی و تاتی گابریل در فیلم «آنچارتد» نقش‌آفرینی می‌کنند و روبن فلیشر، کارگردان فیلم‌های Zombieland: Double Tap‎ (سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی) و Venom (ونوم) روی صندلی کارگردانی آن تکیه زده است. پیش‌نویس نهایی فیلم‌نامه‌ی فیلم Uncharted را آرت مارکوم و مت هالووی به رشته‌ی تحریر درآوردند که نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم‌های Iron Man (مرد آهنی)، Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) و Men in Black International (مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی) در کارنامه‌ی آن‌ها دیده می‌شود.

نیتن دریک در حال پرش در بازی آنچارتد ۴

فیلم Uncharted سرآغاز داستان نیتن دریک را روایت می‌کند و این وجه تمایز آن با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی است. تام هالند پیش از این در گفت‌وگویی با آی‌جی‌اِن اظهار داشت: «طبیعتاً بازی‌های این مجموعه منبع الهام بزرگی برای فیلم آنچارتد بوده است، اما با برداشتی تازه از نسخه‌ی جوان نیتن دریک سروکار داریم که در بازی‌ها کمتر به آن پرداخته شد. تفاوت این فیلم با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌های ویدیویی این است که این فیلم به ریشه‌های مجموعه می‌پردازد؛ بنابراین اگر بازی‌های Uncharted را تجربه کرده باشید، نمی‌دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد. همچنین اگر بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده باشید، باز هم از تماشای فیلم لذت خواهید برد.» فیلم «آنچارتد» داستان نیتن دریک، یکی از نوادگان سیاح و دزد دریایی مشهوری با نام فرانسیس دریک را روایت می‌کند که برای یافتن گنج ال‌دورادو راهی جنگل‌های آمازون و به‌دنبال آن یک جزیره‌ی ناشناخته در آمریکای جنوبی می‌شود.

فیلم Ghostbusters: Afterlife یک دنباله برای فیلم‌های اصلی مجموعه به‌حساب می‌آید که در ابتدا برای اکران در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود. جیسون رایتمن، کارگردان فیلم‌های Young Adult (بزرگسال جوان) و Labor Day (روز کارگر) وظیفه‌ی کارگردانی و نگارش فیلم‌نامه‌ی این فیلم ماوراءالطبیعه کمدی-درام را برعهده داشت و بیل مری، دن اکروید، ارنی هادسون، آنی پاتس، سیگورنی ویور، کری کون، فین ولفهارد، مکینا گریس و پل راد در آن به ایفای نقش پرداختند. فیلم «شکارچیان روح: جهان باقی» در مرکز حوادث به ماجراهای یک مادر تنها و دو فرزندش می‌پردازد که به مزرعه‌ای در سامرویل واقع در اکلاهما نقل مکان می‌کنند. زمانی‌که شهر زمین لرزه‌های عجیب‌وغریبی را تجربه می‌کند، کودکان خانواده به ارتباط پدربزرگ خود با گروه معروف «شکارچیان روح» پی می‌برند که به افسانه‌ای تبدیل شده است.

فیلم Cinderella اثری عاشقانه و موزیکال به کارگردانی کی کانن، کارگردان فیلم Blockers‎ (بازدارندگان) است که کامیلا کبیو، بیلی پورتر، ایدینا منزل، نیکولاس گالتزین، پیرس برازنان، مینی درایور، جان مولانی، جیمز کوردن، میسی الیوت و بورلی نایت در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند. در آن سو، فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway داستان پیتر و خانواده‌اش را ادامه می‌دهد. در این فیلم لایو-اکشن که سکان هدایت آن در دستان ویل گلوک قرار دارد، پیتر با بیرون آمدن از باغ به دنیایی پا می‌گذارد تا از کارهای خرابکارانه و بدش استقبال کنند، اما خانواده‌‌ی او همه چیز را برای یافتنش به خطر می‌اندازند و پیتر باید بفهمد که می‌خواهد چه رفتاری داشته باشد. دامنل گلیسون، رز بیرن و دیوید اویلوو از بازیگران و جیمز کوردن، مارگو رابی، الیزابت دبیکی، لنی جیمز، سم نیل و دیمون هریمن از صداپیشه‌های انیمیشن «پیتر خرگوشه ۲: فراری» هستند. فیلم‌های مورد بحث به‌همراه فیلم‌های No Time To Die (زمانی برای مُردن نیست) و Last Night in Soho‎ (دیشب در سوهو) به کارگردانی ادگار رایت به فهرست در حال گسترش آثاری اضافه می‌شوند که اکران آن‌ها باری دیگر با تأخیر مواجه می‌شود و طرفداران باید زمان بیشتری را برای تماشای آن‌ها منتظر بمانند. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده