نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵

تصاویر تازه فیلم The Batman تعقیب و گریز شوالیه تاریکی در گاتهام را نشان می‌دهد

تصاویری از فیلم The Batman با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون منتشر شده است که تعقیب‌وگریز شوالیه‌ی تاریکی با موتورسیکلت را نشان می‌دهد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که تصاویری از سر صحنه‌ی فیلم‌برداری فیلم The Batman (بتمن) در شیکاگو منتشر شده است که تعقیب‌وگریز شوالیه‌ی تاریکی با موتورسیکلت را نشان می‌دهد. پیش از این تصاویری از تعقیب‌وگریز پُرسرعت بتمن با بت‌سایکل فضای اینترنت را پُر کرد، اما تصاویر جدیدی که جاشوا ملین در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، نمای بهتری از آن را به نمایش می‌گذارد. کار تولید این فیلم ابرقهرمانی پس از یک وقفه‌ی نسبتاً طولانی در اوایل شهریور امسال از سر گرفته شد، اما پس از ابتلای رابرت پتینسون به ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد. تولید فیلم «بتمن» پس از پایان قرنطینه‌ی ۱۴ روزه‌ و بهبودی کامل بازیگر نقش بروس وین باری دیگر در تاریخ ۲۷ شهریور از سر گرفته شد و خوشبختانه تابه‌حال بدون مشکل ادامه یافته است. ماه گذشته شرکت برادران وارنر تصمیم به تغییر برنامه‌ی زمانی اکران آثار سینمایی خود گرفت و اکران فیلم The Batman را به سال ۲۰۲۲ موکول کرد.

رابرت پتینسون سوار بر موتورسیکلت در تعقیب و گریز فیلم The Batman

اوایل سال جاری رابرت پتینسون گفت که می‌خواهد محدودیت‌های شوالیه‌ی تاریکی را کنار بزند و پا را فراتر از مرز‌های این کاراکتر بگذارد. او در این‌باره اظهار داشت: «رده‌بندی سنی فیلم تنها موردی است که بسیار باعث سردرگمی می‌شود. به محض اینکه رده‌ی سنی بزرگسال را برای یک فیلم در نظر می‌گیرید، امکان انجام کارهای زیادی را خواهید داشت. من می‌خواهم تا جای ممکن از مرزها فراتر بروم و به عقیده‌ی من مت ریوز هم چنین کاری می‌کند. با این درجه‌ی سنی می‌توان کارهای شگفت‌انگیزی انجام داد.» رابرت پتینسون نقش بتمن، زوئی کراویتز نقش سلینا کایل/زن گربه‌ای، پل دینو نقش ادوارد نیگما/ریدلر، کالین فارل نقش پنگوئن، جان تورتورو نقش کارماین فالکون، جفری رایت نقش کمیسر جیمز گوردون، اندی سرکیس نقش آلفرد پنی‌ورث و پیتر سارسگارد نقش گیل کالسون را در فیلم The Batman ایفا می‌کنند. این فیلم ابرقهرمانی سال دوم مبارزه‌ی بروس وین با جرم‌وجنایت شهر گاتهام را به تصویر می‌کشد.

کالین فارل اخیراً درباره‌ی فیلم‌نامه‌ی فیلم The Batman گفت: «من درکنار بچه‌هایم فیلم‌های بتمن را تماشا کرده‌ام، اما فیلم‌نامه‌ی تازه احساس بدیع و نوآورانه‌ای دارد. این فیلم‌نامه به سمت داستان فیلم‌های پیشین گرایش پیدا می‌کند، اما وام‌دار آن‌ها نیست و از اسطوره‌های بروس وین، بتمن و شهر گاتهام نشئت می‌گیرد. به بیان دیگر، حس نسخه و تفسیری را دارد که قبلاً نظیرش را ندیده بودم. مت ریوز کار شگفت‌انگیزی انجام داده است که این اثر را مأنوس و درعین‌حال تازه و منحصربه‌فرد نگه می‌دارد و مشارکت در آن واقعاً هیجان‌انگیز است.» ماه گذشته دولت انگلستان محدودیت‌های شدیدی را برای مهار افزایش شیوع ویروس کرونا به اجرا درآورد و بسیاری از طرفداران نگران بودند که تولید فیلم «بتمن» باری دیگر به تعویق بیافتد، اما سخنگوی شورای شهر لیورپول با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جای هیچ‌گونه نگرانی در این‌باره نیست. این مقام مسئول توضیح داد که «محدودیت‌های تازه‌‌ی لیورپول تأثیری بر روند فیلم‌برداری آثار گوناگون نخواهد داشت و سازمان ناظر بر فیلم‌ها برای اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها با همه‌ی تولیدکننده‌ها ارتباط نزدیکی دارد».

مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) به صندلی کارگردانی فیلم The Batman تکیه زده است و متنسون تاملین را در نگارش فیلمنامه‌ی آن یاری می‌کند. این کارگردان برجسته در جریان گفت‌وگویی در ماه آوریل گفت: «تولید فیلم The Batman خیلی خوب پیش می‌رفت. ما تقریباً یک چهارم آن را فیلم‌برداری کرده‌ایم و هنوز سه چهارم کار باقی مانده است. وقتی زمان مناسب فرا برسد و هیچ مانعی وجود نداشته باشد، دوباره کار را از سر می‌گیریم. این یک برهه‌ی واقعاً هیجان‌انگیز برای بررسی موارد مختلف بود. رابرت پتینسون بازیگر خارق‌العاده‌ای است و ما بازیگران بزرگی در این پروژه داریم. حقیقتاً بسیار هیجان‌انگیز بود که در این ماجراجویی با آن‌ها همراه شوم و احساس کنم که در تلاش برای انجام کار متفاوتی هستم.» درحال‌حاضر فیلم «بتمن» برای اکران در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده