// جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

انیمیشن Soul پیکسار تاخیر خورد؛ پخش از دیزنی پلاس بدون اکران در سینما

دیزنی ساعاتی قبل اعلام کرد که انیمیشن Soul از استودیو محبوب پیکسار را در روز کریسمس، بدون هیچ‌گونه اکران سینمایی فقط در دیزنی پلاس پخش می‌کند.

از آن‌جایی که موفق‌ترین اکران خانگی در سال ۲۰۲۰ میلادی را قسمت جدید «ترول‌ها» (انیمیشن Trolls World Tour) داشت، همه فهمیدند که انیمیشن‌های خانوادگی همه‌پسند شانس قابل قبولی برای درآمدزایی لازم با اکران خانگی دارند. اکنون نیز باتوجه‌به این حقیقت که انگار ویروس کرونا/کووید 19 و اکثر استودیوهای فیلم‌سازی به‌صورت غیرمستقیم وارد همکاری برای به خطر انداختن جدی سالن‌های سینما شده‌اند، مدام همه‌ی فیلم‌ها یا چندین و چند ماه تأخیر می‌خورند یا صرفا در یکی از شبکه‌های آنلاین/استریمی قرار می‌گیرند.

مقاله مرتبط

با این اوصاف اصلا عجیب نیست که دیزنی به‌تازگی اعلام کرد که انیمیشن Soul را از دیزنی پلاس پخش می‌کند. البته تاریخ پخش فیلم حالا از ۲۰ نوامبر به ۲۵ دسامبر (۵ دی) انتقال پیدا کرده است. زیرا دیزنی می‌خواهد خانواده‌ها در کریسمس وقتی به‌دنبال یک فیلم جدید خانوادگی می‌گردند، به سرعت مشغول تماشای انیمیشن Soul شوند. دیزنی می‌گوید انیمیشن Soul فقط در برخی از کشورهایی که شبکه‌ی اینترنتی دیزنی پلاس در آن‌ها عرضه نشده است، اکران سینمایی محدود را تجربه خواهد کرد. هرچند مشخص نیست که چه زمانی تاریخ اتفاق افتادن این اکران‌های محدود در آن کشورها اعلام می‌شود.

انیمیشن Soul و مرد سیاه پوست با کلاه بامزه

نباید فراموش کرد که ظاهرا باتوجه‌به شکست مالی جدی فیلم «مولان»، دیزنی انیمیشن Soul ‌را با هزینه‌ی بسیار زیاد جداگانه نمی‌فروشد. این انیمیشن به‌صورت اختصاصی در دیزنی پلاس قرار می‌گیرد و مثل تمامی محتواهای دیگر این شبکه همچون سریال The Mandalorian، مخاطب صرفا باید مشترک دیزنی پلاس باشد تا بتواند آن را تماشا کند. برخلاف فیلم Mulan که مخاطبان باید برای دیدن آن هم اشتراک دیزنی پلاس را تهیه می‌کردند و هم ۳۰ دلار به‌صورت جداگانه می‌پرداختند.

پیت داکتر، کارگردان اصلی انیمیشن Soul که تا امروز آثار ماندگاری را برای پیکسار خلق کرده است، باور دارد که محصول مورد بحث باید توسط تمام اعضای خانواده دیده شود. زیرا به‌گفته‌ی او انیمیشن Soul این سؤال را می‌پرسد که مهم‌ترین مورد در زندگی انسان‌ها چیست و سعی می‌کند به نمایش تمام زیبایی‌هایی بپردازد که در دل ساده‌ترین جذابیت‌های دنیا قرار گرفته‌اند.

رسانه‌ی ورایتی گزارش می‌دهد که باتوجه‌به رها شدن اکران سینمایی توسط انیمیشن Soul حالا احتمالا تعداد سینماهایی که به اجبار سراغ تعطیلی موقت می‌روند، بیشتر از قبل خواهد شد؛ سینماهایی که چند هفته به خاطر اکران «تنت» امید بیشتری به آینده داشتند و حالا چون هیچ استودیویی فیلم بزرگ تازه‌ای را اکران نمی‌کند، هر روز جدی‌تر از روز قبل خود را در آستانه‌ی ورشکستگی و تعطیلی دائمی به خاطر بدهی‌های سنگین می‌بینند. هالیوود ریپورتر هم به‌تازگی گزارشی را منتشر کرد که در آن یک تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی سینما می‌گفت اگر استودیوها اکران فیلم‌های بزرگ به قیمت ضرر دادن نسبی آن‌ها را شروع نکنند و به تأخیر تاریخ اکران و پخش آنلاین ادامه بدهند، امکان نابودی کامل بیش از ۳۰ درصد سینماهای دنیا تا پایان دوران کرونا وجود دارد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده