نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

فیلمی براساس مکعب روبیک در دست ساخت است

فیلم سینمایی مکعب روبیک با همکاری شرکت‌های هاید پارک اینترتینمنت و اندور کانتنت در دست ساخت قرار دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که آشوک آمریتراج از شرکت هاید پارک اینترتینمنت برای تولید یک فیلم سینمایی درباره‌ی مکعب روبیک با شرکت اندور کانتنت همکاری می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست و شرکت هاید پارک با همکاری شرکت گلسمن مدیا، زیرمجموعه‌ی اندور کانتنت یک برنامه‌ی تلویزیونی براساس این برند جهانی نیز خواهد ساخت. مکعب روبیک یک پازل ترکیبی است که در سال ۱۹۷۴ توسط ارنو روبیک، مجسمه‌ساز و استاد معماری اهل مجارستان اختراع شد. شرکت Ideal Toy Corp در سال ۱۹۸۰ مجوز فروش این اسباب‌بازی را به‌دست آورد و تاکنون بالغ‌بر ۴۵۰ میلیون مکعب روبیک در سراسر دنیا به فروش رفته است. از سال ۲۰۱۸ مکعب‌بازان سرعتی سراسر جهان با شرکت در مسابقات Rubik’s Cube World Championship مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی Rubik’s Cube برعهده‌ی آشوک آمریتراج است و پریا آمریتراج و آدیسون مهر از شرکت هاید پارک به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت می‌کنند. اندرو گلسمن از شرکت گلسمن مدیا و آمریتراج نیز تهیه‌کنندگان برنامه‌ی تلویزیونی مکعب روبیک خواهند بود. آشوک آمریتراج، رئیس شرکت هاید پارک در این‌باره گفت: «از همان نخستین روزهای حضورم در هند به مکعب روبیک علاقه داشتم. از همکاری با شرکت اندور کانتنت بسیار خوشحالم و مشتاقانه منتظر خلق جهان شگفت‌انگیز و پیچیده روبیک هستم.» گراهام تیلور و کریس رایس، رؤسای شرکت اندور کانتنت نیز در این خصوص اظهار داشتند: «مکعب روبیک یک برند نمادین و خانواده‌پَسند است. برای تولید فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی برای مخاطبان سراسر جهان با همکاری شرکت هاید پارک لحظه‌شماری می‌کنیم.»

از دیگر آثار شرکت هاید پارک می‌توان به فیلم بیوگرافی آرتور اَش، قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون به نویسندگی کوین ویلموت، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، انیمیشن Pashmina (شال پشمی) شبکه‌ی نتفلیکس به کارگردانی گاریندر چادا، بازسازی فیلم رمانتیک کمدی Ten (دَه) به کارگردانی بلیک ادواردز و فیلم Remote Control (کنترل از راه دور) شرکت اس‌تی‌اکس اینترتینمنت با نقش‌آفرینی جرارد باتلر اشاره کرد. شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده