نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۰

جرمی بولاک بازیگر نقش بوبا فت در سه‌گانه اصلی فیلم جنگ ستارگان در سن ۷۵ سالگی درگذشت

جرمی بولاک، هنرپیشه نقش بوبا فت (Boba Fett) در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان بعد از سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری‌های مختلف در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جرمی بولاک بازیگر انگلیسی نقش بوبا فت در سه‌گانه اصلی استار وارز در ۷۵ سالگی درگذشته است. دنیل لوگان که در سال ۲۰۰۲ و در پروژه ساخت فیلم Star Wars: Attack of the Clones به‌عنوان بازیگر سال‌های جوانی بولاک نقش آفرینی کرده بود، خبر فوت این بازیگر کهنه کار را در انگلستان تأیید کرده است. لوگان در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر در اینباره می‌گوید:

«جرمی شخصی بود که به من نحوه برخورد با طرفداران و رفتار بزرگ منشانه را آموزش داده و من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. از نظر من او یک جنتلمن انگلیسی نمونه بود.»

بولاک روزهای پایان عمر خود را در بیمارستان سنت جرج جنوب لندن و در نزدیکی خانه خود سپری کرد. در متنی که به همین مناسبت ازطریق وبسایت شخصی او منتشر شده، نوشته شده که مورن، همسر او که نزدیک به ۵۰ سال زندگی مشترک را تجربه کردند، به همراه جیمی و رابی فرزندان بولاک در روزهای آخر درکنار او بودند.

جرمی بولاک در فیلم‌های The Empire Strikes Back و Return of the Jedi نقش بوبا فت، جایزه‌بگیر محبوب طرفداران را عهده‌دار بود. این بازیگر انگلیسی دوران حرفه‌ای طولانی مدتی را پشت سر گذاشته و در فیلم‌ها وسریال‌های تلویزیونی متعددی حضور یافت که از جمله‌ی این موارد می‌توان به Doctor Who و Robin of Sherwood اشاره کرد.

جرمی بولاک و بوبا فت

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، بولاک در فیلم‌های Star Wars لباس ویژه بوبا فت را به تن داشت، اما صداپیشه این نقش جیسون وینگرین بود که بعدها در نسخه آپدیت شده‌ی این اثر با تمورا موریسون جایگزین شد. موریسون در حال حاضر این نقش را در سریال مندلورین برعهده دارد. بولاک علاوه‌بر این یک بار در کلاود سیتی نقش یک افسر امپایر را بازی کرده و در فیلم Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith نیز حضور کوتاهی داشت.

جورج لوکاس بعد از شنیدن این خبر و در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر گفته که «جرمی ترکیب بی‌نقصی از یک شخصیت رمزآلود و تهدید آمیز را در نقش بوبا فت پیاده کرده و این دقیقاً همان چیزی است که از آن انتظار می‌رفت. ضمن اینکه او حقیقتاً یک جنتلمن واقعی و انسانی باشخصیت بود که همواره حامی جنگ ستارگان و طرفداران آن بود. باید اینجا از خدمات و میراثی که در طول سال‌ها برای این مجموعه به جا گذاشته، سپاسگزاری کنم.»

جرمی بولاک

بولاک برادر ناتنی رابرت واتس، تهیه‌کننده مجموعه Star Wars محسوب می‌شود که او را برای نقش بوبا فت به سازندگان این مجموعه معرفی کرد. او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام داده می‌گوید: «به‌خاطر دارم که جرج لوکاس به من می‌گفت: به تیم خوش آمدی! این نقش بزرگی نیست اما من فکر می‌کنم که از آن لذت خواهی برد.»

البته بعدها مشخص شد که توصیف لوکاس از حد و اندازه کوچک این نقش چندان درست نبوده است. در آن زمان تصور می‌شد بوبا فت نقش جزئی و کوچکی را در اتفاقات داستان ایفا خواهد کرد، اما بعد از اینکه این کاراکتر در فیلم ویژه Star Wars Holiday Special در سال ۱۹۷۸ به‌عنوان یک شخصیت کارتونی ظاهر شد، همه چیز برای او تغییر کرد. طرفداران بازخورد بسیار مثبتی را نسبت به این نقش نشان دادند و این اتفاق موجب شد تا اکشن فیگور این شخصیت از زمان پخش فیلم A New Hope توسط Kenner ساخته شود. تصویر و شخصیت بوبا فت سال‌ها بعد به‌عنوان الهام بخش ساخت سریال موفق مندلورین از شبکه دیزنی پلاس مورد استفاده قرار گرفت.

لوگان درباره ارتباط ویژه او با طرفداران استار وارز می‌گوید: «او یک اتاق ویژه را به چیزهایی که توسط طرفداران ساخته شده بود اختصاص داده بود. آثار هنری و نامه‌های بی‌شماری در این اتاق نگه‌داری می‌شود.»

بولاک خارج از فعالیت حرفه‌ای خود در حوزه سینما، یک فوتبالیست بااستعداد نیز به شمار می‌رفت. خانواده او از پشتیبانی بولاک از فعالیت‌های مؤسسات خیریه بزرگ انگلستان از جمله بیمارستان Great Ormond Street گفته‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده