نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶

فصل دوم سریال His Dark Materials می‌توانست یک اپیزود هشتم نیز داشته باشد

ظاهراً در ابتدا قرار بر این بوده که فصل دوم سریال فانتزی His Dark Materials شامل یک اپیزود هشتم نیز باشد که به ماجراهای لُرد عزریل (جیمز مک‌آووی) بعد از قسمت پایانی فصل اول تمرکز داشت.

اخطار: محتوای این مطلب قسمت‌های زیادی از اتفاقات اپیزود هفتم از فصل دوم سریال His Dark Materials (به نام Æsahættr) را اسپویل می‌کند.

فصل ۲ سریال His Dark Materials (نیروی اهریمنی او / نیروی اهریمنیش) با اتفاقات تراژدیکی به پایان رسید. جایی که لی اسکورسبی همراه وفادار لایرا به همراه جان پدر ویل کشته شدند و لایرا نیز توسط مادرش، خانم کولتر به دام افتاده و ویل را در جستجوی لُرد عزریل تنها می‌گذارد. قسمت آخر فصل دوم این سریال « Æsahættr» نام داشته و به این ترتیب با یک نگاه اجمالی و آشفته به ماجراهای عزریل در یک مکان متروکه و درحالی‌که آنجل‌ها را صدا می‌زند، به پایان می‌رسد. فرشتگانی که قبول کردند تا در نبرد علیه Authority به او بپیوندند. حالا به نظر می‌رسد که در ابتدا قرار بر این بوده که اپیزود هشتم این فصل به ماجراهای عزریل بعد از پایان فصل اول تمرکز داشته باشد.

عزریل در فصل دوم سریال His Dark Materials

جین ترنتر تهیه کننده این سریال در جریان گفتگوی خود درباره اپیزود گمشده سریال His Dark Materials در پنل اختصاصی آن در رویداد Comic-Con@Home، فاش می‌کند که این اپیزود شامل یک داستان «اختصاصی و جداگانه» بوده که براساس کتاب‌های His Dark Materials اثر فیلیپ پولمن نوشته نشده بود. درواقع جک ثرون با الهام گرفتن از ایده‌های پولمن مسئولیت نویسندگی داستان این قسمت را برعهده داشته است. حالا ترنتر در مصاحبه جدید خود با نشریه Entertainment Weekly توضیحات بیشتری را در اینباره مطرح کرده و اعلام می‌کند که ماجراهای این اپیزود سه روز قبل از اتفاقات فصل دوم سریال رخ داده و روی «نحوه نابودی شهر Cittàgazze و نقش عزریل در آن» تمرکز داشته است. درواقع در این قسمت به اتفاقاتی که در این مدت بر سر عزریل آمده پرداخته شده است.

بااین حال، سازندگان مجموعه نیروی اهریمنی او در ماه دسامبر ۲۰۱۹ روی جمع بندی همان هفت اپیزود قبلی فصل دوم به اتفاق نظر رسیده و فیلم‌برداری قسمت هشتم از فصل دوم را به ماه مارس ۲۰۲۰ موکول کردند. این درحالی است که براین اساس، فرایند تولید محتوای ادامه داستان این فصل نیز ادامه خواهد یافت. البته همان‌طور که جریان هستیم، شیوع ویروس کرونا در این بازه زمانی به بدترین وضعیت خود رسیده و قوانین محدودکننده کشورهای مختلف جهان ادامه کار را برای بسیاری از پروژه‌های سینما و تلویزیون غیر ممکن ساخت. به همین دلیل، سازندگان سریال His Dark Materials نیز امکان پایبندی به برنامه‌ریزی‌های قبلی خود را نداشته و نهایتاً تصمیم گرفتند تا ساخت قسمت هشتم این فصل را به‌طور کلی لغو کنند. در مقابل، قرار شد تا سایر قسمت‌های باقی مانده محتوای این سریال در یک زمانبندی جدید تکمیل شود.

نمایی از فصل دوم سریال His Dark Materials

بنابراین، تنها موردی که از اتفاقات این قسمت به فصل دوم سریال راه پیدا کرد، سکانسی بود که عزریل در Æsahættr با فرشتگان صحبت می‌کند. درواقع این اپیزود می‌توانست بخشی از سؤالاتی که درباره ماجراهای عزریل مطرح شده را پاسخ داده و نشان دهد که این شخصیت دقیقاً کجا بوده و چطور از جایی که فرشتگان در آن حضور دارند اطلاع داشته است. احتمالاً در این قسمت به کاراکترهای مکمل لایرا و ویل نیز توجه بیشتری شده و به‌طور ویژه به جیاکومو پارادیسی حامل قبلی Subtle Knife که لایرا و ویل اولین‌بار او را در Tower of the Angels ملاقات کردند، پرداخته می‌شد.

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که فصل سوم سریال نیروی اهریمنی او با اپیزود اختصاصی عزریل شروع شود. براساس اظهارات ترنتر، اگر قرار باشد که این قسمت فیلم‌برداری شود، به‌عنوان «یک اپیزود ویژه و جداگانه» منتشر خواهد شد تا به‌عنوان پُلی میان فاصله این دو فصل مطرح شود. درواقع به‌دلیل اینکه اتفاقات این اپیزود با داستان فصل دوم و کتاب مرجع The Subtle Knife گره خورده است، ممکن است با وقایع فصل سوم چندان هماهنگی نداشته باشد.

شخصیت عزریل در سریال His Dark Materials

باوجود اینکه ماجراهای این اپیزود به‌طور قطع می‌توانست از جایگاه ویژه خود در خط داستانی Cittàgazze برخوردار باشد، به نظر می‌رسد که خوشبختانه مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده آن یعنی ملاقات عزریل با فرشتگان، در پایان فصل دوم جا گرفته است. بنابراین با وجود جذابیت‌های این اپیزود، می‌توان گفت که داستان His Dark Materials بدون وجود آن نیز می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

سریال His Dark Materials اقتباسی لایو اکشن از رمانی به همین نام اثر فیلیپ پولمن است که فصل سوم این سریال قرار است براساس رمان سوم که The Amber Spyglass نام دارد، تولید و در تاریخ نامشخصی از شبکه BBC و HBO منتشر شود. جک تورن وظیفه ساخت سریال His Dark Materials را بر عهده دارد که انتظار می‌رود برای ساخت فصل پایانی نیز بازگردد. فصل دوم سریال «نیروی اهریمنی او» با یک پایان بحث برانگیز به پایان رسید و حالا باید دید سرنوشت لایرا و دیگر شخصیت‌های سریال در فصل سوم و پایانی چگونه خواهد بود.

دفن کین، در نقش لایرا، امیر ویلسون در نقش ویل پری، روث ویلسون در نقش ماریسا کولتر، لین مانوئل میراندا در نقش لی اسکورسبی و اندرو اسکات در نقش جان پری از بازیگرانی هستند که در فصل دوم سریال His Dark Materials نقش آفرینی می‌کنند. این مجموعه از شبکه تلویزیونی HBO Max پخش می‌شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده