نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۶

فیلم Greenland به‌جای اکران در سینماهای آمریکا روی پلتفرم‌های دیجیتالی منتشر می‌شود

فیلم Greenland با نقش‌آفرینی جرارد باتلر دیگر در سینماهای آمریکا اکران نخواهد شد و در عوض از پلتفرم‌های دیجیتالی در دسترس قرار می‌گیرد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم Greenland (گرین‌لند) اکران در سینماهای آمریکا را کنار گذاشته است و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ (۱۸ نوامبر ۲۰۲۰) برای اجاره‌ی ۴۸ ساعته با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در پلتفرم‌های دیجیتالی در دسترس قرار خواهد گرفت. این فیلم هیجان‌انگیز فاجعه‌ای اکران موفقی در ۲۴ منطقه‌ی بین‌المللی داشت، اما اکران آن در سینماهای آمریکا بر اثر شیوع ویروس کووید-۱۹ و ادامه‌ی تعطیلی سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک دوباره به تعویق افتاد. براین‌اساس فیلم «گرین‌لند» به تازه‌ترین اثر هالیوودی تبدیل می‌شود که تحت تأثیر ویروس کرونا از اکران در سینماهای آمریکا صرف‌نظر می‌کند و مستقیماً به‌سراغ پخش از پلتفرم‌های دیجیتالی می‌رود.

در فیلم ماجراجویانه‌ی Greenland دانشمندان متوجه برخورد تکه‌های یک ستاره‌ی دنباله‌دار به زمین در روز‌های آتی می‌شوند که به احتمال فراوان باعث انقراض بشریت خواهد شد و تنها راه نجات از این مهلکه پناه‌بردن به گروهی از سرپناه‌های زیرزمینی واقع در گرین‌لند است. این فیلم به ماجرای جان گریتی می‌پردازد که به‌همراه همسرش آلیسون و پسر کم سن‌وسالش نیتن سفری را برای بقا آغاز می‌کنند و برای یافتن یک پناهگاه امن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. در میان اخبار دلهره‌آوری که از نابودی شهرهای مختلف بر اثر برخورد قطعات ستاره‌ی دنباله‌دار به گوش می‌رسد، خانواده‌ی گریتی حین مواجهه با اضطراب و بی‌قانونی حاکم بر جهان بهترین و بدترین حالت‌های انسانی را تجربه می‌کنند.

کریس اسپارلینگ، نویسنده‌ی فیلم‌های Down a Dark Hall (انتهای دالانی تاریک) و The Sea of Trees (دریای درختان) فیلم‌نامه‌ی فیلم Greenland را به رشته‌ی تحریر درآورده است و ریک رومن وو، کارگردان فیلم‌های Shot Caller (شات کالر) و Snitch (خبرچین) سکان هدایت آن را در دست داشت. جرارد باتلر در نقش جان گریتی، مورنا باکارین در نقش آلیسون گریتی، اسکات گلن در نقش کلیتون، کینگ بچ در نقش کُنراد، دیوید دنمان در نقش رالف، راجر دیل فلوید در نقش نیتن گریتی، گری ویکس در نقش توماس، رندل گونزالس در نقش بابی، کِلر برونسون در نقش دبرا و اسکات پویترس در نقش کنی از بازیگرانی هستند که در فیلم هیجان‌انگیز «گرین‌لند» نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم همکاری دیگری را برای جرارد باتلر و ریک رومن وو رقم می‌زند که سابقه‌ی همکاری در فیلم Angel Has Fallen (انجل سقوط کرده است) را دارند و روی فیلم Kandahar (قندهار) نیز کار می‌کنند. فیلم Greenland که با بودجه‌ی ۳۵ میلیون دلاری تولید شد، در آخرهفته‌ی گذشته در ایتالیا و نیوزیلند به نمایش درآمد و تابه‌حال بالغ‌بر ۲۷.۹ میلیون دلار فروش داشته است. آدام فاگلسون، رئیس شرکت «اس‌تی‌اکس فیلمز» در بیانیه‌ای گفت که « این فیلم در همه جای دنیا مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین ارائه‌ی آن ازطریق پلتفرم‌های دیجیتالی به مخاطبان آمریکایی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود». فیلم «گرین‌لند» پس از نمایش خانگی نهایتاً در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌ی HBO و HBO Max پخش می‌شود. 


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده