نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

متیو پری تاریخ شروع فیلمبرداری قسمت ویژه سریال Friends را اعلام کرد

متیو پری اخیراً با انتشار توییت جدیدی اعلام کرد که فیلم‌برداری قسمت ویژه‌ی سریال Friends از مارس ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

شبکه‌ی HBO Max پس از شایعات فراوان نهایتاً در اسفند سال گذشته تولید قسمت ویژه‌ی سریال Friends (دوستان) را تأیید کرد که پس از سال‌ها بازیگران آن را باری دیگر برای یک قسمت فی‌البداهه و بی‌نام دور هم جمع می‌کند. مدتی قبل این قسمت ویژه نیز به یکی از قربانیان ویروس کرونا تبدیل شد و پخش آن تا زمانی نامعلوم به تأخیر افتاد. باتوجه‌به اینکه امکان تولید قسمت مورد بحث از راه دور یا با فناوری‌های خاص وجود ندارد، جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، دیوید شویمر، مت له بلانک و متیو پری باید برای فیلم‌برداری آن به استودیوی «استیج ۲۴» بازگردند. حالا در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که متیو پری از آغاز فیلم‌برداری قسمت ویژه‌ی سریال «دوستان» در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰) خبر داده است. این هنرپیشه‌ی آمریکایی با انتشار توییتی گفت: «گردهم‌آیی بازیگران Friends به ماه مارس موکول شده است. ظاهراً یک سال پُرمشغله در پیش داریم و من این را دوست دارم.»

سریال Friends

در ابتدا قسمت ویژه‌ی سریال Friends برای فیلم‌برداری در ماه اوت در نظر گرفته شده بود، اما شیوع ویروس کرونا مانع از انجام این کار شد. سریال «دوستان» که ماجراهای شش دوست ساکن در شهر نیویورک را دنبال می‌کند، از ۳۱ شهریور ۱۳۷۳ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ از شبکه‌ی NBC روی آنتن رفت و مجموعاً دارای ۱۰ فصل است. این مجموعه‌ی تلویزیونی بازخوردهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شد. این سریال موفق در مجموع ۲۳۶ قسمت به‌علاوه‌ی چند اپیزود اضافه را تقدیم بینندگان کرد و طبق گزارش نیویورک تایمز، قسمت آخر آن ۵۲.۵ میلیون بیننده را پای تلویزیون نشانده است. این مجموعه سالانه ۱ میلیارد دلار فروش دارد و بازیگران اصلی آن هنوز هم ۲۰ میلیون دلار در سال از آن دریافت می‌کنند. ظاهراً شرکت وارنرمدیا برای تصاحب امتیاز پخش سریال Friends برای یک دوره‌ی پنج ساله مبلغ ۸۵ میلیون دلار به ازای هر سال پرداخت خواهد کرد.

پیش از این ددلاین گزارش داد که ۲۰ میلیون دلار برای تولید قسمت ویژه‌ی سریال Friends در نظر گرفته شده است و نزدیک به ۳ تا ۴ میلیون دلار به ستارگان آن پرداخت می‌شود، اما این مورد تأیید نشده است. با اینکه این هزینه‌ی زیادی برای تولید یک اپیزود است، اما این رسانه خاطر نشان کرد که این مبلغ با مبلغ پرداختی نتفلیکس برای برنامه‌های کمدی برتر یک ساعته‌ی خود برابری می‌کند. با اینکه بسیاری به هزینه‌ی بالای تولید برنامه‌ی یک ساعته‌ی سریال «دوستان» انتقاد می‌کنند، اما متیو بال، استراتژیست رسانه‌ی دیجیتال توضیح می‌دهد که این مجموعه طرفداران زیادی دارد که این موضوع چنین هزینه‌ی بالایی را توجیه می‌کند. این گردهم‌آیی پس از انتقال امتیاز پخش سریال از نتفلیکس به برادران وارنر چندان دور از انتظار نبود و از پاییز سال گذشته در خصوص تولید قسمت ویژه‌ی آن گمانه‌زنی می‌شد.

شرکت برادران وارنر قبلاً گزارش داد که که فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی Friends از زمان انتشار اخبار مبنی بر خروج آن از نتفلیکس «تقریباً سه برابر» شده است. بن وینستون سکان هدایت قسمت ویژه‌ی سریال «دوستان» را در دست دارد و درکنار کوین برایت، مارتا کافمن و دیوید کرین به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن فعالیت می‌کند. این قسمت ویژه توسط بخش تلویزیونی شرکت برادران وارنر و شرکت «فول‌ول ۷۳ پروداکشنز» تولید می‌شود و جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، دیوید شویمر، مت له بلانک، متیو پری، اما کانوی و جیمز لانگمن دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند. پیش از این کوین ریلی، مدیر ارشد محتوای شبکه‌ی HBO Max درباره‌ی قسمت ویژه سریال اظهار داشت: «باعث مسرت است که این سریال نسل به نسل مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد. قسمت ویژه‌ی سریال که باری دیگر دوستان و بینندگان را در یک زمان واحد گردهم می‌آورد، تداعی‌کننده‌ی حس‌وحال سریال خواهد بود و هواداران قدیم و جدیدی را با ما همراه می‌کند.» فراموش نکنید که نظرات خود را درباره‌ی این خبر با زومجی در میان بگذارید. 


منبع BBC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده