// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰

درجه سنی فیلم Dune دنی ویلنوو مشخص شد: مناسب برای مخاطبان بالای ۱۳ سال

فیلم Dune به کارگردانی دنی ویلنوو با بازی تیموتی شالامی و زندیا برخلاف بعضی از گمانه‌زمانی‌ها، با درجه‌ی سنی PG-13 اکران می‌شود.

بسیاری از افراد فکر می‌کردند که باتوجه‌به منبع اقتباس فیلم Dune، ساخته‌ی جدید دنی ویلنوو قرار است با درجه‌ی سنی بزرگ‌سال/R اکران شود. ولی اکنون می‌دانیم که اثر مورد بحث با درجه‌ی سنی مثبت ۱۳ سال/PG-13 به مخاطبان می‌رسد. بدون شک علت اصلی نرفتن فیلم به سراغ درجه‌ی سنی R هم این است که برادران وارنر از آن انتظارات مالی زیادی دارد. بالاخره بر کسی پوشیده نیست که فیلم Blade Runner 2049 که تازه پرفروش‌ترین فیلم دنی ویلنوو محسوب می‌شود، نزدیک به ۱۸۰ میلیون دلار ضرر را بر برادران وارنر تحمیل کرد.

سه مورد به‌عنوان علل اصلی رسیدن درجه‌ی سنی PG-13 به فیلم Dune معرفی شده‌اند؛ خشونت، برخی تصاویر آزاردهنده و وجود مسائل بحث‌برانگیز در داستان. فراموش نکنید که فیلم Dune در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) اکران می‌شود و تیم بازیگری پرستاره‌ای دارد. نویسندگان این فیلم اریک راث و جان اسپیتز هستند و وظیفه‌ی کارگردانی آن به دنی ویلنوو، کارگردان آثاری مانند فیلم Arrival سپرده شده است.

زندیا در حال نگاه انداختن به پل با بازی تیموتی شالامی در فیلم Dune

فیلم Dune که برایان هربرت، فرزند فرانک هربرت (خالق اصلی Dune) هم به موفقیت آن امید زیادی دارد، مطابق برنامه‌ی وارنر از شبکه HBO Max پخش خواهد شد. ولی گزارش‌ها حاکی از این هستند که نه‌تنها دنی ویلنوو همچنان به‌دنبال اکران سینمایی کامل فیلم خود بدون پخش آنلاین است، بلکه ستاره‌های پرشمار Dune نیز به‌خاطر قراردادهای خود به تصمیم وارنر معترض هستند. زیرا بسیاری از آن‌ها برای بازی در این اثر پرخرج، حقوق خود را کاهش دادند و راضی به دریافت درصدی از درآمد فیلم در باکس آفیس شدند. این در حالی است که قطعا پخش همزمان فیلم در سینما و شبکه HBO Max، به وضوح درآمد اثر در باکس آفیس و حقوق آن‌ها را کاهش می‌دهد.

از آن سو شرکت لجندری که ۷۵ درصد بودجه‌ی تقریبا ۲۰۰ میلیون دلاری فیلم Dune را تأمین کرده است، با تصمیم وارنر موافقت نمی‌کند و به احتمال زیاد قصد شکایت از برادران وارنر به‌خاطر تصمیم‌گیری راجع به پخش فیلم از HBO Max دارد. اگر این شکایت با دلایل قانونی انجام شود، وارنر احتمالا مجبور به اکران سینمایی درست فیلم خواهد بود؛ سه ماه اکران کامل در سینماها و رفتن به سراغ پخش خانگی پس از به پایان رسیدن آن دوران. بدون پخش همزمان از شبکه HBO Max که به‌خاطر تصمیم برادران وارنر که بدون مشورت با سازندگان فیلم‌ها انجام شد، انتقادات زیادی را در روزهای اخیر دریافت کرده است.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ را می‌توان اعضای اصلی گروه بازیگران Dune دانست. دنی ویلنوو بارها تاکید کرده است که قصد ساخت قسمت دوم فیلم Dune را هم دارد تا داستان کتاب نخست مجموعه را به‌صورت کامل روایت کند. ولی مطابق گزارش‌ها این دنباله هنوز چراغ سبز دریافت نکرده است و احتمالا ساخته شدن یا ساخته نشدن آن در گرو شکست یا موفقیت مالی فیلم Dune سال ۲۰۲۱ قرار دارد.


منبع Flickering Myth
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده