نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰

تاریخ اکران جدید فیلم Nomadland به کارگردانی کلویی ژائو مشخص شد

سرچلایت پیکچرز تاریخ اکران جدید فیلم Nomadland به کارگردانی کلویی ژائو که بسیاری آن را شانس اول اسکار ۲۰۲۱ می‌دانند، را اعلام کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سرچلایت پیکچرز که زیر مجموعه استودیوی قرن بیستم و والت دیزنی است، تاریخ اکران جدیدی برای فیلم Nomadland را اعلام کرده است. این استودیو اعلام کرد که فیلم «سرزمین آواره‌ها» که پیش از این قرار بود در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) اکران شود، اکنون با تاخیری در حدود ۲ ماه قرار است در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (۱ اسفند) روی پرده‌های سینما برود تا شانس حضور در اسکار را داشته باشد. کلویی ژائو، کارگردان فیلم The Rider (سوارکار) و فیلم Eternals (اترنالز)، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Nomadland را بر عهده داشته است که مدتی پیش اولین تریلر آن منتشر شد و می‌توانید در ادامه این تریلر را از یوتیوب تماشا کنید.

مقاله مرتبط

فرانسیس مک دورمند، دیوید استراترن، لیندا می، شارلین سوانکی، باب ولز و پیتر اسپیرز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Nomadland حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Nomadland که با تحسین منتقدان مواجه شده، پیش از این موفق شده بود تا برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو از نگاه مردم شود. همچنین ژائو توانست جایزه شیر طلایی ونیز را هم ببرد تا به اولین کارگردان زن پس از سوفیا کوپولا که این جایزه را در سال ۲۰۱۰ برای فیلم Somewhere دریافت کرده بود، تبدیل شود که این جایزه را توانسته دریافت کند. همچنین فیلم Nomadland جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری از جوایز انجمن منتقدان فیلم بوستون را نیز دریافت کرده است. 

علاوه‌براین، فیلم «سرزمین آواره‌ها» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن از جوایز Gotham Independent Spirit نیز شده است. فرانسیس مک‌دورمند که ستاره اصلی فیلم Nomadland است، پیش از این دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم Fargo و فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri دریافت کرده است و گفته می‌شود که این بازیگر و فیلم شانس خوبی در جوایز اسکار ۲۰۲۱ نیز دارند. همچنین دیزنی فیلم Everybody’s Talking About Jamie از استودیوی قرن بیستم که پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ (۸ اسفند) اکران شود، را از جدول اکران فیلم‌های آینده‌اش حذف کرده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده