نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶

اسکات دریکسون فیلم The Black Phone را برای بلوم‌هاوس کارگردانی می‌کند

شرکت بلوم‌هاوس سکان هدایت اقتباس سینمایی The Black Phone را به اسکات دریکسون سپرد که کارگردانی فیلم Sinister را در کارنامه دارد.

 در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت بلوم‌هاوس اسکات دریکسون را برای کارگردانی اقتباس سینمایی داستان کوتاه The Black Phone (تلفن وحشت‌بار) نوشته‌ی جو هیل برگزیده است. این کارگردان آمریکایی وظیفه‌ی کارگردانی و تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده دارد و رابرت کرگیل به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آن فعالیت می‌کند. این دو سابقه‌ی زیادی در زمینه‌ی همکاری با یکدیگر دارند و پیش از این در تولید فیلم‌های Sinister (شوم)، Sinister 2 (شوم ۲) و Doctor Strange (دکتر استرنج) مشارکت داشتند. آن‌ها مشغول ساخت دنباله‌ی فیلم Labyrinth (هزارتو) برای شرکت سونی هستند و در تولید فیلم Bermuda (مثلث برمودا) برای شرکت اسکای‌دنس نیز همکاری می‌کنند که از قرار معلوم کریس ایوانز، بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول، در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت.

اسکات دریکسون به‌ هیچ‌وجه با تولید آثار دلهره‌آور غریبه نیست و فیلم Sinister را در کارنامه دارد که اخیراً در یک تحقیق علمی به‌عنوان ترسناک‌ترین فیلم تاریخ شناخته شد. او پس از کارگردانی فیلم Deliver Us from Evil (از شر شیطان نجاتمان بده) در سال ۲۰۱۴ دیگر سراغ کارگردانی آثار ترسناک نرفت، اما گزارش‌ها حاکی از این است که تمایل به استفاده از المان‌های فیلم‌های ترسناک در فیلم Doctor Strange: In The Multiverse of Madness (دکتر استرنج در قلمروهای بی‌پایان دیوانگی) را داشت. انتظار می‌رود که اقتباس سینمایی اسکات دریکسون و رابرت کرگیل از داستان کوتاه The Black Phone پیروی کند. این کارگردان برجسته روی دو فیلم دیگر نیز کار می‌کند و باتوجه‌به اینکه دنیا همچنان درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا است، تاریخ شروع تولید و زمان اکران فیلم مورد بحث معلوم نیست.

جیسون بلام که با شیوع ویروس کوید-۱۹ به سختی به کارش ادامه می‌دهد، از سوی شرکت بلوم‌هاوس به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم The Black Phone فعالیت می‌کند. این شرکت اخیراً به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی Welcome to the Blumhouse چهار فیلم ترسناک مستقل را راهی سرویس ویدیویی آمازون کرد و در ماه آینده فیلم‌های The Craft: Legacy (حیله: میراث) و Freaky (خفن) را در بستر پلتفرم‌های دیجیتالی منتشر می‌کند. داستان کوتاه The Black Phone از یک کتاب برنده‌ی جایزه با نام 20th Century Ghosts (ارواح قرن بیستم) سر برآورده است که شامل داستان‌های کوتاه جو هیل می‌شود. از دیگر آثار جو هیل می‌توان به رمان‌های موفق NOS4A2 (خون‌آشام) و Horns (شاخ‌ها) اشاره کرد که فیلم‌هایی با اقتباس از آن‌ها نیز ساخته شده است. در خلاصه‌ی داستان The Black Phone آمده است:

جان فینی گرفتار دردسری شده است. آدم‌ربایی او را در یک زیرزمین حبس کرده که با خون کودکان مقتول قبلی پوشیده شده است. جان فینی در سلول زیرزمینی پنهان خود یک تلفن عتیقه دارد که از مدت‌ها پیش قطع است، اما به‌هرشکل هر شب مردگان به آن زنگ می‌زنند.


منبع DiscussingFilm
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده