نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۳

سریال Peaky Blinders در فصل ششم به پایان خواهد رسید

فصل ششم سریال Peaky Blinders قرار است فصل پایانی این سریال باشد. همچنین  استیون نایت، سازنده این سریال وعده‌ی ادامه‌ی داستان‌های این مجموعه «به شکلی دیگر» را می‌دهد.

سریال محبوب پیکی بلایندرز از شبکه BBC، داستان به قدرت رسیدن تامی شلبی با بازی کیلین مورفی و خانواده بدنام او دربرابر طبقه کارگر را بعد از وقایع جنگ جهانی اول در بیرمنگام بریتانیا بازگو می‌کند. بی بی سی روز دوشنبه خبر از سرگیری فرایند تولید فصل جدید این سریال را تحت دستورالعمل‌های دقیق کووید-19 تأیید کرده و اعلام می‌کند که این آخرین فصل سریال خواهد بود.

استیون نایت پیش از این در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که پایان بندی فصل ششم این سریال طرفداران را غافلگیر خواهد کرد. در آن زمان از ادامه‌ی ساخت سریال Peaky Blinders تا فصل هفتم گفته می‌شد. بااین‌حال بعد از تأخیر یک ساله‌ی ادامه‌ی پخش این مجموعه در پی شیوع ویروس کرونا، حالا روند فیلم‌برداری فصل ششم سریال سرعت گرفته و احتمالاً در سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ شاهد پخش فصل ششم خواهیم بود. این موضوع به وضعیت بحران کرونا در بریتانیا بستگی دارد.

Cillian Murphy در نقش تامی شلبی

نایت در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شده می‌نویسد:

«بعد از تأخیر اجباری فرایند تولید سریال به‌دلیل همه گیری ویروس کرونا، یک بار دیگر خانواده شلبی را در معرض یک خطر بزرگ خواهیم دید. ما معتقدیم که این فصل بهترین فصل در طول سریال بوده و طرفداران فوق‌العاده‌ی پیکی بلایندرز از آن لذت خواهند برد. داستان این سریال در پایان این فصل به انتهای مسیر خود خواهد رسید اما ماجراهای آن به شکلی دیگر ادامه خواهد یافت.»

هنوز مشخص نیست که منظور سازنده‌ی سریال از «شکل دیگر» ماجراهای پیکی بلایندرز دقیقاً چه خواهد بود؛ اما احتمالاً تیم سازندگان این مجموعه یک فیلم سینمایی یا اسپین‌آف این سریال را در ذهن خواهند داشت. کارین مانداباش، تهیه‌کننده اجرایی این سریال در اظهارات اخیر خود درباره ادامه روند ساخت سریال می‌گوید:

«ما با تمام وجود درکنار شرکای فوق‌العاده و حامی خود در BBC و نتفلیکس سخت کار کردیم تا مطمئنم باشیم Peaky با خیال راحت به مرحله تولید بازخواهد گشت. ایمنی بازیگران و کلیه‌ی کارکنان این پروژه همواره اولویت اصلی ما بوده است. از همه هواداران پیکی که بی دریغ حمایت‌ها و صبوری خود را به ما هدیه کردند کمال تشکر را دارم. فیلمنامه‌ی جذاب و فوق‌العاده‌ی استیو، داستان حماسی و درگیر کننده این مجموعه از سال ۲۰۱۳ را به پایان خواهد رساند. اما دنیای Peaky Blinders بدون شک ادامه خواهد یافت.»

شخصت های سریال پیکی بلایندرز

فیلمنامه فصل ششم پیکی بلایندرز توسط نایت نوشته شده است. آنتونی برن کارگردان فصل پنجم سریال مجدداً این وظیفه را برعهده داشته و نیک گادینگ به‌عنوان تهیه کننده حضور خواهد داشت.

اولین فصل سریال Peaky Blinders در سال ۲۰۱۳ ازطریق شبکه بی‌بی‌سی پخش شد. این مجموعه خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های انگلیسی در خارج از کشور تبدیل شده و از فصل پنجم به شبکه اصلی BBC One منتقل شد. این سریال در خارج از بریتانیا ازطریق سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود.

تیم تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال متشکل از مانداباش، برن، نایت، جیمی گلازبروک، دیوید میسون و کیلیان مورفی است. تامی بولفین نیز از شبکه BBC در این تیم حضور داشته و لوسی بدفورد نماینده Tiger Aspect در میان سازندگان اجرایی این مجموعه است. Peaky Blinders پروژه مشترک Mandabach Productions و Tiger Aspect است که مسئولیت پخش جهانی آن برعهده Banijay Rights است.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده