نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Shadow in the Cloud - سایه در ابر

فیلم درام سایه در ابر (Shadow in the Cloud) با بازی کلویی گریس مورتس مدتی پیش در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم Shadow in the Cloud یا در زبان فارسی «سایه در ابر» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ترسناک و جنگی شرکت ورتیکال اینترتینمنت (Vertical Entertainment) است که به‌دست کارگردان نسبتا تازه‌کاری به نام روزان لیانگ ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم My Wedding and Other Secrets (ازدواج من و دیگر رازها) و آثار دیگر اشاره کرد؛ این هنرمند بیشتر تا به امروز آثار کوتاه و مستندی ساخته است که برای آثار خود هم موفق به دریافت جایزه‌های مختلفی شده بود. در فیلم سایه در ابر، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند کلویی گریس مورتس در نقش مامور پرواز مود گرت، تیلور جان اسمیت در نقش گروهبان والتر کویید، بیولا کواله در نقش ستوان پرواز آنتون ویلیامز، نیک رابینسون در نقش سرباز وظیفه تامی دورن، جو ویتکووسکی در نقش ستوان بردلی فینچ و بایرون کل در نقش گروهبان فنی ترنس تاگارت و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سایه در ابر در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو یک جشنواره فیلم غیررقابتی عمومی محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. این اثر قرار بود که در تاریخ ۱ ژانویه (۱۲ دی) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۶۶ را از بین ۱۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود روزان لیانگ و مکس لندیس بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم برایان کاوانا جونز، کلی مک‌کورمیک، تام هرن و فرد برگر فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، بازیگری تیم بازیگری هنرمندان این اثر، خصوصا بازی مورتس را مورد تحسین قرار دادند.

البته خیلی منتقدان دیگر هم لقب احمقانه را به آن دادند. لازم به ذکر است که در جشنواره فیلم تورنتو، این اثر موفق به دریافت جایزه بخش Midnight Madness از طرف مردم شد. از طرف دیگر هم ۷۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر جنگی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۸ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی است فیلم Shadow in the Cloud در سینماهای سرتاسر ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Shadow in the Cloud از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در هیاهوی جنگ جهانی دوم، کاپیتان مود گرت به یک خدمه بمب‌افکن B-17 که تمام اعضای آن مرد بودند، با یک بسته کاملا مخفی پیوست. اعضای این خدمه که با حضور یک زن در پرواز نظامی غافلگیر شده بودند، تک تک حرکات او را تحت نظر داشتند. با اینکه هوش این عضو جدید از دیگر اعضای گروه پیشی گرفته، اما اتفاقات عجیب و حفره‌هایی که در گذشته او وجود دارد، باعث می‌شود که پارانویا، مأموریت واقعی او را تحت تاثیر قرار دهد. اما اعضای این گروه باید از چیزهای دیگری بترسند... چیزی شوم که درون سایه‌ها کمین کرده است تا قلب هواپیما را نابود کند. مود که میان یک تهاجم هوایی و یک نیروی شیطانی از درون هواپیما گیر افتاده، باید برای نجات خدمه بی‌دفاع با تمام وجود تلاش و از محموله مرموز خودش محافظت کند.

کلویی گریس مورتس به همراه اسلحه در فیلم Shadow in the Cloud

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Shadow in the Cloud بیندازیم:

پیتر دبروژ | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

به سختی می‌توان یک دقیقه از فیلم را «واقع‌گرایانه» دانست اما این موضوع کمترین اهمیت را دارد. زیرا لیانگ چنان به حساسیت بالای خودش متعهد است که شما قطعا در بیشتر مدت زمان این اثر، از شدت هیجان و لذت دسته صندلی خود را در دست می‌فشارید و از لبه صندلی تکان نمی‌خورید.

جان دفور | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

وقتی شما چیزی درباره ماجرا و داستان آن نمی‌دانید، خیلی همه چیز سرگرم‌کننده‌تر می‌شود.

نوئل موری | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

اگر به‌خاطر حالت‌های چهره مورتس نبود، این فیلم قبل از اینکه کار خود را شروع کند، متوقف می‌شد. اما کار خود را شروع می‌کند و با بالاترین سرعت ماجرا را پیش می‌برد.

کلویی گریس مورتس در هواپیمای مخصوص در فیلم Shadow in the Cloud

وندی ایده | اسکرین دیلی

۷۰ از ۱۰۰

یک زن با انگیزه بالا، یک نیروی ترسناک و غیرقابل توقف محسوب می‌شود: این همان موضوع اصلی این فیلم ترسناک و لذت‌بخش درباره جنگ جهانی دوم است که با سرعت زیادی خشم فمنیستی را در یک اثر متوسط قرار می‌دهد.

کری ایوانجلیستا | اسلش فیلم

۵۰ از ۱۰۰

ممکن است بعضی‌ها به اینکه فیلم Shadow in the Cloud چقدر افراطی و بی‌کیفیت است، توجه نکنند؛ اما چیزی که روی صفحه‌نمایش داده می‌شوند آنقدر گزاف و آزاردهنده است که از همان ابتدا روح را از درون شما بیرون می‌کشد و سرانجام زمانی‌که همه چیز تمام می‌شود، یک طعم بد را در دهان شما به جا می‌گذارد.

جیسون بیلی | پلی لیست

۱۶ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر فوق‌العاده احمقانه است و بهترین چیزی که می‌توانم درباره آن بگویم این است که مدت زمان آن ۸۳ دقیقه است و حداقل خیلی زود تمام می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Shadow in the Cloud نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده