نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۰

واکنش منتقدان به فیلم Let Them All Talk

فیلم بگذار همه آن‌ها صحبت کنند (Let Them All Talk) با بازی مریل استریپ اخیرا در سرویس استریم HBO Max به نمایش درآمد و توانست امتیازات خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Let Them All Talk یا در زبان فارسی «بگذار همه آن‌ها صحبت کنند» یکی از جدیدترین آثار درام و کمدی سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) است که به‌دست تهیه‌کننده، فیلمبردار، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام استیون سودربرگ ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم The Laundromat (رختشویگاه)، فیلم Unsane (دیوانه)، فیلم Logan Lucky (لوگان خوش‌شانس)، فیلم Side Effects (عوارض جانبی)، فیلم Magic Mike (مجیک مایک)، فیلم Haywire (بی‌استفاده) و فیلم Haywire (شیوع) و غیره اشاره کرد. در فیلم بگذار همه آن‌ها صحبت کنند، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند مریل استریپ در نقش آلیس هیوز (عمه تایلر)، کندیس برگن در نقش روبرتا، دایان ویست در نقش سوزان، جما چان در نقش کارن، لوکاس هجز در نقش تایلر هیوز، جان داگلاس تامپسون در نقش دکتر میچل و کریستوفر فیتزجرالد در نقش ادی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بگذار همه آن‌ها صحبت کنند در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) در سرویس استریم HBO Max برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۳ را از بین ۲۳ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده دبورا آیزنبرگ بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم گرگوری جیکوبز فعالیت کرده بود. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا قرار دارند. منتقدان انتخاب بازیگران بااستعداد توسط سودربرگ را تحسین کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که با حضور چنین هنرمندانی، چنین نتیجه‌ای هم انتظار می‌رفت و حتی بالاتر از انتظار هم عمل کرده است. جالب است بدانید که بخش زیادی از مکالمه‌ها، توسط خود بازیگران به‌صورت بداهه نوشته شد. از طرف دیگر هم سودربرگ این فیلم را با نور طبیعی و تجهیزات کمی که در کشتی آرام‌اس کوئین مری ۲ وجود داشت، فیلم‌برداری کرد. از طرف دیگر هم ۷۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Let Them All Talk در سرویس استریم HBO Max نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Let Them All Talk از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک نویسنده مشهور (با بازی مریل استریپ) تصمیم می‌گیرد که با یک سری از دوستان قدیمی و همچنین برادر زاده‌ی خود به یک سفر برود تا بتواند کمی خوش بگذراند و زخم‌های قدیمی را التیام ببخشد. تایلر دراین‌میان، کمی این خانم‌ها را درگیر خودش می‌کند. اما سرانجام متوجه می‌شود که خودش به یک نماینده ادبی جوان که در این ماجراجویی حضور دارد، دل بسته شده است.

مریل استریپ و لوکاس هجز در کشتی تفریحی فیلم Let Them All Talk

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Let Them All Talk بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

نتیجه این همکاری یکی از هوشمندانه‌ترین، خنده‌دارترین و جذاب‌ترین فیلم‌های امسال را از لحاظ بصری به وجود آورده است.

تای بر | بوستون گلوب

۸۸ از ۱۰۰

اگر شما از ماه مارس از خانه بیرون نرفته‌اید، این فیلم می‌تواند به‌عنوان یک سفر رسمی به حساب بیاید و شما را سرگرم کند.

پیتر تراورس | ای بی سی

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم سودربرگ که بخش زیادی از آن فی‌البداهه است و با تجهیزات محدود کشتی کویین مری ۲ فیلم‌برداری شده است و سه افسانه بازیگری دارد، قاعدتا نباید نتیجه خوبی را به همراه می‌داشت. اما این اتفاق افتاد و نتیجه چشمگیری هم به ارمغان آورد؛ به‌لطف کار تیمی بسیار جذاب استریپ، ویست و برگن. آن‌ها طلای خالص هستند.

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر بسیار خوب برای تجربه کردن به‌عنوان تمرین بازیگری و فیلمسازی محسوب می‌شود؛ فقط کافی است این سفر را قبول کنید و با آن همراه شوید.

مریل استریپ در نقش آلیس در فیلم Let Them All Talk

کریس ایوانجلیستا | اسلش فیلم

۷۰ از ۱۰۰

زمانی‌که فیلم بگذار همه آن‌ها صحبت کنند به مقصد خود می‌رسد، درست حس یک آزمایش دیگر از سودربرگ را دارد. او به‌معنی واقعی کلمه تیم بازیگری خود را به روی یک کشتی تفریحی برد تا فیلم را بسازد؛ فیلم‌برداری این اثر دو هفته طول کشید و بازیگران هر زمان که می‌توانستند، فی‌البداهه شروع به صحبت می‌کردند. این ماجرجویی لذت‌بخش بود؛ اما در عین حال هم به‌طرز عجیبی فراموش‌شدنی. این یک تعطیلات سریع است که بلافاصله بعد از بازگشت از آن، شروع به پاک شدن از ذهن می‌کند. 

ژاکلین نووک | اسوسیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

سرانجام به نظر می‌رسید که این فیلم دارد به مقصدی که دنبالش بود، نزدیک می‌شد. یک صحنه بین آلیس و روبرتا به موضوعات مالکیت ادبی و مجوز هنری می‌پردازد؛ چیزهایی که هنوز به‌طور کامل بررسی نشده است. برای این موضوع دیگر کمی دیر شده بود. اما در کل تجربه جذابی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

احتمالا بهترین کار این است که اینطور فکر کنیم که این فیلم برای سودربرگ یا حکم یک آزمایش را داشت یا یک تمرین؛ به این شکل که سودربرگ قصد داشت به واسطه این فیلم خودش را به چالش بکشد. سرانجام چیزی که به وجود آمده، شاید یک اثر ادبی و شاهکار نباشد اما باعث شده که ایده دیگر خالقان درباره اینکه این رسانه چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، گسترده‌تر شود. 

مایا فیلیپس | نیویورک تایمز

۳۰ از ۱۰۰

سودربرگ با اینکه یکی از بااستعدادترین بازیگران تاریخ را در تیم خود دارد، اما سبک و روش کارگردانی او فاقد جذابیت لازم است و شخصیت‌ها آن شیمی و ارتباط مورد نیاز را در خود ندارند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Let Them All Talk نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده