// پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۰

دیوید فینچر تا ۴ سال با نتفلیکس قرارداد انحصاری تولید محتوا دارد

دیوید فینچر تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی برای ساخت هر فیلم یا سریال فقط باید با شبکه‌ی آنلاین نتفلیکس همکاری کند و اجازه‌ی تولید محتوا برای شبکه‌ها و استودیوهای دیگر را ندارد.

فیلم Mank دیوید فینچر در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) از شبکه آنلاین نتفلیکس پخش می‌شود. فینچر پس از اکران فیلم Gone Girl در سال ۲۰۱۴ میلادی، دیگر فقط با نتفلیکس همکاری داشته است؛ به‌عنوان یکی از خالقان سریال House of Cards، یکی از شورانرهای سریال Love Death + Robots، خالق «مایندهانتر» و کارگردان «منک». اما اکنون می‌دانیم که این همکاری به پایان نرسیده است و فینچر حداقل تا چهار سال دیگر با نتفلیکس قرارداد تولید محتوا به‌صورت اختصاصی دارد. به این معنی که هروقت تا انتهای سال ۲۰۲۴ میلادی قصد ساخت یک فیلم یا سریال را داشت، فقط باید این کار را برای نتفلیکس انجام بدهد.

دیوید فینچر در گفت‌وگو با مجله‌ی سینمایی فرانسوی Premiere در این رابطه می‌گوید: «بله من ۴ سال دیگر قرارداد انحصاری با نتفلیکس دارم. براساس آن که میزان موفقیت Mank [در جلب توجه مخاطبان و موفقیت در فصل جوایز سینمایی] چه‌قدر باشد، یا خجالت‌زده نزد آن‌ها می‌روم یا با رفتاری متعلق به یک آدم عوضی، درخواست ساخت آثار سیاه‌وسفید دیگر را خواهم کرد».

می‌دانم این حقیقت عجیب است که چهار دهه کار کرده‌ام و فقط ۱۱ فیلم در کارنامه دارم. باید سعی کنم که روش تولید آثار خود را تغییر بدهم. - دیوید فینچر

وی عملا می‌گوید اگر «منک» مخصوصا در مراسم‌های سینمایی به موفقیت خاصی نرسد، تلاش می‌کند با ارائه‌ی چند پروژه خود را از زیر دین شبکه بیرون بیاورد و اگر آن فیلم کاملا موفق بشود، به ساخت آثار عجیب و کم‌مخاطب‌تر ادامه می‌دهد. بالاخره بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بودجه‌گذاری نتفلیکس رو فیلمی مثل «منک» صرفا به امید کسب اسکار و گلدن گلوب بوده است. فینچر با خنده ادامه می‌دهد: «درنهایت این‌جا هستم تا برای آن‌ها محتوا تولید کنم؛ حالا این محتوا می‌تواند هر اثری باشد. هدف اصلی هم آن است که در سطح تاثیرگذاری اندک خود، برای نتفلیکس بیننده بیاورم».

در این لحظه بزرگ‌ترین قراردادهای تولید محتوا به‌صورت اختصاصی برای نتفلیکس به پنج نفر تعلق دارند؛ دیوید فینچر، شاندا ریمز (خالق سریال Grey's Anatomy)، رایان مورفی و خالقان سریال Game of Thrones یعنی دیوید بنیاف و دی. بی. وایس. فینچر مخصوصا اگر شبکه درنهایت از سرمایه‌گذاری روی «منک» راضی باشد، احتمالا آزادی عمل و بودجه‌ی قابل توجهی در چهار سال آتی دارد.

تصویر گری اولدمن در فیلم سیاه و سفید منک شبکه آنلاین نتفلیکس

کارگردان فیلم Se7en در تکمیل صحبت‌های اخیر خود، سخنان جالبی را بیان کرده است: «من دوست دارم همان‌گونه که پیکاسو نقاشی می‌کشید، به انجام کار خود بپردازم؛ موارد مختلف را امتحان کنم و به شکستن الگوها بپردازم. باید سعی کنم که روش تولید آثار خود را تغییر بدهم. دوست دارم که یک کارنامه‌ی هنری مفصل داشته باشم و می‌دانم این حقیقت عجیب به نظر می‌رسد که من ۴۰ سال در این حرفه کار کرده‌ام و فقط ۱۰ فیلم ساختم. البته در اصل ۱۱ فیلم ساختم ولی فقط ۱۰ فیلم را می‌توانم متعلق به خود خطاب کنم. می‌فهمم که وقتی به این عدد کوچک می‌نگرید، بسیار ترسناک به نظر می‌رسد».

طرفداران دیوید فینچر احتمال می‌دهند که منظور او از فیلمی که به وی تعلق ندارد، «بیگانه ۳» باشد؛ اثری که کارگردان «زودیاک» را به دنیای هنر هفتم معرفی کرد.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده