نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

واکنش منتقدان به فیلم News of the World

فیلم درام اخبار جهان (News of the World) با بازی تام هنکس قرار است در آینده‌ای نزدیک نمایش داده شود اما منتقدان بعد از تماشای اختصاصی آن، نمرات خیلی خوبی ثبت کردند.

به‌روزرسانی: نقد فیلم News of the World در زومجی منتشر شد.

فیلم News of the World یا در زبان فارسی «اخبار جهان» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، درام، تاریخی و وسترن شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام پاول گرینگرس ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم 22 July (۲۲ ژوئیه)، فیلم Jason Bourne (جیسون بورن)، فیلم Captain Phillips (کاپیتان فیلیپس)، فیلم Green Zone (منطقه سبز)، فیلم The Bourne Ultimatum (اولتیماتوم بورن) و فیلم The Bourne Supremacy (برتری بورن) و غیره اشاره کرد. در فیلم اخبار جهان، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند تام هنکس در نقش کاپیتان جفرسون کایل کید، هلنا زنگل در نقش جوانا لئون برگر، مایکل کووینو در نقش مارک ادجفیلد، فرد هچینگر در نقش جانی کالی، نیل سندیلندز در نقش ویلم لئون برگر، توماس فرانسیس مورفی در نقش مریت فارلی و الیزابت مارول در نقش الا گانت و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم اخبار جهان در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، توسط شرکت یونیورسال پیکچرز برای اولین‌بار به نمایش در می‌آید. علاوه‌براین هم این اثر قرار است در همان تاریخ اکران، در سرویس استریم نتفلیکس برای مشترکان بین‌المللی نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۱ را از بین ۱۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود پاول گرینگرس و لوک دیویس بوده است. این دو هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس رمان News of the World که با قلم پاولت جیلز منتشر شده، نوشته‌اند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم گری گوتزمن، گرگوری گودمن و گیل موتروکس فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا قرار دارند. منتقدان زیادی معتقد بودند که فیلم اخبار جهان سرعت پایینی دارد اما تجربه بسیار جذابی را برای مخاطب فراهم می‌کند. آن‌ها انتخاب تام هنکس را هم به‌عنوان شخصیت شبه پدر داستان، حسابی تحسین کردند. از طرف دیگر هم ۳۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر تاریخی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم News of the World برای برخی از منتقدان نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم News of the World از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

پنج سال بعد از پایان جنگ داخلی، کاپیتان جفرسون کایل کید، با یک دختر ۱۰ ساله برخورد می‌کند که توسط مردم کیووا گرفته شده است. از آنجایی که این کودک مجبور است به نزد عمه و شوهر عمه خود بازگردد، کید قبول می‌کند که این کودک را از درون دشت‌های خطرناک و سرزمین‌های غیربخشنده تگزاس عبور دهد و او را همراهی کند. بااین‌حال، خیلی زود این ماجراجویی طولانی تبدیل به یک نبرد برای بقا می‌شود؛ این دو مسافر در هر پیچی، با یک خطر برخورد می‌کنند که زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازد؛ خطراتی که هم انسانی هستند و هم طبیعی.

تام هنکس در فیلم News of the World

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم News of the World بیندازیم:

زاکی حسن | آی جی ان

۹۰ از ۱۰۰

پاول گرینگرس و تام هنکس با آخرین همکاری خود در این فیلم تجربه بسیار خاص و ویژه‌ای را در اختیار ما قرار دادند؛ یک فیلم که هم جذاب و هم چالش‌برانگیز است اما در عین حال هم حس خوبی را هنگام تماشا به شما می‌دهد.

لیا گرین بلت | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

این فیلم شگفتی‌های کمی را ارائه می‌کند و حتی نشاط خیلی بالایی هم ندارد. اما آنقدر جذابیت و وزن این اثر بالا است که حتی اگر فیلم جدید و نوآورانه‌ای هم به حساب نیاید، باز هم ارزش آن را دارد که تمام آن را تماشا کرد.

فیونوالا هالیگن | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

پاول گرینگرس قطعا با ساخت این فیلم، دنیای سینمایی و سرگرمی با صفحه‌نمایش بزرگ را در نظر داشته است. تام هنکس هم بازیگری شد که بتواند این هدف را محقق کند و آن سرگرمی جذاب را به وجود بیاورد.

جاش اسپیگل | کانسیکوئنس آو ساوند

۷۵ از ۱۰۰

فیلم News of the World قطعا یک اثر محکم و مناسب در ژانر فرعی رو به رشد آثار «تام هنک کارهای پدرانه انجام می‌دهد»، محسوب می‌شود. این فیلم خیلی خوش ساخت است، کارگردانی خوبی دارد و در داستان‌گویی خود مستقیم عمل می‌کند.

تام هنکس و هلنا زنگل در حال سفر در فیلم News of the World

سونیا ساراییا | ونیتی فر

۶۵ از ۱۰۰

این فیلم آن دسته از مخاطبانی را که دوست دارند تام هنکس را در نقش یک گاوچران ببینند، اصلا ناامید نخواهد کرد؛ البته آن دسته از افرادی هم که دوست دارند تصاویر بزرگ و جذابی از غرب آمریکا ببینند، ناامید نخواهند شد. اما متاسفانه فیلم News of the World با وجود آن همه مسائل متناقضی که درون خودش دارد، جذابیت کافی را برای نگه داشتن مخاطب ندارد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

تعلیق قوی‌ترین نقطه فیلم نیست. با اینکه سفر در این فیلم بسیار مهم است و اصلا نباید خسته‌کننده باشد، اما گرینگرس با موفقیت توانسته آن را تبدیل به یک المان غیرجذاب بکند.

چاک بوون | مجله اسلنت

۳۸ از ۱۰۰

این فیلم رسما نشان می‌دهد که عدم اعتماد یا بی‌توجهی به اخبار اصلا چیز جدیدی نیست؛ بلکه تا حدودی بستر شکل‌گیری آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم News of the World نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده